Nämen liten värld!Där är jag ifrån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nämen liten värld!Där är jag ifrån
Falun 2016. Fick inte ligga på BB utan fyra timmar efter förlossningen fick vi rulla över på patienthotellet där även pappan fick stanna. Förstod aldrig poängen med att stanna kvar där eftersom det ändå inte var någon som såg till en och hjälpte en. Så dagen efter for vi hem. Amningen sket sig ganska omgående, sonen var vrålhungrig men vägrade ta bröstet. Bara skrek och skrek. Var tredje dagen efter förlossningen när jag ringde BB och tänkte i min enfald att nu får vi väl komma in så vi får hjälp men fick bara svar att jag skulle gå och köpa lite ersättning så han fick i sig mat. Slutade med att jag gav upp och la ner amningen. Tror vi hade kunnat få en betydligt bättre start på vårt föräldraskap om vi fått stanna på BB och fått lite stöttning i början.
Med första sonen fick pappan inte stanna.Frågan ang hur det funkar på landets BB avdelningar kom upp.
Fick din partner stanna med dig på BB eller skickades hen hem och du fick stanna på sovsal?
Lägg gärna till vart du bor.
Aug 2010. Ja det va tufft ingen kul start.När var det? Låter svintufft!
Frågan ang hur det funkar på landets BB avdelningar kom upp.
Fick din partner stanna med dig på BB eller skickades hen hem och du fick stanna på sovsal?
Lägg gärna till vart du bor.
Är osäker vad som räknas som BB och blir ännu mer osäker när jag läser i tråden.
Vi hade eget rum på förlossningen och var kvar där 4-5 timmar efter att barnet var fött. Efter det fick vi antingen åka hem eller stanna på patienthotellet och eftersom vi hade långt att åka och ändå skulle få lov att komma tillbaka och gå på läkarundersökning etc med bebisen så stannade vi två dygn till PKU-provet var klart. Vi hade eget fint rum på patienthotellet och jag tyckte det var toppen. Amningen kom igång direkt när vi slapp allt spring och stressig "hjälp". Vi fick tider till att träffa barnmorskor två-tre gånger per dygn och där frågade de om amningen, om jag ville prata om förlossningen och så.
Jag skulle teckna försäkring och man skulle kryssa i om man skrivits ut från BB och eftersom jag inte fattat om vi var kvar på BB eller "bara bodde på hotell" typ så frågade jag en BM som blev lite ställd tror jag och svarade att vi självklart var kvar på BB. Så jag förstår fortfarande inte riktigt definitionen av BB.
Min partner fick i alla fall vara med hela tiden. Falun nu 2019.
Ja, det verkar lite snurrigt vad folk kallar BB.
Tror inte någon ligger kvar på BB/förlossningen om det inte varit komplikationer utan det är patienthotell som gäller. Men det kanske funkar olika på olika ställen i landet.
Ja, det verkar lite snurrigt vad folk kallar BB.
Tror inte någon ligger kvar på BB/förlossningen om det inte varit komplikationer utan det är patienthotell som gäller. Men det kanske funkar olika på olika ställen i landet.
Som jag tänker detÄr osäker vad som räknas som BB och blir ännu mer osäker när jag läser i tråden.
Vi hade eget rum på förlossningen och var kvar där 4-5 timmar efter att barnet var fött. Efter det fick vi antingen åka hem eller stanna på patienthotellet och eftersom vi hade långt att åka och ändå skulle få lov att komma tillbaka och gå på läkarundersökning etc med bebisen så stannade vi två dygn till PKU-provet var klart. Vi hade eget fint rum på patienthotellet och jag tyckte det var toppen. Amningen kom igång direkt när vi slapp allt spring och stressig "hjälp". Vi fick tider till att träffa barnmorskor två-tre gånger per dygn och där frågade de om amningen, om jag ville prata om förlossningen och så.
Jag skulle teckna försäkring och man skulle kryssa i om man skrivits ut från BB och eftersom jag inte fattat om vi var kvar på BB eller "bara bodde på hotell" typ så frågade jag en BM som blev lite ställd tror jag och svarade att vi självklart var kvar på BB. Så jag förstår fortfarande inte riktigt definitionen av BB.
Är osäker vad som räknas som BB och blir ännu mer osäker när jag läser i tråden.