Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snabb googling visar att de flesta skriver "gulbrun (bork)" om färgen. Gick hela hästvärlden ihop en viss dag och bestämde att bork är alldeles för gammeldags eller?
Den som hittar någon som helst koppling mellan de där två citaten har vunnit en professur i lingvistik
Förtydligande, fetstil är en direkt översättning.
Dubbla supinumformer... Hu! Ryser vare sig det handlar om tal eller skrift, så hemsk är jag!
Ex: velat gjort - velat göra
fått köpt - fått köpa
Särskrivningar är annars det största irritationsmomentet för min del. Jag såg precis här på Bukefalos en tråd kallad "En mans häst?". Jag var nära att svara i den och fråga vad man skulle göra om man hade en kvinnas häst...
När jag läste den tråden trodde jag först att det handlade om en häst som tillhörde en man.
Ha ha! Det trodde jag också! Och så trodde jag att tråden skulle handla om någon tjej som eventuellt skulle överta en häst efter en man, och som funderade på om det skulle fungera när hästen tex var van vid en lång, stark mans hjälpgivning och liknande.
Men va? Jag fick lära mig att det hette bork. Eller vadå, är det en ny grej att man nuförtiden säger gulbrun och jag har missat det bara?
/hänger inte med
Snabb googling visar att de flesta skriver "gulbrun (bork)" om färgen. Gick hela hästvärlden ihop en viss dag och bestämde att bork är alldeles för gammeldags eller?
Vi är gamla.Vår kunskap är föråldrad. Jag råkade ut förexakt samma sak för ett par veckor sedan.
Japps.Just det! Även fast stör jag mig på!
Även om eller fastän, heter det väl?
Med tanke på "dräcktig" i förra inlägget".
Inte heller något stavfel men jag kan störa mig på par som i någon form av jämställdhetshets går runt och pratar om att "vi har blivit gravida". En graviditet är ett tillstånd som mig veterligen endast kan "drabba" kvinnor. Att vara gravid är inte synonymt med "jag ska bli förälder om 9 månader". Går männen i dessa par runt och säger "jag är gravid" om de endast skulle prata om sig själv?
Det där är en irriterande gåta.
Träffade en manlig (blivande pappa) bekant förra helgen som uttryckte.
- "Vi ska ultraljudas i veckan".
Världen är på väg utför.
Det värsta är att när alla andra pratar så tar jag efter så jag har också sagt att vi var gravida . Erkänner och skäms!