Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Fast OM jag skulle ringa på så skulle jag isf bara överlämna brevet för att veta att hon verkligen fått det!



Där kommer ju tyvärr tveksamheten in, har hon fått brevet? Har hon fått brevet men inte vill ha kontakt? Har hon inte fått brevet...



Det lär bli spänt oavsett hur hon reagerar så har ju sonen faktiskt inte berättat för henne att han har en dotter. Just att kk's pappa inte heller va närvarande gör ju att läget bli minst sagt jobbigt tycker jag då jag själv hade fått jobbiga flashbacks och kanske haft svårt att acceptera sonens val.

När jag pratade med kk om att kontakta farmodern (när jag va gravid) sa han att hon kommer inte vilja ha kontakt för han kommer be henne att också ta avstånd. Jag vet dock inte om detta är sanning eller om det va nått han sa för att minska chansen att jag kontaktar henne :cautious:

(Har inte skrivit detta innan då jag helt glömt bort det :o ju mer det diskuteras i tråden ju mer minns jag)

Om du är orolig för att brevet inte ska komma fram är väl rek. en bra ide som någon tipsade om?
 
Om du är orolig för att brevet inte ska komma fram är väl rek. en bra ide som någon tipsade om?

Det är ju bara det att med rek ser man ju att det är uthämtat inte om det är läst! Och som nån skrev så finns risken att farmodern öppnar det på plats i butiken vilket känns olämpligt!
Sen en till sak är att det faktiskt finns en risk att kk hämtar ut brevet till henne ( han brukar göra den typen av ärenden till henne när dom träffas), han känner igen min handstil (och kommer ju bli förvarnad om kontakten) han skulle definitivt riva det isf..
 
Det är ju bara det att med rek ser man ju att det är uthämtat inte om det är läst! Och som nån skrev så finns risken att farmodern öppnar det på plats i butiken vilket känns olämpligt!
Sen en till sak är att det faktiskt finns en risk att kk hämtar ut brevet till henne ( han brukar göra den typen av ärenden till henne när dom träffas), han känner igen min handstil (och kommer ju bli förvarnad om kontakten) han skulle definitivt riva det isf..

haha.. jag tror inte man hämtar ut rek och sen låter bli att läsa det...

Men... jag ska inte fortsätta nu.. Jag förstår på det som du skriver att du vill ringa på telefon eller gå och ringa på dörren. Du vill inte skicka ett brev. Men då har du ju bestämt dig att du vill ringa eller ringa på dörren. Och då har du ju bestämt dig för att det inte är upp till henne om hon vill ha kontakt med er.
Jag tycker bara lite synd om denna människa som kommer få en sån chock när någon står vid dörren eller på telefon..
 
Sen en till sak är att det faktiskt finns en risk att kk hämtar ut brevet till henne ( han brukar göra den typen av ärenden till henne när dom träffas), han känner igen min handstil (och kommer ju bli förvarnad om kontakten) han skulle definitivt riva det isf..
Han kan inte hämta ut ett rek adresserat till henne.

F ö tycker jag det här börjar likna nån slags dramasåpa med de mest osannolika scenarier som spelas upp och där alla tråddeltagare leker manusförfattare. :crazy:
 
haha.. jag tror inte man hämtar ut rek och sen låter bli att läsa det...

Men... jag ska inte fortsätta nu.. Jag förstår på det som du skriver att du vill ringa på telefon eller gå och ringa på dörren. Du vill inte skicka ett brev. Men då har du ju bestämt dig att du vill ringa eller ringa på dörren. Och då har du ju bestämt dig för att det inte är upp till henne om hon vill ha kontakt med er.
Jag tycker bara lite synd om denna människa som kommer få en sån chock när någon står vid dörren eller på telefon..

Jag vill inte ringa vaken på telefonen eller dörren! Jag vill veta att hon fått och läst brevet. (Jag är nojig och så är det bara)
Det vore ju faktiskt oförskämt att ringa på dörren och räcka över ungen med ett krystat grattis du har blivit farmor! Det skulle jag heller inte göra just för risken att hon blir avskräckt för vidare kontakt.

Han kan inte hämta ut ett rek adresserat till henne.

