Sv: Femte vinthundstråden!
Kom hem från veterinären för en stund sen. Oturligt nog så var deras röntgenapparat sönder
så dom tog inga röntgenbilder, men veterinären kände igenom hela benet och tassen och det var precis som jag trodde, hans två mittersta tår på tassen är det som han skadat. Sen hur han är skadad kunde hon inte säga då tårna var så svullna att hon inte kunde känna benen i tårna, och för att han hade så ont att det inte gick att hålla fast honom.... Jag ville jättegärna att dom skulle röntga för att veta exakt hur han är skadad, men hon sa att oavsett om det är en fraktur eller annan skada så gör man sällan något åt just tår...så det får helt enkelt självläka...och hon skrev ut smärtstillande. Sen en sak till som var bra att vi åkte in för var att han haft kraftig diarré sen igår, och han var uttorkad samt hade lite feber...så han fick vätska insprutad i nacken och någon lera (kosttillskott) mot magen, då metacamen antagligen kommer få magen ur balans ännu mer, så det ska typ balansera upp det.
Sen bokade hon in oss på måndag på ett större djursjukhus där dom nog ska röntga ifall han inte visar minsta förbättring i tassen tills dess....
Så ja, nu är jag hemma och känner inte alls att jag fick ut nåt av veterinärbesöket
Han använder inte benet alls, och blir trött rätt snabbt på promenader av att hoppa på ett bakben..han är ju lös i magen vilket innebär att han vill ut hela tiden för att bajsa men så fort han ställer sig i "bajsställningen" så får han ont av den skadade tassen så han hinner bara bajsa några droppar och sen ställer sig upp igen, och sen försöker igen..och så håller det på.. fan alltså..vet inte hur jag ska hjälpa min älskling
Veterinären kunde inte säga nånting om hur länge hon tror det skulle ta innan tassen läker, och hur prognosen ser ut för framtiden då, men hon tror inte att han kommer kunna (få) springa lös/i rastgård på ett bra tag..... Schysst mot en vinthund liksom...han kommer nog bli galen av att bara vara stillasittande hemma och korta promenader
Fyfan alltså...jag har verkligen ingen tur med hundar... Boss fick ju somna in i juni, så jag letade efter en så frisk hundras som möjligt, och valde bort IG just för att dom tydligen ska ha så lätt för att skada sig...så jag valde whippet....en whippet som klättrar på staket vilket väl egentligen innebär att det aldrig kommer vara säkert att släppa honom i en rastgård med staket som går att klättra på
Nä alltså...sitter här helt förstörd och ledsen, kunde knappt koncentrera mig på jobbet idag... och imorn måste han till dagmatte igen, vilket kommer innebära mycket jobb för henne då hon typ måste rasta hundarna för sig, men också måste hålla koll på Cash så han inte busar med hennes hund pga tassen, utan måste hållas lugn och så stilla som möjligt
Så nu känner jag att jag måste leta efter ny dagmatte UTAN hund, då han inte får leka med hundar på ett tag.... "Som tur var" så har vi inte våran amstaff här hemma just nu då vi inte lyckats fixa dagmatte åt honom än så han är hos pojkvännens föräldrar, så det är lite lättare att hålla Cash lugn hemma nu, men när Coffee kommer hit igen så kommer dom såklart vilja busa och leka...
Så just nu snurrar alla tankar bara runt i mitt huvud och jag har förjävlig huvudvärk sen igår...kul att börja på nytt jobb under sånna här förhållanden.........
Ursäkta för ett vääldigt långt inlägg...kände bara att jag behövde skriva av mig..