Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Tänk om hon tappar det? :nailbiting:

Nu är jag som sagt övernojig när det kommer till sådant här så jag är inte så säker att jag är rätt person att lyssna på.

När det kommer till att bollen är i någon annans händer så vill jag vara så säker som möjligt att bollen verkligen hamnade i personens händer.

Du ger ju mig nojan nu :rage:
Hehe.. Nä men jag är också lite omständlig när det kommer till sånt här så jag vette tusan hur jag löser det!?

Men ett mms med leveransrapport då?

Hmm.. Det är en idé men ska jag skriva en massa till mmset känns det som att det blir lite konstigt :down:
Sen kan man ju iaf på min lur ställa in så att folk ser att det har levererats till mig men inte att det blivit läst O_o

Tror oddsen för att hon tappar brevet är litet, däremot finns det en risk att hon öppnar det där och då på utlämningsstället. Kanske inte så kul...

Det har jag inte tänkt på :banghead:
Känns verkligen inte som en bra grej :nailbiting:


Ibland när jag tänker på allt jag skrivit i tråden undrar jag om jag ens har en hjärna.. Hur kan jag inte tänka på alla saker som kretsar runt brevleveranser och annat :crazy:
 
Tänk om någon annan läser det istället (sonen?) och bara raderar det?

Ha ha ha! Jag skrev ju att jag är onormalt nojig. Så ta nu inte mina inlägg om detta för allvarligt. :o

Alltså jag är EXAKT likadan men försöker att inte balla ur fullständigt kring detta...
Att kk skulle va hos farmodern just då och dessutom läser och raderar mms är däremot helt osannolikt!
Jag hoppas iaf att kvinnan har integritet nog att tycka sin telefon är privat!
 
Du kan ju stalka henne lite på fejjan kanske :sneaky: bara helt oskyldigt för att se vad hon är för en filur :angel:

Fejjan är ju även ett hyfsat ställe att ta kontakt på kan jag tycka. Då ser du ju dessutom om hon läst och du kan skicka med bilder. Dessutom har hon då möjlighet att stalka dej lite innan hon tar kontakt :up:

Mvh Miks
 
Du kan ju stalka henne lite på fejjan kanske :sneaky: bara helt oskyldigt för att se vad hon är för en filur :angel:

Fejjan är ju även ett hyfsat ställe att ta kontakt på kan jag tycka. Då ser du ju dessutom om hon läst och du kan skicka med bilder. Dessutom har hon då möjlighet att stalka dej lite innan hon tar kontakt :up:

Mvh Miks

Hon har inte Facebook det va det första jag kollade :o:angel:
 
förövrigt stör jag mig på att hon inte har Facebook :mad:
Då hade hela mitt hur kontaktar jag henne problem varit ett minne blott!
 
Alltså, gör ni inte det här till ett större problem än vad det behöver vara?
Bortkomna brev är väl ändå ganska ovanligt om de är adresserade och frankerade korrekt? Och vem lägger ett okänt handskrivet brev på hög utan att läsa det? Jag förstår mycket väl att det skulle kunna bli så att brevet inte når fram som Cocos tänker sig men då finns det säkert en mening med det också.

 
Men hjälp vad svårt ni gör det.. :eek: :D

Om du nu är rädd att brevet ska försvinna/bli borttappat/whatever, kan du inte ta med brevet och dottern till hennes ytterdörr, knacka, när hon öppnar bara säga 'hej' och överlämna brevet, och sen vända på klacken och åka hem igen?!
Nyfikenheten kommer garanterat att tändas, det blir inte påträngande eftersom du inte väntar kvar för en reaktion, när farmor sen har läst brevet kommer hon att inse att hon precis har träffat sitt barnbarn och att hon överlevde. Dessutom, om du kan hålla dig till att bara säga 'hej' och 'varsågod, ett brev till dig' så visar du att bollen helt och hållet ligger hos henne.
 
Alltså, gör ni inte det här till ett större problem än vad det behöver vara?
Bortkomna brev är väl ändå ganska ovanligt om de är adresserade och frankerade korrekt? Och vem lägger ett okänt handskrivet brev på hög utan att läsa det? Jag förstår mycket väl att det skulle kunna bli så att brevet inte når fram som Cocos tänker sig men då finns det säkert en mening med det också.

Det kommer ju med största sannolikhet komma fram och bli läst! Jag är bara nojig :o

Men hjälp vad svårt ni gör det.. :eek: :D

Om du nu är rädd att brevet ska försvinna/bli borttappat/whatever, kan du inte ta med brevet och dottern till hennes ytterdörr, knacka, när hon öppnar bara säga 'hej' och överlämna brevet, och sen vända på klacken och åka hem igen?!
Nyfikenheten kommer garanterat att tändas, det blir inte påträngande eftersom du inte väntar kvar för en reaktion, när farmor sen har läst brevet kommer hon att inse att hon precis har träffat sitt barnbarn och att hon överlevde. Dessutom, om du kan hålla dig till att bara säga 'hej' och 'varsågod, ett brev till dig' så visar du att bollen helt och hållet ligger hos henne.

Det är faktiskt ingen dum idé! *funderar*

Eller för att krydda lite extra så sänder du henne hela denna tråden!! ;)

:D

:nailbiting:;):laugh:

Trots allt är det rätt sällan brev kommer bort. Om du bor nära henne kan du väl åka och lägga det i hennes brevlåda?

Hon bor bara 45 min bort med tunnelbanan så jag kan absolut åka dit.

Men tänk om kk är där och öppnar dörren :cautious:
 
Det kommer ju med största sannolikhet komma fram och bli läst! Jag är bara nojig :o



Det är faktiskt ingen dum idé! *funderar*



:nailbiting:;):laugh:



Hon bor bara 45 min bort med tunnelbanan så jag kan absolut åka dit.

Men tänk om kk är där och öppnar dörren :cautious:

Men du behöver ju itne ringa på? bara lämna brevet? vet du hur hon bor? har hon brevlåda går det ju enkelt..
Bor hon i lägenhet behöver man ju kanske portkod...
Du jag kom på nu- kan du itne ta med en vän? så kan du stå en bit bort om du är rädd att någon ser dig?
 
Hon bor i lägenhet så risken finns att jag får vänta tills nån ska gå in och smita med.
Kan ju bli märkligt om det är just hon som kommer då... :grin: Hon kommer ju fatta att det va jag som la brevet i hennes låda även om jag väntar en stund eller så..
Jag har sett henne på kort en gång men det va över ett år sen så tror inte jag kommer känna igen henne heller!

Det där med att plinga på dörren och lämna över brevet personligen är också knepigt. Dottern är verkligen en kopia av sin pappa så är hon lite vassare än snittpersonen kommer hon fatta direkt hon ser dottern :p
 
Det där med att plinga på dörren och lämna över brevet personligen är också knepigt. Dottern är verkligen en kopia av sin pappa så är hon lite vassare än snittpersonen kommer hon fatta direkt hon ser dottern :p

Ägnar man verkligen tid åt att analysera anletsdragen hos en främmande människas bebis man träffar ett par sekunder i dörren? När man vet är de säkert lika, men frågan är om hon verkligen drar så snabba slutsatser så att hon direkt hon öppnar dörren fattar att bebisen hon kastar ett öga på är hennes barnbarn?
 
Ägnar man verkligen tid åt att analysera anletsdragen hos en främmande människas bebis man träffar ett par sekunder i dörren? När man vet är de säkert lika, men frågan är om hon verkligen drar så snabba slutsatser så att hon direkt hon öppnar dörren fattar att bebisen hon kastar ett öga på är hennes barnbarn?

Hon kommer definitivt analysera, vem knackar på dörren och lämnar brev.. (jag hade iaf studerat personerna ingående :D)
Grejen är den att dottern är inte "väldigt lik sin pappa" utan dom är exakta kopior!
Sen har du helt rätt i att hon troligtvis inte kopplar iaf men jag är i nojar läge och vill verkligen inte att den första kontakten blir fel!
 
Fast varför ska du ringa på dörren?

Jag tror att om du ringer på dörren och säger att "här är ditt barnbarn". så tror jag risken finns att människan får en chock. Även världens lugnaste och coolaste människa kan få en hjärtinfarkt av det.

Och om du ringer på dörren så skulle jag psoneligen tycka att det var påträngande. Du nämnde ju tidigare att hon skulle få välja om hon vill ha kontakt. och då faller ju det helt.
Om kontakten ska komma från henne så kan du ju inte ringa på dörren eller ringa i telefon...
 
Senast ändrad:
Skicka ett alldeles vanligt handskrivet brev med snigelpost, och se vad resultatet blir. Ge farmor alla adresser och tel.nr du har, och se vad som händer.
 
Men då tänker jag att då kan du berätta för henne om barnet och sen kan hon själv ta kontakt när hon är mogen?
Jag tror det är viktigt att säga till henne att hon är välkommen att träffa er men att du inte kräver det. För jag tror det kommer skapa mkt tankar hos henne. Hennes relation till sonen kanske förändras dvs hon kanske blir arg på honom för att han inte berättat. Och då tror jag inte du ska komma in och räkna med en relation mellan henne o g barnet direkt. Berätta om barnet men låt relationen mogna fram Om hon inte är redo direkt.

De kan nog vara extra spänt läge eftersom hon hade samma typ av situation när hon hade barn. Dvs sonen är antagligen rädd att hon projicerar känslor gällande hans far på honom. Inte helt orimligt iofs att hon skulle kunna bli extra arg på pappor som överger eftersom hon vet hur det är. Eller så har sonen fel och hon skulle inte alls bli förbannad på honom.
 
De kan nog vara extra spänt läge eftersom hon hade samma typ av situation när hon hade barn. Dvs sonen är antagligen rädd att hon projicerar känslor gällande hans far på honom. Inte helt orimligt iofs att hon skulle kunna bli extra arg på pappor som överger eftersom hon vet hur det är. Eller så har sonen fel och hon skulle inte alls bli förbannad på honom.

Ja... oavsett vad som händer och sker så kommer det säkert vara mkt känslor den närmsta tiden. relationen mellan pappan och farmor kanske förändras etc.
 
Fast varför ska du ringa på dörren?

Jag tror att om du ringer på dörren och säger att "här är ditt barnbarn". så tror jag risken finns att människan får en chock. Även världens lugnaste och coolaste människa kan få en hjärtinfarkt av det.

Och om du ringer på dörren så skulle jag psoneligen tycka att det var påträngande. Du nämnde ju tidigare att hon skulle få välja om hon vill ha kontakt. och då faller ju det helt.
Om kontakten ska komma från henne så kan du ju inte ringa på dörren eller ringa i telefon...

Fast OM jag skulle ringa på så skulle jag isf bara överlämna brevet för att veta att hon verkligen fått det!

Skicka ett alldeles vanligt handskrivet brev med snigelpost, och se vad resultatet blir. Ge farmor alla adresser och tel.nr du har, och se vad som händer.

Där kommer ju tyvärr tveksamheten in, har hon fått brevet? Har hon fått brevet men inte vill ha kontakt? Har hon inte fått brevet...

De kan nog vara extra spänt läge eftersom hon hade samma typ av situation när hon hade barn. Dvs sonen är antagligen rädd att hon projicerar känslor gällande hans far på honom. Inte helt orimligt iofs att hon skulle kunna bli extra arg på pappor som överger eftersom hon vet hur det är. Eller så har sonen fel och hon skulle inte alls bli förbannad på honom.

Det lär bli spänt oavsett hur hon reagerar så har ju sonen faktiskt inte berättat för henne att han har en dotter. Just att kk's pappa inte heller va närvarande gör ju att läget bli minst sagt jobbigt tycker jag då jag själv hade fått jobbiga flashbacks och kanske haft svårt att acceptera sonens val.

När jag pratade med kk om att kontakta farmodern (när jag va gravid) sa han att hon kommer inte vilja ha kontakt för han kommer be henne att också ta avstånd. Jag vet dock inte om detta är sanning eller om det va nått han sa för att minska chansen att jag kontaktar henne :cautious:

(Har inte skrivit detta innan då jag helt glömt bort det :o ju mer det diskuteras i tråden ju mer minns jag)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 690
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 098
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 485
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp