Felstavningar

Sv: Felstavningar

De är ignoranta helt enkelt :D det är bara att ignorera dem ;)

Precis så! :D :rofl:

Detta är väl ett fall där engelskan INTE satt sin prägel på språket. Jag förstår hur man drar slutsatsen att ignorant betyder nonchalant (eller liknande) men jag blir lika irriterad varenda gång jag ser det.

*kl*

Från Falu Kuriren (i en artikel och inte från kommentarsfältet): "värkstäder" :crazy:

Jag skäms så över att komma från Dalarna...

KL.

Falmskärm! HUR vanligt som helst! (Inte det skrivna ordet, då, utan uttalet!)

(....har jag redan skrivit det....? Känns plötsligt bekant..... Ber om ursäkt isåfall.....)

kl

Ibland när jag läser här får jag fundera på vad som är fel i det ni skriver. Men när jag skriver är det lättare att få det rätt. Men ibland står det helt still i planeten här. Det är jättelätt att få det fel, framför allt nu när man vet att Anna är en språkpolis av stora mått och verkligen ser när man tabbar sig ;)

På tal om "att", jag irriterar mig på när folk skriver eller säger "och" istället för "att" när det är att som menas.

lung

:crazy: Istället för lugn.

Fast det kanns som att det formodligen bara ar att fingrarna ror sig for fort pa tangenterna. Sjalv far jag ofta till nad i stallet for and:angel:

En rubrik har pa Buke senior som far mig att titta och lasa om, flera ganger, ar "fåndjungeln". Jag ser det som 'fån' fran fånig och har svart att se det som del av ordet telefon.:p

Fast fån i det fallet kommer nog från iPhone. Många här inklusive jag själv skriver mest skämtsamt iFåne om den.

Jag har inga problem att forsta ifåne, eller att skratta at det:D men just den titeln kor jag fast i varje gang jag ser den.:grin: Som jag sagt tidigare, jag har en tendens att fastna mellan spraken och ordlekar pa Svenska ar inte sjalvklara for mig langre.:crazy:

Jag läser fångdjungeln, och förvånas varje gång över att tråden ligger på datorforumet och inte på foder eller hästvård...:D

kl

Hur är det nu igen. Perkolator eller Perkulator? Har för mig att det är den förstnämnda versionen som är den rätta. Stämmer det?

Det har jag skrivit i den andra tråden:p

Perkolator heter det. U:et släpar förmodligen med från engelskan.

Rekommenderar SAOL-s utmärkta app:D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 132
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 467
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 255
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar