Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Det där med arv är ju ett starkt argument för att kontakta farmodern. Det va nog lite det som avgjorde för mig!
Fast visst kommer inte min dotter ärva henne, kk ärver väl henne och sen ärver dottern kk!?

Nån som har något tips på hur man fixar ett kort att skicka med brevet?!
Jag har varken fungerande dator eller skrivare hemma och står rätt handfallen med massa fina kort på ungen men bara på mobilen :angel:
 
Tänkte beställa från nån sida men fraktkostnaderna va larvigt höga..
Finns nån billig sida eller annat?
 
Har skrivit sms till kk att "jag kommer kontakta Ediths farmor inom nån/några veckor. Tänkte bara meddela det ifall du vill berätta för henne själv."

Och jag har raderat smset 8 ggr..
Det är nån spärr i huvudet, jag Vill verkligen inte bli mer osams med honom.
Kan jag va så feg att jag skiter i att förvarna honom? :angel:
 
Har skrivit sms till kk att "jag kommer kontakta Ediths farmor inom nån/några veckor. Tänkte bara meddela det ifall du vill berätta för henne själv."

Och jag har raderat smset 8 ggr..
Det är nån spärr i huvudet, jag Vill verkligen inte bli mer osams med honom.
Kan jag va så feg att jag skiter i att förvarna honom? :angel:

Ja, det tycker jag du kan. Han vill ju inte ha kontakt, så då får han stå sitt kast.
Jag blir tokig på pappor som vägrar kontakt med sina barn, oavsett dålig ursäkt....Min syster är uppväxt med en frånvarande far och jag har sett hur det har påverkat henne..
 
Har skrivit sms till kk att "jag kommer kontakta Ediths farmor inom nån/några veckor. Tänkte bara meddela det ifall du vill berätta för henne själv."

Och jag har raderat smset 8 ggr..
Det är nån spärr i huvudet, jag Vill verkligen inte bli mer osams med honom.
Kan jag va så feg att jag skiter i att förvarna honom? :angel:

Ska jag vara ärlig hade jag inte kontaktat honom alls innan utan kontaktat farmor direkt.
Han finns inte i erat liv. Börja behandla honom så också.

Så ja, jag hade skitit totalt i honom och skickat brevet till farmor direkt!
 
Ja, det tycker jag du kan. Han vill ju inte ha kontakt, så då får han stå sitt kast.
Jag blir tokig på pappor som vägrar kontakt med sina barn, oavsett dålig ursäkt....Min syster är uppväxt med en frånvarande far och jag har sett hur det har påverkat henne..

Ska jag vara ärlig hade jag inte kontaktat honom alls innan utan kontaktat farmor direkt.
Han finns inte i erat liv. Börja behandla honom så också.

Så ja, jag hade skitit totalt i honom och skickat brevet till farmor direkt!

Håller med. Han finns inte. För han vill inte finnas. Och inget du säger eller gör ändrar det.

Svarar alla! Ni har ju faktiskt helt rätt, han vill inte att jag kontaktar honom då ska han få slippa det. :devil:
 
Fotobutiker brukar ha så du kan framkalla direkt. Inte så farligt dyrt alls.

Har ni nån lokal fotobutik? Vår fotobutik har direktframkallning (fujidirekt) Då kan man hämta i butik. Lite dyrare än online men man slipper frakt.

Jag trodde typ inte det fanns fotobutiker längre :p
Bor i Sthlm så det borde finnas nånstans i närheten :up:
Gör inget om det kostar mer än på nätet, slipper hellre frakten och krånglet att hämta ut paketet :)
 
Vet ju inte fin sida dv stan... Men här finns det i Nacka forum , Sickla och Tippen centrum så att man kan direkt i butik framkalla ett el fler foton från mobil USB el cd
 
Jag trodde typ inte det fanns fotobutiker längre :p
Bor i Sthlm så det borde finnas nånstans i närheten :up:
Gör inget om det kostar mer än på nätet, slipper hellre frakten och krånglet att hämta ut paketet :)

Brukar finnas automater man tar med minneskort/usb och skriver ut. Tror jag sett på bla Elgiganten!
 
Fast hur tänkte du nu? Sonen ärver sin mor ja, men han kan göra av med hela det arvet - det finns ingen rätt för barnbarnet att få ärva någon del av det arvet i efterarv. Däremot om sonen är avliden när farmodern dör, då ärver barnbarnet genom istadarätten.

Exakt, och vill då farmor att barnet ska ärva henne behöver hon skriva ett testamente. Eller om det finns något sonen ärver hon inte önskar barnbarnet ärver.

Min farmor äger en del fastigheter som tex genom testamente kommer gå till barnbarnsbarnen. För att ingen fastighet ska ärvas en släkting som avlider och dens make/maka ärver fastigheten, och fastigheten säljs eller i sin tur kanske ärvs av något särkullsbarn.
 
Vet ju inte fin sida dv stan... Men här finns det i Nacka forum , Sickla och Tippen centrum så att man kan direkt i butik framkalla ett el fler foton från mobil USB el cd

Kan åka till Nacka men jag bor 5 min från Farsta så jag hoppas dom har en fotobutik där, kollar inorgon. Har en släkting som bor långt bort så det vore kul att kunna fixa några kort att skicka till henne också :) har du gjort detta? Vad betalade du och hur va kvalitén på korten?

Brukar finnas automater man tar med minneskort/usb och skriver ut. Tror jag sett på bla Elgiganten!

Det är ju faktiskt 2015 även om jag inte riktigt hängt med på det :p
Det där lät dock för knepigt för mig, satsar på en sån där fotobutik :angel:
 
Nu har jag fått ihop ett brev! Jag är tråkig och lägger inte upp det här då det finns risk för överanalyserande eller vilda spekulationer och min stackars hjärna pallar inte det just nu ;)

Åker och fixar foton på torsdag eller fredag och lägger brevet på lådan..

Sen funderar jag om jag verkligen ska skicka med ett kort..
Farmodern kanske inte vill ha kontakt och tycker det är skitjobbigt att ha sett bebisen.
Eller så kan frånvaro av kort skapa stor nyfikenhet :D

Men jag lär slänga med ett kort så hon ser att inte alltihop är hitte på :D
 
Nu har jag fått ihop ett brev! Jag är tråkig och lägger inte upp det här då det finns risk för överanalyserande eller vilda spekulationer och min stackars hjärna pallar inte det just nu ;)

Åker och fixar foton på torsdag eller fredag och lägger brevet på l

Låter bra att du inte lägger upp det här, för vad du skriver har vi inte med att göra och det är inget som ska analyseras av oss. Känner du att du fick till den texten du vill ha så är det som det ska :)
 
Kan åka till Nacka men jag bor 5 min från Farsta så jag hoppas dom har en fotobutik där, kollar inorgon. Har en släkting som bor långt bort så det vore kul att kunna fixa några kort att skicka till henne också :) har du gjort detta? Vad betalade du och hur va kvalitén på korten?



Det är ju faktiskt 2015 även om jag inte riktigt hängt med på det :p
Det där lät dock för knepigt för mig, satsar på en sån där fotobutik :angel:

Jag har framkallat såna snabbfoton och dom blir bra. Som ett vanligt foto. Sen beror det ju givetvis på bildens kvalité från start men jag misstänker du väljer fina bilder så det ska säkert inte vara något konstigt :)
Betalade väl 5-6 kr per foto kanske. Överkomligt pris när man vill ha korten snabbt och bara några få.
 
Nu har jag fått ihop ett brev! Jag är tråkig och lägger inte upp det här då det finns risk för överanalyserande eller vilda spekulationer och min stackars hjärna pallar inte det just nu ;)

Åker och fixar foton på torsdag eller fredag och lägger brevet på lådan..

Sen funderar jag om jag verkligen ska skicka med ett kort..
Farmodern kanske inte vill ha kontakt och tycker det är skitjobbigt att ha sett bebisen.
Eller så kan frånvaro av kort skapa stor nyfikenhet :D

Men jag lär slänga med ett kort så hon ser att inte alltihop är hitte på :D


Heja dig! :banana:

Jag håller verkligen tummarna för att detta ska bli bra!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 097
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp