Felstavningar

Sv: Felstavningar

KL

Är det bara jag som inte kan ta folk som skriver ja (jag), å (och) och e (är) på allvar? Alltså på Buke eller andra forum där man inte behöver skriva sms- och twitterspråk.

Här finns folk som jag har på ignorera för att de skriver sämre fjortisspråk än den genomsnittliga fjortisen själv:(

va gör du? var e du? ja e lixom utanför dej nu...
Jag fixar det bara inte, oavsett hur mycket jag gillar människan!
(Jag VET att "dej, mej, sej" o.s.v inte är fel men det SER fel ut!)

Senast ändrad:

Här i Finland säger man svenskalärare och finskalärare. Jag tycker att det känns logiskt.

Mandalaki:
Jag har också svårt för det språket. Det stör mig inte så mycket om någon skriver så i ett sms eller liknande, men på ett forum kan man väl ens försöka skriva som folk.:crazy:

KL

Är det bara jag som inte kan ta folk som skriver ja (jag), å (och) och e (är) på allvar? Alltså på Buke eller andra forum där man inte behöver skriva sms- och twitterspråk.

Här finns folk som jag har på ignorera för att de skriver sämre fjortisspråk än den genomsnittliga fjortisen själv:(

Jag tror att de ar 14 ar:crazy: och nu sager de att det kan vara vuxna mogna manniskor?;)
Arligt sa tar jag dem inte riktigt pa allvar och laser ofta inte ens vad de skriver.

Är det samma personer som skriver "Ja red han i manegen å sen va(rt) vi ute en sväng"

Ryser och får kväljningar

Ja! Jag red "han". Det gör mig också tokig.

"Jag kan inte hämta han i hagen"... Läste en hel del sånt igår och fick krupp.

Ja! Jag red "han". Det gör mig också tokig.

"Jag kan inte hämta han i hagen"... Läste en hel del sånt igår och fick krupp.

Jah har ridigt många hästar bara en vart svart. Ska man rida c ponnyer i dag. Ska bli rolit. Vi har gjort hem bakta bullar och kakor å ska servera dem på sy juntan på jul afton.

Jag ska vara ärlig. Vi gör alla våra fel, vi brister alla i vårt språk. Men när någon skriver fel mer än rätt, så blir jag trött. Jag klarar inte av att läsa vissa inlägg eller trådar just pga att språket är så dåligt. Dyslek... dyslex...läs- och skrivsvårigheter :angel: i all ära, men många som skriver visar ju att de kan skriva, men inte bryr sig.

Eller så är jag bara en elak jäkel som hackar på andra ;)

For mig ser det ut som nagon i yngre tonaren som skriver det. Formodligen ar det lararen i mig som katalogiserar skrift sprak i aldersgrupper ... men just det ser valdigt omoget ut i mina ogon.

KL

Idag hade en kompis till mig skrivit att hon och familjen varit i X affär, en kommentar löd "Å de va vi i em!", jag fick nervsammanbrott.

Kl

I Sydsvenskan idag skrev de om Peter Mangs skjutningar. De skrev dock både beskjöts och besköts. Vilket är rätt?

jag säger med "å", men skulle inte heller skriva det :p

kusken: Skulle tro att "besköts" är det rätta...

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
45 46 47
Svar
928
· Visningar
28 943
Senast: Ninnurur
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 252
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar