G
gps
Nytt nick pga att jag ännu inte känner att jag kan komma ut. Har varit tillsammans med min pojkvän i snart 5 år och det har aldrig varit några problem förren fram till nu. För ca ett år sedan var vi på en fest och där träffade jag en intressant tjej. Det visade sig att vi hade en massa gemensamma intressen. Med tiden blev vi kära i varandra och utvecklade en relation. Min pojkvän kom på oss tillslut och jag berättade för honom att jag och Lisa (vi kan kalla henne så) hade en relation tillsammans. Såklart blev han ledsen och bestört men jag förklarade för honom att jag verkligen ville ha både han och Lisa. Han gick med på detta tillslut. Det enda krav han hade var att jag skulle informera honom när jag skulle träffa Lisa så att han visste var jag var någonstans. Det gick jag med på. Allt har fungerat och ingen har klagat, vi har varit lyckliga och är det fortfarande. Problemet är att Lisa inte vet om att jag har pojkvän. Jag har inte berättat det för henne. Nu vill Lisa att vi ska flytta ihop vilket nu är mitt stora problem. Jag vill ju verkligen inte flytta ifrån min pojkvän med samtidigt vill jag ju inte förlora min flickvän. Jag får så mycket energi och jag mår så otroligt bra av att ha dessa människor i min närhet. Jag vill ju inte såra Lisa heller genom att säga "nej, jag vill inte flytta ihop med dig". Det vore ju samma sak som att inte vilja veta av henne, hur skulle hon reagera på detta. Skulle hon känna sig utnyttjad tro? Naturligtvis skulle jag ju kunna skjuta upp det hela genom att säga "kan vi inte vänta ett tag med detta". Men det håller ju inte för alltid. Nån gång måste man ju ge ett svar. Så hur hanterar jag detta?