Sv: Felstavningar
"på sjuan" säger jag
Typ som i "jag ska titta på sjuan"...låter ju lite halvdumt med "jag ska titta i sjuan"
"på sjuan" säger jag
Typ som i "jag ska titta på sjuan"...låter ju lite halvdumt med "jag ska titta i sjuan"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men programmet är ju i sjuan.
Apropå detta:Så länge du är medveten ligger ursäkten nära tillhands
En gravid bekant (kvinna) berättade nyligen att denna verbala och något märkliga jämställdhetstvist fått henne att bli en normkameleont. Hon anpassar sina uttryck efter umgänge, allt för att smälta in och slippa känna sig konstig, även om om det tvingar henne att säga att hennes man är gravid och lider av lite för många gravidkilon
Apropå detta:
Enklare vore väl att säga "vi väntar barn" istället för "vi är gravida". Kanske är det därifrån det kommer? Båda väntar ju faktiskt ett barn även om bara en av parterna är gravid (nåja, undantaget är ett tjejpar som båda faktiskt är gravida).
kl
Heter det "i 7an" eller "på 7an" (om tv-kanaler alltså)?
Apropå detta:
Enklare vore väl att säga "vi väntar barn" istället för "vi är gravida". Kanske är det därifrån det kommer? Båda väntar ju faktiskt ett barn även om bara en av parterna är gravid (nåja, undantaget är ett tjejpar som båda faktiskt är gravida).
Bor man I Västerås bor man PÅ Vallby. Det måste väl vara dialektalt?
Säger man så om åkommor under graviditeten också? Vi mår illa? Vi har hemorrojder? Det skulle iallafall vara roligt
Jag hoppas verkligen det är på sjuan!
Annars blir det skitjobbigt att berätta att man såg någonting underhållande i tvåan
Hahaha det skrev jag häromkvällen i ett mail när jag var astrött
Tyckte det såg helfel ut och skämdes ihjäl när jag kom på mitt misstag! Haha! Gud så illa liksom
*kl, typ*
Det här med i och på... ännu en sak jag tycker att jag ser i bloggar - folk är på semester "i Kreta" och "i Mallorca", det blir jag gaaaalen av!