Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Massa folk, flera veckor. Kan svamp och blåbär tagit slut kanske?? Det gör det i min skog i alla fall.Nu hoppas jag att Camilla tar hem det tror jag. Ingen av de andra tjejerna är värdiga vinnare i alla fall.
Och med tanke på hur många matuppdrag de fått som inte inneburit slakt borde de ha klarat sig bra länge på det, egentligen?
Det känns ju som att de varje vecka fått att de ska göra bröd/smör/ost o.s.v. och även om de inte får det som uppdrag vet de ju hur man gör. Så varför inte göra det??
Slakt tar tid, lång tid med allt som ska göras runt omkring, på den tiden hade de hunnit göra allt möjligt gott i matväg.
Enligt Lina kunde de inte plocka bär/svamp/växter så långt bortom gården pga avspärrningar
De har ju de andra gårdarna, de har vid flera tillfällen varit ute och åkt med hästen osv. Varför inte passa på då?
Jag tror han vet bra mycket mer än han ger sken av. Han är nog en liten luring.Trodde Fredrik att han skulle åka på en räkmacka ända in i finalen? Ska han få sitta och läsa när de andra jobbar?
Skulle de själva plocka slut i en stor skog under några veckor?Massa folk, flera veckor. Kan svamp och blåbär tagit slut kanske?? Det gör det i min skog i alla fall.
Frågan är väl om baktanken med valet var att ta en kandidat som de trodde alla skulle välja (Camilla) mot en kandidat som är totalt hopplös (Pernilla)? Bara det att folk valde totalt uppåt väggarna fel. Jag förstår ju dock varför Lina, Sofie och Nina vill ha Pernilla i final, i en final mellan två kvinnor lär de ju få tävla i alla grenarna (det har det väl i alla fall varit tidigare när det varit två av samma kön) och då har inte Pernilla en chans.
Linas motivering till varför hon gjorde som hon gjorde är dock enbart skum. Enda sättet att rädda Fredrik är väl om Pernilla väljer Lina som förstakämpe, och att hon i sin tur väljer Nina eller Sofie. Men ingen av dem kommer ta en tjej som andrekämpe så länge Fredrik är kvar.
Och alltså, Gutta! Har han någonsin sagt som han sa igår om en storbonde innan? Det har ju varit många personligheter under årens lopp, men det kändes som att han tyckte att Pernilla tog priset som minst lämplig.
Trodde Fredrik att han skulle åka på en räkmacka ända in i finalen? Ska han få sitta och läsa när de andra jobbar?
Betedde sig rätt löjligt när han utbrast att allt är kört nu. Synd om honom då, det är en tävling och vill man vinna får man plugga.
Ja, det menar jag, dom har begränsad yta. Har själv plockat hundratals liter bär och svamp. Och ja, det tar slut. Nu i slutet av sommaren är dom inte direkt färska heller. Även blåbär vissnar ner och ruttnar. Faktiskt.Skulle de själva plocka slut i en stor skog under några veckor?
Eller hur menar du?
Jag tvivlar på det, även om en skulle räkna med andra människor och djur.
Mörkar han så ska han verkligen ha ett pris för det..Typ så. Antingen mörkar Fredrik sina riktiga kunskaper (och då gör han det bra), eller så får han faktiskt skylla sig själv. Det har ju varit tydligt vart det barkar med killarna på farmen, och han har haft två veckor på sig att försöka få ut någon av tjejerna. Tjejerna har hela tiden varit ett större hot för honom än killarna, men han har 1) valt att snöa in på Anton och 2) struntat i att plugga trots att han vet hur pålästa tjejerna är.
Nu ser jag i och för sig tio gånger hellre Fredrik i en final än Nina, men han kan inte komma nu och tycka att han inte har samma förutsättningar som de andra, för det har han haft. Han har bara inte tagit den chansen.
Skogen är avspärrad så de kan inte gå hur som helst.Skulle de själva plocka slut i en stor skog under några veckor?
Eller hur menar du?
Jag tvivlar på det, även om en skulle räkna med andra människor och djur.
Var inte Fredrik precis nybakad jurist?
Då borde han kunna klämma bondepraktikan ganska enkelt
Förra året var det en väldigt kort säsong med blåbär. När värmen kom så torkade dom bort tyvärr.Skogen är avspärrad så de kan inte gå hur som helst.
Därför är det nog rätt avplockat nu.
De har själva berättat det på fb på farmensidan att skogen är avspärrad
Den enda jag sett som sagt det var Lina. Men jag kan ha missat det (gissar att ni kommer rätta mig illa kvickt om så rätt fallet!)Skogen är avspärrad så de kan inte gå hur som helst.
Därför är det nog rätt avplockat nu.
De har själva berättat det på fb på farmensidan att skogen är avspärrad
Enda som har plockat är Lina menar du??Den enda jag sett som sagt det var Lina. Men jag kan ha missat det (gissar att ni kommer rätta mig illa kvickt om så rätt fallet!)
Och nej jag köper inte den förklaringen rakt av "faktiskt".
Du missuppfattar med flit va?Enda som har plockat är Lina menar du??
Kom ner en helg på kan vi plocka av en ha så får du själv se att blåbär faktiskt tar slut i skogen och att det faktiskt inte kommet nya samma år. Du kanske blandar ihop det med ogräs??
De flesta har plockat bär. Och nej jag missuppfatta inte dig med flit.Du missuppfattar med flit va?
Och nej, det skulle inte ge mig ett endaste dugg för det säger ju inte något alls om hur deras situation såg ut. Jag har bara svårt att tro att de inte skulle kunnat äta bär/svamp i större utsträckning än vad de verkar ha gjort.
Hittills har åtminstone jag bara sett sylt till gröten, ungefär.
Kan inte du bara sluta dumförklara mig nu? Låt mig vara är du snäll.
Om du stör dig så mycket på mig så funkar nog blockeringsfunktionen alldeles utmärkt. Att jag blockerar dig hindrar ju tyvärr inte dig från att se mig.
@Jen80 - det vet väl jag också, men det beror ju knappast på dem.