Jag sitter med en tenta så kommer tyvärr inte kunna svara så himla utförligt. Men lite tankar och svar:
Fast du förenklar jättemycket. Givetvis är feminism rakt och tydligt om du tar bort alla olika inriktningar av feminism, då behöver man ju överhuvudtaget inte hantera alla falanger och motsättningar inom rörelsen
Feminismerna är många och det är ofta de inte håller med varandra. Att dumb it down då som du gör blir ju jättetokigt eftersom du missar alla motstridigheter.
Det finns feminism som är transfobisk. Det finns feminism som tycker att det är empowering att sälja sex. Och vi pratar inte individer, vi pratar
feminismer.
Alltså jag måste bar flika in att det du pratar om inte har någonting att göra med det jag personligen kritiserar. Ingenstans har jag uttryckt att folk inte ska få betalt för sitt jobb. Däremot, om du googlar commercial feminism eller bara "using feminism to sell things" så får du fram väldigt tydligt vad jag har problem med: att företag som gör fuck all för kvinnor på något vis, ofta som diskriminerar sina egna kvinnliga anställda och utnyttjar fattiga kvinnor i utvecklingsländer som billig arbetskraft, spottar ur sig en peppig hashtag och sen blir hyllade som feministiska drivkrafter. Eller till exempel företaget Feminist Apparel som sålde jättecoola feministiska produkter och alltså verkligen tjänade på att enskilda feminister ville bära deras produkter själva hade en asdålig arbetsmiljö för kvinnor och där chefen för företaget själv har begått sexuella övergrepp.