F ö tycker jag det här börjar likna nån slags dramasåpa med de mest osannolika scenarier som spelas upp och där alla tråddeltagare leker manusförfattare. :crazy:

Med både sitt och mammans leg går det väl? Min mamma brukar hämta ut paket adresserad till mig iaf :)

Håller med! Ärligt talat så hade jag bara tänkt skriva ett brev och lämna det i hennes brevlåda men har nojat upp mig fullständigt nu pga alla tänk om/kanske..
 
Med både sitt och mammans leg går det väl? Min mamma brukar hämta ut paket adresserad till mig iaf :)

Håller med! Ärligt talat så hade jag bara tänkt skriva ett brev och lämna det i hennes brevlåda men har nojat upp mig fullständigt nu pga alla tänk om/kanske..
Man kan begära att endast mottagaren kan hämta ut. Men nu blir det tramsigt.
Du kan aldrig försäkra dig om varken det ena eller det andra, så är det i livet.
 
Med både sitt och mammans leg går det väl? Min mamma brukar hämta ut paket adresserad till mig iaf :)

Håller med! Ärligt talat så hade jag bara tänkt skriva ett brev och lämna det i hennes brevlåda men har nojat upp mig fullständigt nu pga alla tänk om/kanske..

Men du, det enda som kommer av den här tråden just nu är att du blir knäpp. Logga ut från Buke, andas en stund, inse att 1. Det är extremt osannolikt att brevet ska komma bort och aldrig levereras, 2. KK kommer inte sitta hemma hos sin mamma och bevaka brevlådan för att du KANSKE möjligen skulle kunna skicka ett brev till hans mamma, det är helt orimligt. Och 3. Om hon vill ha kontakt så kommer hon, efter att ha läst brevet, söka kontakt. Att du ringer efter några dagar kommer inte göra vare sig till eller från, det är bara påträngande.

Så, börja med att andas nu ;)
 
Jag vill inte ringa vaken på telefonen eller dörren! Jag vill veta att hon fått och läst brevet. (Jag är nojig och så är det bara)
Det vore ju faktiskt oförskämt att ringa på dörren och räcka över ungen med ett krystat grattis du har blivit farmor! Det skulle jag heller inte göra just för risken att hon blir avskräckt för vidare kontakt.



Med både sitt och mammans leg går det väl? Min mamma brukar hämta ut paket adresserad till mig iaf :)

Håller med! Ärligt talat så hade jag bara tänkt skriva ett brev och lämna det i hennes brevlåda men har nojat upp mig fullständigt nu pga alla tänk om/kanske..

Du kan ju aldrig veta om hon läser brevet. Om man ska noja upp sig över allt så kan man ju även tänka att hon kanske inte inte läser brevet även om du ger det till henne i handen.
Du kan inte styra allt. ;)

Jag tror du börjar tänka och oroa dig för mkt nu.... ;)
 
Skriv ett helt vanligt brev för hand. Posta på vanliga brevlådan, lägg med foto på dottern. Berätta att du vill ge möjlighet för dem att ha kontakt med varandra. Och att hon är farmor samt hur gammal din dotter är.
Sen skickar du med kontaktuppgifter till dig och avslutar med " vänliga hälsningar..."

Trassla inte in dig i massa förklaringar om KK:t s vilja.
 
Skriv ett helt vanligt brev för hand. Posta på vanliga brevlådan, lägg med foto på dottern. Berätta att du vill ge möjlighet för dem att ha kontakt med varandra. Och att hon är farmor samt hur gammal din dotter är.
Sen skickar du med kontaktuppgifter till dig och avslutar med " vänliga hälsningar..."

Trassla inte in dig i massa förklaringar om KK:t s vilja.

Vill liksom bara säga :up: :bow:
 
Senast ändrad:
Det är ju bara det att med rek ser man ju att det är uthämtat inte om det är läst! Och som nån skrev så finns risken att farmodern öppnar det på plats i butiken vilket känns olämpligt!
Sen en till sak är att det faktiskt finns en risk att kk hämtar ut brevet till henne ( han brukar göra den typen av ärenden till henne när dom träffas), han känner igen min handstil (och kommer ju bli förvarnad om kontakten) han skulle definitivt riva det isf..

Men för helskotta, ring då.
 
Om jag var farmor och någon först ringde på, med unge på armen!, gav mig ett brev i handen och dessutom ringde efteråt skulle jag tänka, hjälp vilken människa!! Och inte ta kontakt. Ett kortfattat brev däremot (ingen roman om vad KK vill och gjort och hur länge ni träffats) skulle förmodligen göra att jag blev nyfiken och i alla fall ville träffas en första gång för att se vad det är för människa som är mamma till barnbarnet. En alltför påyvlande mamma skulle få mig att backa jävligt fort.
 
