Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta mkt bra terränghästarna hoppar inte banhoppning speciellt bra.
Jag tror betydligt mer på att dra ner tempot i terrängen och ge dem som rider fort mer tidsfel kanske 2 straff/sekund
Det första håller jag inte alls med om. Men det andra håller jag med om.
:smirk:
...Ser man ännu mer krasst på det så har ju faktiskt inte borttagningen av steeple/distanser heller minskat olyckorna utan kanske tvärtom hästarna rids inte fram riktigt till terrängen som de gjordes då.
I mina ögon så var hästarna betydligt mer tränade förr i tiden.
Sedan så just detta med frambenen, komma för nära oftast hästar som kommer för fort och hästar som är osäkra och trampar om eller hästar som är för försiktiga.
Jag som är uvuxen på den gamla tiden ser faktiskt idag sämre terränghästar än förr i tiden, men då bättre banhoppningshästar
Kunde ju faktiskt inte ha sagt det bättre själv.
Jag jobbar för fullt just nu, orkar inte skriva långa svar här OCKSÅ. Så jag överlåter det till dig...ibland säger du ju faktiskt rätt vettiga saker.
Håller inte alls med om hoppningen alla Lindas hästar går ju 140 hoppning och Annas likaså och dom flesta *** hästar i sverige iallafall hoppar ju alla minst 135 på rena hopptävlingar, är hästarna försiktiga drar dom ju upp frambenen när dom kommer för nära istället för att haka i eller så stannar dom ju vilket är ju betydligt bättre än att krascha tycker jag iallafall
Dessutom ställs det högre krav på RYTTARNAS ridskicklighet om hoppningen blir svårare vilket inte gör så mkt anser jag
Sen får du ju tänka på att "förr" var det mer enkelhinder efter enkelhinder på mkt längre terrängbanorna och inte så tekniskt på kortare sträcka som det är idag vilket ställer mkt högre krav på ryttarna och på hästarna.