Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror alla fått klart för sig vad JJ egentligen menade med rutinerad nu.
Låter kanon! Framförallt 2 saker: Det där med banhoppningskvalen och KPI.
Hoppas dom kommer till skott och inför detta redan till nästa säsong.
Fast jag gillar inte det med banhoppningskvalen faktiskt, jag tycker att man i så fall borde öka kvalen i klasserna istället. Det finns väldigt många fälttävlanshästar som inte kommer att få starta en enda fälttävlan iaf om man räknar de som idag finns.
Jag tycker inte heller att den vanliga banhoppningen liknar fälttävlanshoppningen alls och detta medför ju att många kommer att tävla alldeles för mycket på sina hästar.
Fast nu är det väl bara i en utarbetningsfas så de Riktiga reglerna lär väl vara mer klara.
Ska fråga Janne om det nästa vecka vid träningen och höra hur det är tänkt mer konkret.
Eftersom det är ett spann på endast två månader så betyder det ju att en häst kanske får gå en massa helger i rad, för så många fälttävlan finns det ju inte direkt så man kan vraka och välja.
Tja jag är lite fundersam över detta sätt att kvala in faktiskt.
Fast jag gillar inte det med banhoppningskvalen faktiskt, jag tycker att man i så fall borde öka kvalen i klasserna istället. Det finns väldigt många fälttävlanshästar som inte kommer att få starta en enda fälttävlan iaf om man räknar de som idag finns.
Jag tycker inte heller att den vanliga banhoppningen liknar fälttävlanshoppningen alls och detta medför ju att många kommer att tävla alldeles för mycket på sina hästar.
Fast nu är det väl bara i en utarbetningsfas så de Riktiga reglerna lär väl vara mer klara.
Ska fråga Janne om det nästa vecka vid träningen och höra hur det är tänkt mer konkret.
Eftersom det är ett spann på endast två månader så betyder det ju att en häst kanske får gå en massa helger i rad, för så många fälttävlan finns det ju inte direkt så man kan vraka och välja.
Tja jag är lite fundersam över detta sätt att kvala in faktiskt.
Håller med, tycker inte alls att det verkar vara en bra ide. Jag tycker inte att man skall behöva blanda in en annan gren, jag tycker man skall hålla kvalen inom grenen.
Men hur gäller våra kval då? Jag som har ridit 90-klasser och är kvalad för längesen, måste jag kvala om då om min häst inte kommer till start i 100-klassen på söndag?
förmodligen ja
Och jag fullkomligt älskar kvalen i banhoppningen Tycker det är en ypperlig ide´ och dom hästar (eller ryttare handlar det ju oftast om) som inte klarar dom kanske man inte ens vill ha till start om man tänker rent krasst. Det här kommer tvinga ryttarna att bli bättre och det kan inte vara till en nackdel med tanke på hur det ser ut i banhoppningen idag.