Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Den försvunna whippeten Kola är ÅTERFUNNEN! :bump::bump::bump:

Jag har legat hemma i feber idag och inte kunnat hjälpa till. R_C ringde dock för en stund sedan och meddelade de goda nyheterna. Glädjetårar!

Jag gjorde en informationstråd i fredags som togs bort av moderator så jag gör uppdateringen här i vinthundstråden istället.

Åh vad jag gillat oktober månad! Skön temperatur och många soldagar. Vi har passat på att gå vandringsleder för fullt och helt enkelt vara ute så mycket som det bara är möjligt!

Och på tal om magra hundar - Har fått otaliga gånger höra det efter mig på stan också. Men är det otrevligt har jag bitit ifrån att lite raskunskap kanske vore fördelaktigt om man vill yttra sig. ;)Men för det mesta är ju folk mest nyfikna och undrar miljoner saker.

Men nu är inte Idéfix mager alls:D Men hellre lite mager än fet!

DSC_0086-1.jpg
[/IMG]

DSC_0121-1.jpg
[/IMG]

Senast ändrad:

åh vad fin han är!
men vad gör kaninerna där, hihi? har du med dig dom när du är ute i skogen?:laugh:

Loppan och jag laddar inför utställningsdebuten om en vecka:) Det ska bli superkul även om jag inte direkt tror att det kommer gå så bra. Men ser det mest som bra miljöträning och det viktigaste är att vi har kul :D
Bjuder på några dagsfärska bilder

4-15.jpg

8-Copy.jpg

6-16.jpg

KL

Tindra har kräkts de senaste knappa dygnet (ungefär) så fort hon ätit något. Vatten får hon behålla och hon har bajsat normalt. Hennes allmäntillstånd är mycket bra, hon är precis som vanligt - förutom att hon kräks..

Känner mig ändå oroad.. När ska jag ge henne mat? Vad ska jag ge henne? Har läst på massvis, men skulle vara skönt att höra just era personliga tips. Gärna om någon har/haft det så. Hon är 6 månader.

Loppan ser jättefin ut!!! Hoppas det blir en kul upplevelse med utställning :)
Blir du sugen på hundpromenad så hojta - kaninerna kan jag lämna hemma :angel:

Jarnroos - hoppas det ger med sig med, har tyvärr inga egna erfarenheter, men det finns nog gamla trådar att söka på med bra tips. Avkokt ris och dylikt.

taaack :laugh: det ska bli jättespännande. Hoppas bara hon kan stå still så länge så att domaren hinner se att hon i alla fall har fyra ben och en svans;)

åh, skulle vara superkul med en promenad snart. kanske helgen efter utställningen eller nåt? :)

kl

Nu som har vuxna whippar. Skulle ni kunna fota era hundar rakt ovanifrån och lägga in i tråden?
Skulle vara intressant att jämföra lite.:D

*KL*

Typ... "Hej, jag är kär" :angel:
Idag var vi på släphareträning, och helt plötsligt dyker det upp en azawakh-valp :love: (Som vissa vet så är jag rätt kär i dem...)

Nu är vi rätt nöjda här. Damerna har fått jaga trasa och jag har pussat och fotograferat valpis :D
308455_2512943434073_1567794103_32648545_248601028_n.jpg

(Kan lägga in lite springbilder om ett tag)

Världens sötaste Dori! :love::love:

Det var ju Maria jag försökte tussa ihop dig med förra året, kommer du ihåg att jag pratade om en kompis som skaffat azawakh då? Då hade hon en tik som hette Fadhi. Kul att ni äntligen träffats, även om det var av en slump! :D Superfin bild förresten!

Jodå, jag kommer ihåg :D Nu har vi i alla fall träffats och blivit vänner på fb och hon pratade om att komma på fler träningar. Jag är fortfarande glad över att Dori ville pussa mig, trots att hon visade tydligt att hon inte gillade vilka människor som helst ;)

Och Baddy96, visst är hon underbar!

Kan ju passa på att slänga in några bilder förresten.

Såhär såg Wahidah ut idag:
23432_1320504356.jpg

70968_1320504361.jpg

Och Philosophias lilla Dafne:
77053_1320504363.jpg

Tant Zala:
31053_1320504376.jpg

Tanten.jpg

Och Dori!
Dori.jpg

Haha, i know the feeling - jag blir också lycklig (och förvånad!) varje gång jag träffar henne och hon fortfarande tycker jag är värd att pussa på :p

Intressant förresten att hon ser så stor ut på bilderna där hon springer efter haren, Maria envisas med att säga att hon är runt 60cm i manken men jag tycker hon känns så liiiten när man träffar henne. Antar att det är rygglängden som lurar mig.

Skulle tippa på att hon är någonstans mellan 55-58cm nu. Wahidah är 62cm och när de gick bredvid varandra så var Dori klart mindre, men inte såå jättemycket lägre i mankhöjd egentligen. Tror helt klart man luras av att hon är mest långa ben :p

Och förresten, såhär ser det ut när man fotar på släphareträning :D (Jag är alltså den ihopkurade varelsen med kamera och i bakgrunden syns Zala :p)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...663384774_1646946226_2445895_1334808147_n.jpg

vilka sötnosar!!!

Jag fortsätter väl på temat "valpbilder" och laddar upp några av de fina höstbilderna jag tog på Loppan idag. Som ni ser så har hennes öron börjat leva sitt eget liv, hihi:D
6-15.jpg

15-3.jpg

23.jpg

21-1.jpg

har tagit ungefär 1000 bilder till men detta är i alla fall några. Hade tagit låååång tid om jag laddat upp alla;)

så söt:D smälter:love:

ja Bertie är en riktigt fin tik. Ska bli kul att se om hon kommer ut och visar upp sig lite mer nästa år :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka