Jag skulle ha meddelat killen innan jag skickar brevet, jag tycker att det är schystast och jag förstår inte riktigt varför du är rädd att det skulle göra er mer osams. Det är väl kontakten med farmodern han i så fall kommer bli arg över, inte att du kontaktar honom före du gör det. Jag skulle dock överväga mina ord så att sms:et inte låter som att jag gör det
för att göra honom arg.
Han kommer bli arg både för att jag kontaktar honom och för att jag tänker kontakta farmodern. Det jag skrivit men raderat hundra gånger är "jag tänker kontakta Ediths farmor, tänkte bara förvarna ifall du vill berätta först."
Han kommer tro att jag gör det för att jävlas oavsett hur fint jag säger det
Jag vill också påminna om att det är inte alls är så att alla blir überentusiastiska över ett barnbarn så det
måste inte vara så att det är KK som har styrt farmodern, om det blir så att hon inte hör av sig på en gång. Det låter lite som att du förutsätter att hon kommer bli överlycklig och att det är viktigt att du inte "stjäl" dagar från henne som hon kunde haft med sitt barnbarn. Det är inte säkert att hon känner det så. Men när du skickat brevet så är ju bollen hos henne (jag skulle alltså låta henne ta nästa steg) och då kan hon höra av sig när det passar henne, även om det eventuellt tar tid.
Jag räknar iskallt med att hon kommer sympatisera med kk och inte vilja ha nån kontakt. Men självklart hoppas jag att min dotter kommer få en vettig farmor! Det har diskuterats i tråden hur jag borde kontakta henne och jag kommer bara skicka ett brev. Hon får ta den tid hon vill, för min del är det inte bråttom...