Felstavningar

Sv: Felstavningar

Jag läser fångdjungeln, och förvånas varje gång över att tråden ligger på datorforumet och inte på foder eller hästvård...:D

Och det finns en trådrubrik som jag alltid läser som "bildt-råd" och undrar vad folk vill ha för råd om Carl Bildt. :D

*kl*

Någon skrev till mig idag att han upplevde "förnedrelse"...

kl

Såg en trådstart som ger mig klåda. :crazy:

Vi kan börja med de populära JIN-stigbyglarna, är dem bra? Personligen tycker jag att dem är rätt snygga, älskar de olika färgerna. Men är dem bra? Och har de någon slags säkerhetsutrustning?

:D

1470722530.jpg

:D

*KL*

Jag vet inte om någon tagit upp det än men jag ser lite då och då att folk skriver "vars en" i stället för varsin/var sin - och dör inombords varje gång.

Det är väl dialekt?
Har fått förklarat att det heter vars en = en var, vars två = två var osv.

KL

Smart-fåne har jag reagerat på, funderar över om de har menat att det ska låta motsägelsefullt? Eller inte tänkt på det alls.

Och ännu en: smaskit som kommentar till ett bord fullt av bakverk... jag läste sma-skit - det låter inte lika gott som det såg ut

Aftonbladet nyss, finn tre fel:

Träffades på avväjningsklinik

Eva och Hans Krisitan Rausing har en lång historia med kamp mot drogproblem. De träffades på en drogavväjningsklinik i USA och har engagerat sig åt att stödja organisationer som jobbar mot droger.

*kl

Jag åkte till spiken vid Lidköping i helgen och skulle äta mat med sambo+ svärföräldrar. När vi gick runt bland de små bodarna som sålde mat hittade vi ett ställe som sålde "Laxtallrik, Skaldjurstallrik och Räker" :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 014
· Visningar
31 747
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 462
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 542
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 255
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30