Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
jag tog mitt kort 00 för Gällerdal. Det var helt super efter teorin red vi fram ihop o fick känna på olika tempon i galoppen för att hitta rätt, sen hoppade vi olika hindertyper o tillsist red vi en bana med en ideal tid, han var hård på att vi inte skulle rida som galningar, inte tänka för mt på tiden utan att hålla en jämn galopp o rida med hjärnan o koncentrera oss på hindren.
+/- 15 låter väl smartare..?
Det kommer aldrig gå att få fälttävlan riskfritt.
Vi rider på djur vilket ökar risken för felbedömningar och olyckor.
Blir hästen trött av ett dressyrprogram på drygt 5 min tycker iaf inte jag att man kan anse att den är i tävlingsbart skick öht....
Däremot tycker jag att en gräns för hur mkt straff man får ha i dressyren innan man ger sig ut i terrängen inte vore helt fel.
Håller verkligen med dig. Dressyrpoängen har ju väldigt mycke att göra med hur stadig hästen är på tygeln vilket inte behöver ha jättemycket med hästens lydnad att göra, tvärtom en hopdragen häst som dressyrdomarna ofta gillar är sällan lydig på hinder
Håller verkligen med dig. Dressyrpoängen har ju väldigt mycke att göra med hur stadig hästen är på tygeln vilket inte behöver ha jättemycket med hästens lydnad att göra, tvärtom en hopdragen häst som dressyrdomarna ofta gillar är sällan lydig på hinder
Kan bara tillägga att vår gamla ponny skulle inte fått starta så många terränger om 60 straff skulle gällt, och han hade ändå 28 felfria msvB och msvA av 28 möjliga (plus 5 med sin nya ryttare) och ingen, inte ens vår värsta ovän skulle kunna säga att den hästen inte är lydig i terrängen, men på tygeln.... ja då får du jobba, det är så lätt nu att rida dressyr med ridhästarna
Jag tycker också det vore smartare. Eller att man "byter" så man får straff när man rider för fort - åtminstonde i lägre klasser.
Vissa går ju helt in för att rida på tiden, och det ser ju livsfarligt ut!!