Jag vill inte ringa vaken på telefonen eller dörren! Jag vill veta att hon fått och läst brevet. (Jag är nojig och så är det bara)
Det vore ju faktiskt oförskämt att ringa på dörren och räcka över ungen med ett krystat grattis du har blivit farmor! Det skulle jag heller inte göra just för risken att hon blir avskräckt för vidare kontakt.



Med både sitt och mammans leg går det väl? Min mamma brukar hämta ut paket adresserad till mig iaf :)

Håller med! Ärligt talat så hade jag bara tänkt skriva ett brev och lämna det i hennes brevlåda men har nojat upp mig fullständigt nu pga alla tänk om/kanske..

http://www.posten.se/sv/Foretagspost/Affärskommunikation/Med kvittens/Sidor/Personlig-utlamning.aspx
 
Men du, det enda som kommer av den här tråden just nu är att du blir knäpp. Logga ut från Buke, andas en stund, inse att 1. Det är extremt osannolikt att brevet ska komma bort och aldrig levereras, 2. KK kommer inte sitta hemma hos sin mamma och bevaka brevlådan för att du KANSKE möjligen skulle kunna skicka ett brev till hans mamma, det är helt orimligt. Och 3. Om hon vill ha kontakt så kommer hon, efter att ha läst brevet, söka kontakt. Att du ringer efter några dagar kommer inte göra vare sig till eller från, det är bara påträngande.

Så, börja med att andas nu ;)

Japp! Knäpp är bara förnamnet :crazy:

Skriv ett helt vanligt brev för hand. Posta på vanliga brevlådan, lägg med foto på dottern. Berätta att du vill ge möjlighet för dem att ha kontakt med varandra. Och att hon är farmor samt hur gammal din dotter är.
Sen skickar du med kontaktuppgifter till dig och avslutar med " vänliga hälsningar..."

Trassla inte in dig i massa förklaringar om KK:t s vilja.

Detta va vad jag tänkte mig från början och jag gör nog så helt enkelt!

Men för helskotta, ring då.

Nej.

Om jag var farmor och någon först ringde på, med unge på armen!, gav mig ett brev i handen och dessutom ringde efteråt skulle jag tänka, hjälp vilken människa!! Och inte ta kontakt. Ett kortfattat brev däremot (ingen roman om vad KK vill och gjort och hur länge ni träffats) skulle förmodligen göra att jag blev nyfiken och i alla fall ville träffas en första gång för att se vad det är för människa som är mamma till barnbarnet. En alltför påyvlande mamma skulle få mig att backa jävligt fort.

Nu tänker jag inte göra det men om hon bli avskräckt av det vette tusan om hon knte är lite väl känslig..


Vill inte riskera att hon ska öppna det på plats. Men tack för länken :)
 
Om du skickar brevet och inte får svar lär det betyda att farmor inte vill ha kontakt, i alla fall inte just nu. Men även om hon inte svarar är jag rädd för att exet hör av sig, fly :rage:, vare sig du har förvarnat honom eller inte.
 
Om du skickar brevet och inte får svar lär det betyda att farmor inte vill ha kontakt, i alla fall inte just nu. Men även om hon inte svarar är jag rädd för att exet hör av sig, fly :rage:, vare sig du har förvarnat honom eller inte.

Nu fattar jag inte!? Skulle kk höra av sig för att jag skickat ett brev till hans mamma? Jag tänker ju tala om det för honom att jag kontaktar farmodern före jag gör det.
 
Som du beskrivit honom kommer han att bli arg om du kontaktar hans mamma, även om du förvarnar honom. Naturligtvis kan jag ha fel, men det är det intryck jag fått.
 
Som du beskrivit honom kommer han att bli arg om du kontaktar hans mamma, även om du förvarnar honom. Naturligtvis kan jag ha fel, men det är det intryck jag fått.

Han kommer garanterat bli skitförbannad..
Men jag tror att han är för principfast för att ringa upp mig, han lär hålla på sitt "låtsas som att ni inte existerar".
Han är mer "gå iväg och sura typen" så han kommer nog inte höra av sig... Hoppas jag :crazy:

Men risken finns ju faktiskt, bra att du påtalade det!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 098
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp