Jag försöker inte övertyga någon om min åsikt, utan vill veta hur andra resonerar.
Och jag inser absolut att jag reagerar mer än många andra på företeelsen. Och obs, det handlar inte m att jag stör mig på det utan mest att jag är förundrad över företeelsen, för att det är så oerhört långt ifrån hur jag själv skulle agera.
Och jag inser absolut att jag reagerar mer än många andra på företeelsen. Och obs, det handlar inte m att jag stör mig på det utan mest att jag är förundrad över företeelsen, för att det är så oerhört långt ifrån hur jag själv skulle agera.
Det låter ju bra i alla fall, då är mina farhågor på den fronten ogrundade. Det var mest bara en spekulation om ifall det skulle ses som distraherande.Nu hittade jag den och det finns inget rapporterat som tyder på att olyckorna vare sig minskat eller ökat efter olyckan.
Fast tvärt om, de som svänger vänster kommer från Nybrohållet. Men annars är det helt korrekt uppfattat. Det är en egen fil för vänstersväng där och de som orsakar olyckor i korsningen är de som svänger vänster trots mötande trafik. Trafikverket vägrar ju sänka hastigheten (eller göra någon annan åtgärd) där just för att det är en korsning där det verkligen är bra sikt (inget krön och närmaste kurva en bra bit bort) och det borde inte hända så mycket där. Men smäller gör det ändå, bevisligen...Det spektakulära är att det är bilar från Kalmar som svänger vänster och orsakar svåra olyckor. Varför? Krön? Sväng? Konstigt. Jag såg på Google maps att det är egen fil för vänstersväng.