Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Men gulliga!!! :love:

Vilken cool trasjagargrej de har gjort. Tända valpar redan från start :D

kl och lite ot
Tänkte fråga er vad är det bästa med och ha en hund och i det här fallet vinthund?

Och här har det inte blivit mycket fotat. Grått och tråkigt väder. Fungerar fint för långpromenaderna men det blir blöta och ruggiga hundar, nja! Men ger er två bilder för ett par veckor sen kanske? Med tydlig oskärpa och mörker. Blir inte mycket bättre ni! FrittePower fryser om fingrarna!

32882974.jpg
[/url][/IMG]

32882976.jpg
[/url][/IMG]

Satte mig en stund framför datorn igen för att döda tid:D Och eftersom jag nu kommit på lösenordet till Pixbox igen (använder nog bara photobucket men det krånglade imorse för mig) så fick jag tillgång till lite sparade valpbilder...

19874674.jpg
[/url][/IMG]

Minns ni min lilla rangliga, korthåriga valp!?:eek: Jag undrade om han någonsin skulle få päls. Och ptja. Han fick lite. Tillslut!:D

Och nu är jag GLAD han inte tillhör den hårigaste varianten...

Men åh vad jag vill ha valp igen!

19482295.jpg
[/url][/IMG]

Idag fick jag se hur en vinthund jagar...( nej det var inget vilt här i en enorm kohage som står tom nu ) Men ngt i William vaknade till liv. Han har ju säkert jagat på Irland och dalsänkan och det gräset och "vidderna" påminde nog rejält om Irland! Han spanade effektivt av området självständigt och hade där funnit en kanin är jag övertygad om att han hade jagat den och dödat den som en effektiv jägare. Nu har jag ju honom kopplad överallt utom just här just den här årstiden men det var på något sätt mäktigt att se! Hur han smälte in färgmässigt och hans resning och ja gudomligt vacker!!

frihet.jpg

( fick tyvärr ingen bättre bild men man ser markerna och en liten W )

Gud så fin på första bilden :love:
Och en sånt litet sötöra som valp (i flera bemärkelser, hihi)!!
Nu har du mättat min bildhunger lite :D

Wow, grattis! Är det en liten Babe, eller misstar jag mig? Underbar! :love:

Jarnroos: Hur länge sedan är det hon löpte? Det kan inte vara "valpdax"? Så att hon har några högst osynliga småttingar som måste passas?

Hon löpte för ca 2 månader sen, har funderat på om det kan vara det faktiskt. Men har aldrig varit med om just detta innan.

KL

Tindra har lugnat sig betydligt, men är fortfarande likadan.

Mitt hjärta smälter! Vilka godingar :love:

Melli: Ja.. Det skär i matte-hjärtat. :( Tack för alla råd och tips!

KL.
Jag ställde ut Vilja i lördags på en inofficiell valputställning i Sollentuna.
Det var väldigt lite konkurrens i grupp 10 men det struntar jag i, jag är lika glad för det för hon fick HP och blev BIR och BIG-1 :D
Så vi fick gå in i BIS-ringen! Där blev vi oplacerade men det var jätteroligt och superbra träning!
Vi vann tre fina rosetter, ett par fleecehandskar och 4 kg hundmat. Så jag fick ju helt klart tillbaka anmälningsavgiften :D

424705_10150546046935588_588725587_9171636_1112716738_n.jpg

Här är kritiken:

Feminin tik med fina proportioner. Bra skalle, välplacerade öron, mörka fina ögon och bra bett. Välvinklad fram och bak. Bra bröstkorg och djup. Fin rygg. Väl ansatt och buren svans. Passande benstomme. Rör sig med härligt steg från sidan. Trevligt temprament.

KL.
Jag ställde ut Vilja i lördags på en inofficiell valputställning i Sollentuna.
Det var väldigt lite konkurrens i grupp 10 men det struntar jag i, jag är lika glad för det för hon fick HP och blev BIR och BIG-1 :D
Så vi fick gå in i BIS-ringen! Där blev vi oplacerade men det var jätteroligt och superbra träning!
Vi vann tre fina rosetter, ett par fleecehandskar och 4 kg hundmat. Så jag fick ju helt klart tillbaka anmälningsavgiften :D

424705_10150546046935588_588725587_9171636_1112716738_n.jpg

Grattis så fin tjej!

KL

Nu är det bekräftat Tindra är skendräktig, som vi misstänkte. Det känns ändå skönt att veta vad det är.

Satte mig en stund framför datorn igen för att döda tid:D Och eftersom jag nu kommit på lösenordet till Pixbox igen (använder nog bara photobucket men det krånglade imorse för mig) så fick jag tillgång till lite sparade valpbilder...

19874674.jpg
[/url][/IMG]

Minns ni min lilla rangliga, korthåriga valp!?:eek: Jag undrade om han någonsin skulle få päls. Och ptja. Han fick lite. Tillslut!:D

Och nu är jag GLAD han inte tillhör den hårigaste varianten...

Men åh vad jag vill ha valp igen!

19482295.jpg
[/url][/IMG]

Men halledudane vad gulligt!!! :love: Förstår att du är lite valpsjuk nu. Det smittas också.

Delvis kl

Måste lägga in bilden på en urtjusig zoi-hane som vi mötte på strandpromenaden i veckan. Du har nog sett den på en viss ansiktsbok, men den tål att visas igen. Blev kär!

44698_1329730939.jpg

Här är kritiken:

Feminin tik med fina proportioner. Bra skalle, välplacerade öron, mörka fina ögon och bra bett. Välvinklad fram och bak. Bra bröstkorg och djup. Fin rygg. Väl ansatt och buren svans. Passande benstomme. Rör sig med härligt steg från sidan. Trevligt temprament.

Fin kritik och grattis igen! Konkurrensen är oviktig ;)

Jarnroos: Skönt att det "bara" var skendräktighet. Hur verkar hon må nu?

Här är kritiken:

Vad kul att läsa kritiken! Hon har verkligen växt till sig och är så fin.

Ska du till Vilsta i mars förresten? :)

Nu frågade du inte mig, men jag funderar på att anmäla. Sista dagen i morgon. Ska jag, ska jag inte? Vilka av er ska dit? bukewhippetträff? :D

Edit: Läser att sista anmälan är lite framflyttad till andra mars. But still!

Senast ändrad:

Klart att du ska! :)

Jag ska dit om jag hittar skjuts eller boende. Jag håller på och kollar om det finns hundvänliga rum kvar på vandrarhemmet.

Vad kul att läsa kritiken! Hon har verkligen växt till sig och är så fin.

Ska du till Vilsta i mars förresten? :)

Tack!
Nej vi ska inte dit. Jag och sambon har precis sålt lägenheten och ska flytta isär, tillträde för köparen är 2 april så vi kommer ha fullt upp i mars med flytten.
Ingen utställning för oss förrän Österbybruk och Vallentuna sista helgen i maj (om det inte dyker upp någon inoffare på okej avstånd :))

jag tänkte åka dit :) har anmält i alla fall:grin: Är kanske inte jättepeppad med tanke på vilken skitdålig kritik min fina tjej fick på inoffen i Örebro men försöker skaka av mig det. Var tydligen många som var väldigt irriterade på hur domaren dömde:crazy:

Bjuder på en alldeles färsk bild på min fina tjej. Tycker denna bild blev superhärlig:love:
1-32.jpg

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat