Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Nu ett par dagar har han bara haft den ena nere, konstant. Den är väl där för att stannan nu ;) Men kan tusan inte känna den andra :crazy: men har ju gjort det förr. så dem kan väl inte bara bli krypta så huxflux????

Jag fick rådet av min uppfödare att massera ner kulorna varje dag tills de stannade nere. Låter konstigt om den ena skulle vandra upp och stanna där efter att ha varit nere ja. Kan du inte fråga på din vet.station?

KL

Min snart 10 månader gamla tjej blir bara mer och mer vaktig.. Vad göra?! :confused:

Mina kan moffa till när någon kommer vilket jag tycker är ok. Skulle de skälla mer eller moppsa sig så säger jag åt dem att låta bli. Väntas det många på besök så låter jag dem vara i ett annat rum där de inte får tillgång till ytterdörren. De ska inte se det som sin uppgift att vakta.

Det går säkert att klicka in också om du håller på med klicker. Be i så fall en vän att plinga/knacka på dörren, klicka och ge godis. Först utan att medhjälparen kommer in och när det fungerar bra (hunden har slutat vakta och vill istället ha godis) så gör samma sak och utöka till att medhjälparen kommer in. Medhjälparen ska inte bry sig om din voffs utan låtsas som ingenting medan du tränar. Jag är ingen klickerexpert så någon får gärna utvecka det om det låter helt eller delvis fel, men det kan väl klassas som skvallerträning kan jag tro. :D

:D Ser fram emot det!

Jag med :laugh:

Tack för tipsen! Grejen är den att det visar sig knappt när någon plingar på dörren. Utan det är framför allt om någon går förbi utanför, hon hör någon hund på tv eller om vi tex är i stallet och någon kommer dit.. Då vaktar och skäller hon som en galning!! Som sagt så är det framförallt i stallet och det är ju inte ens hennes hem..

Jag fick rådet av min uppfödare att massera ner kulorna varje dag tills de stannade nere. Låter konstigt om den ena skulle vandra upp och stanna där efter att ha varit nere ja. Kan du inte fråga på din vet.station?QUOTE]

Jo, jag ska be chefen kolla på honom......

Men jag har faktiskt oxå masserat lite på honom de sista dagarna då jag nu hittar den lättare. Den är ngt mindre än den andra, men det brukar dem ju vara. Jag tror den kommer falla på plats, bara det att han är lite sen + att ev kan vara lite asymetrisk o dra lätt upp den.

Men hur ofta per dag fick di tipset att massera?
Hade Kakan oxå bekymmer med detta eller??

Vi ju att han ska ha allt på plats.... Men som chefen sa, att om man kännt båda innan i påsen blir dem INTE krypta hux flux. Det funkar inte så (vilket jag inte trodde i heller, men blir så lätt osäker på min själva & mitt tänkande)

Nu behöver jag alla råd, tips och erfarenheter jag kan få!

Tindra är i någon konstig trotsperiod nu. Hon gnäller nästan hela tiden när hon inte sover då, med gnäll är det inte bara lite ynkligt pip utan hon "gråter" verkligen. Sen matvägrar hon för att ena stunden sluka maten hel. Detta kanske inte låter så jobbigt men det har eskalerat och det skapar en oro hos mig. Sen har vi det med skällandet.. Det känns som att hon mer och mer börjar ignorera mig men samtidigt vill hon aldrig vara utan mig. Kan liksom inte sitta och plugga i lugn o ro..

Hon är frisk, är ute varje dag, jag tränar henne osv. Så förstår inte vad hon vill.. Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra? Känner mig som en dålig matte :(

(tillägger; hon har bara varit såhär i 2-3 dagar, så jag kanske överreagerar. Hon är trots allt valp, men vill ha alla råd jag kan få!)

Senast ändrad:

Det är svårt att svara på. Min IG var väldigt pratsam och ville ha mycket uppmärksamhet men skällde och gnällde aldrig. Däremot hade hon ett väldigt stort behov av närhet och satt gärna innanför tröjan på mig när jag satt och pluggade.

Kan hon annars ha problem med magen (eftersom hon matvägrar ibland)? Eller vara på väg in i sitt första löp? Hur gammal är hon nu? Hur mycket rör hon på sig?

Hoppas att det löser sig. :(

Och här kommer några bilder som jag har knyckt:

Unga fröken vid 7 veckors ålder:
Valpis.jpg

Valpis2.jpg

Mor och far:
SigneochJustin.jpg

Det är hanens ägare som har tagit bilderna. :)

Tindra är ju väldigt pratsam också, ligger alltid nära mig. Magen är normal, hon har haft sitt första löp redan och nu är hon 10 månader.

Svårt att säga, hon föredrar att slappa nu när det är kallt ute. Men vi är ute iaf minst 3 timmar om dagen. Då rör hon alltid på sig.

Förresten grattis till en helt underbar valp! :love:

Wow, grattis! Är det en liten Babe, eller misstar jag mig? Underbar! :love:

Jarnroos: Hur länge sedan är det hon löpte? Det kan inte vara "valpdax"? Så att hon har några högst osynliga småttingar som måste passas?

Men oj vad kul - stort grattis och stort lycka till! Ser fram emot massor med valpbilder i tråden igen :D Gaia är ett helt undebrart namn, verkligen :love:

Jarnroos: Det verkar jobbigt. Pip och gnäll går in i själen på en matte. Men hon kanske är skendräktig som Anine föreslog. Du kanske kan ringa uppfödaren och höra om det är något hon känner igen från sina hundar och har kanske ett supertips till dig. Hoppas det löser sig.

Jag gillar visserligen Babben, men Gaia blir nog bra det med ;)
Jättefint, passar lillan.

Jag får väl bli duktigare på att titta in här. Det är så mysigt med så många vintisar på samma ställe :)

Tack både memma och frittepower! Uppfödaren har bombarderat min epost med bilder idag, så jag kan snart lägga ut fler här.

Glömde ju svara dig om Khakis kulor :p Han hade inga problem med dem, men uppfödaren rådde mig ändå att massera ned dem för säkerhets skull. Whippet har ju lite kryptproblematik, så hon ville väl ta det säkra före det osäkra. Masserade ner båda kulorna en gång om dagen ungefär. Minns inte när de föll ner ordentligt tyvärr.

Philosophia: Ser fram emot de där bilderna :D

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat