Farmen 2016

Jag vill ha ut Lina. Hemska jävla människa. På riktigt.
Pernilla spelar spelet, Lina är bara vidrig, och står inte ens för det utan skyller på "det är tv" "allt är vinklat" "ni får inte se allt" (jo...och lite till) sen är det ju typ bara hon och hennes tuttar som syns i rutan. Suck. Nej, det hade kanske inte spelat någon roll om hon varit schysst, men hon är verkligen så elak som hon framstår i tv.
Att Morgan åkte var bra på många sätt, hans sätt att uttrycka sig är bara tragiskt.

Sen håller jag med Gutta, ok att man vill ha kött, men då får man väl hushålla på det man har . Hur mycket har de slaktat nu? Alldeles för mycket.

Pernilla spelar spelet, Lina är bara vidrig, och står inte ens för det utan skyller på "det är tv" "allt är vinklat" "ni får inte se allt" (jo...och lite till) sen är det ju typ bara hon och hennes tuttar som syns i rutan. Suck. Nej, det hade kanske inte spelat någon roll om hon varit schysst, men hon är verkligen så elak som hon framstår i tv.
Att Morgan åkte var bra på många sätt, hans sätt att uttrycka sig är bara tragiskt.

Håller med dig, vill ha ut henne med.

Det känns som tv4 avslöjade lite vilka/vem som blir immuna nästa vecka. Känns som det är Sofie iaf och kanske Nina.

Håller med dig, vill ha ut henne med.

Det känns som tv4 avslöjade lite vilka/vem som blir immuna nästa vecka. Känns som det är Sofie iaf och kanske Nina.
Eftersom de sa det där med gris (vad var det? Minns inte) när de pratade storbonde så tror jag på L. Tyvärr, för henne vill jag då verkligen inte se som storbonde nu.

Oj, brudarna utklassade verkligen killarna i tinget! Jag hoppas det blir med "teknikgrenar" framöver istället för bondepraktikan, som att stapla ved, gissa längden på pinnar m.m. Och så ser jag fram emot att se lite styrkekamp mellan tjejerna som är kvar ;)

"En riktig galt till kvinna" kan väl knappast vara någon annan än Lina? :D Angående storbondevalet.

Fan... Antooooon :(
Bara Sofie kvar att hoppas på nu då. Tror personligen att Anton väljer henne och Morgan väljer Lina till storbonde. Såvida ingen vill jävlas och sätter Nina eller Pernilla av någon anledning, men det tvivlar jag starkt på.
Vad trevligt att Fredrik börjar förstå hur jäkla löst han sitter för övrigt. Dags att plugga kanske? Hans enda hopp i en tvekamp är ju Camilla, resten kan han lika gärna lägga sig för.

Sen håller jag med Gutta, ok att man vill ha kött, men då får man väl hushålla på det man har lite känner jag. Hur mycket har de slaktat nu? Alldeles för mycket, känner jag.

+1! Har så sjukt svårt för Linas mobbarmentalitet.

För övrigt ska de väl leva som för typ hundra år sen, inte sjutton slösade man på de grisar man hade då? Resurserna ska väl rimligtvis räcka hela året.
Tycker de verkar ha haft det ovanligt gott ställt överlag de senaste två(?) åren, ingen direkt svält innan de fått fart på gården så att säga och godkänns trots dåligt utförda uppdrag, wtf?! :confused:

Nu hoppas jag att Camilla tar hem det tror jag. Ingen av de andra tjejerna är värdiga vinnare i alla fall.
Och med tanke på hur många matuppdrag de fått som inte inneburit slakt borde de ha klarat sig bra länge på det, egentligen?
Det känns ju som att de varje vecka fått att de ska göra bröd/smör/ost o.s.v. och även om de inte får det som uppdrag vet de ju hur man gör. Så varför inte göra det??
Slakt tar tid, lång tid med allt som ska göras runt omkring, på den tiden hade de hunnit göra allt möjligt gott i matväg.

Enligt Lina kunde de inte plocka bär/svamp/växter så långt bortom gården pga avspärrningar :confused:
De har ju de andra gårdarna, de har vid flera tillfällen varit ute och åkt med hästen osv. Varför inte passa på då?

Varken Sofie eller Nina är några vinnarfavoriter hos mig, men jag måste säga att det kändes otroligt gött att se machomännen bli så totalt utklassade av tjejerna.:bow:
Varken Sofie, Nina, Lina eller Pernilla...vilka är kvar då? Camilla och...och...är det Fredrik? Men han åker ju nu han med som det verkar...

Enligt Lina kunde de inte plocka bär/svamp/växter så långt bortom gården pga avspärrningar :confused:
De har ju de andra gårdarna, de har vid flera tillfällen varit ute och åkt med hästen osv. Varför inte passa på då?
Så vadå, har produktionsteamet köpt in bär åt de när de kommit hem med jättelass? :p

Jag hoppas på att Fredrik vinner men tyvärr ligger han nog rätt pyrt till. Camilla är min andrahandsfavorit. Det jag har emot Lina är hur hon behandlade Sara-Marie. Inte okej alls, men i övrigt tycker jag att hon är bra.
Lina är lika elak på sociala medier av det jag sett. (Facebook och instagram, jag följer Gunvor på Instagram och L har varit lika jävlig mot henne och S-M där) och där kan hon inte ens skylla på att producenterna sagt att hon ska säga...men kör istället stenhårt med att det är vinklat...konstigt att allt hamnar på henne :confused:

Lina är lika elak på sociala medier av det jag sett. (Facebook och instagram, jag följer Gunvor på Instagram och L har varit lika jävlig mot henne och S-M där) och där kan hon inte ens skylla på att producenterna sagt att hon ska säga...men kör istället stenhårt med att det är vinklat...konstigt att allt hamnar på henne :confused:
Okej. Jag har inte så bra koll på deltagarna utanför programmet men det där låter ju tråkigt. Gillade verkligen Sara-Marie.

Det gäller nog att plugga på för de övriga om de ska klara av Nina och Sofie som jag tror är väldigt skärpta i farmen-kunskap.

Jag håller med er/Gutta om att det varit mycket slakt i år. Visst, det är väl inte meningen att de ska svälta ihjäl, men de ska även leva som runt 1900 och då hade folk det jäkligt knapert. I år har de fullkomligt VRÄKT i sig. De får väl hushålla lite med det de har.

Jag kan verkligen inte med Nina, hon har rätt i väldigt mycket hon säger men verkar ha ett sätt som ger mig krypningar och det är definitivt en människa jag hamnat på kollisionskurs med direkt om jag haft henne i min närhet. Djupt, djupt besviken på att Sofie valde Anton, det var de jag ville se i final och hade hoppats att Sofie skulle skickat hem fjäsk-Pernilla eller mobbar-Lina istället. Kändes inte som någon bra utgång på tävlingen hur den än gick i det läget.

Lina lär ju bli vald nu. Den andra antingen Sofie eller Camilla. Tror ni båda blir storbonde, eller att det blir någon form av tävling mellan de som blir valda? Det lär ju vara något speciellt efters.killarna inte fick göra som Göran och Hampus och välja en gemensamt. Fredrik lär väl sitta jäkligt pyrt till, såvida det inte blir Camilla, som kan ta Lina och som i sin tur väljer Pernilla med flit för att rädda kvar Fredrik? Av de som är kvar är det bara Sofie, Fredrik och Camilla som jag inte skulle spy av att se som vinnare, så jag hoppas inte Fredrik åker ut.

Nått lurt är det med att Lina gjorde som hon gjorde. Camilla var inte riktigt trovärdig när hon snackade om det. Men samtidigt, hur kunde de veta att det skulle väljas av dem själva....
Men att Pernilla får åka snålsjuts till finalveckan, fy fan!!!

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
881
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 742
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 478
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
635
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30