Och jag har iofs inget emot kommersiell feminism alls. Den gör mig glad faktiskt.
Dvs om du marknadsför mensskydd, vilket jag gissar att de måste göra på ett eller annat sätt för att inte gå i konkurs, så föredrar jag definitivt att de kör rött vatten och boxning eller skidåkning blandat med balett också istället för bara blått vatten och -oooh mina vita byxor blush.
Och jag bara älskar filmer som Wonder Woman eller att de hade två till tre äldre kvinnliga admiraler i Star Wars. (som, gasp, pratade med varandra, och inte bara om män.)
Och om man nu ska skildra kvinnor i reklam, vilket man gör, man skildrar män också, så tycker jag rätt och slätt om att de skildrar en rimlig verklighet istället för bara extremfeminina och muskelmanliga och jag tycker verkligen om när man skildrar män som goda fäder också eller som känslosamma. Som den där Volvo reklamen, frukost, barn, jobb. Alternativen är ju att ha 50-tal rakt av på reklamen? Förkläde, bullar, ondulerat hår.
Dessutom påverkar reklam barn (och vuxna) någonting extremt. Barn kan rita mormor som gumma med käpp även om deras egen kör motorcykel, bara för att reklamen säger att det är så en "mormor" ser ut.