Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att diskutera att flytta ihop med någon som man bara träffat på offentliga platser verkar märkligt.
Har inte lisa undrat?
Tänk om den andre har tavlor på gråtande barn och alla "sagan om isfolket", 300 marsvin, bacillskräck eller något annat konstigt?
Jag håller med. Hade jag i ett år endast fått träffa en partner på allmänna ställen hade jag antagit att han va jävligt skum på nåt sätt. Typ 300 marsvin eller att han endast sov på diskbänken och åt mat under vardagsrumsbordet.
Eller nej jag hade gett upp långt innan dess men om...
Are you for real?
Det är ju en möjlig lösning. Att Lisa ville att vi skulle flytta ihop var bla att hennes 2:a handskontrakt snart går ut. Men jag vet inte om det är så lyckat i sig. Det skulle bli ett ganska trångt boende men tillfälligt skulle det nog funka. Ska fundera på detta och höra med pojkvännen först och höra vad han tyckerEn möjlig lösning om alla kan tänka sig det är att alla tre flyttar ihop i en större lägenhet så att Lisa och din pojkvän har egna sovrum. Det borde väl gå att göra någon form av schema för när du spenderar tid med vem. Detta förutsätter ju naturligtvis att du berättar för Lisa och sedan låter Lisa och din pojkvän bekanta sig med varandra så att de ser om de kan lita på varandra tillräckligt mycket för att kunna tänka sig att dela på dig.
Till att börja med kan ni ju säga att Lisa är inneboende med tanke på att du sa att det är ett känsligt ämne för släkt och vänner.
Du har alltså ljugit för Lisa i ett år?????
Nej jag har inte ljugit för henne.
Nej jag har inte ljugit för henne.
Nej. Vi har alltid träffats på offenliga platser för det mesta och vi har inte pratat om våra vänner, släkt osv. Som sagt känsligt ämne
escodobe;15948617 Tänk om den andre har tavlor på gråtande barn och alla "sagan om isfolket" skrev:Ursäkta, men det här var kul ...
Nytt nick pga att jag ännu inte känner att jag kan komma ut. Har varit tillsammans med min pojkvän i snart 5 år och det har aldrig varit några problem förren fram till nu. För ca ett år sedan var vi på en fest och där träffade jag en intressant tjej. Det visade sig att vi hade en massa gemensamma intressen. Med tiden blev vi kära i varandra och utvecklade en relation. Min pojkvän kom på oss tillslut och jag berättade för honom att jag och Lisa (vi kan kalla henne så) hade en relation tillsammans. Såklart blev han ledsen och bestört men jag förklarade för honom att jag verkligen ville ha både han och Lisa. Han gick med på detta tillslut. Det enda krav han hade var att jag skulle informera honom när jag skulle träffa Lisa så att han visste var jag var någonstans. Det gick jag med på. Allt har fungerat och ingen har klagat, vi har varit lyckliga och är det fortfarande. Problemet är att Lisa inte vet om att jag har pojkvän. Jag har inte berättat det för henne. Nu vill Lisa att vi ska flytta ihop vilket nu är mitt stora problem. Jag vill ju verkligen inte flytta ifrån min pojkvän med samtidigt vill jag ju inte förlora min flickvän. Jag får så mycket energi och jag mår så otroligt bra av att ha dessa människor i min närhet. Jag vill ju inte såra Lisa heller genom att säga "nej, jag vill inte flytta ihop med dig". Det vore ju samma sak som att inte vilja veta av henne, hur skulle hon reagera på detta. Skulle hon känna sig utnyttjad tro? Naturligtvis skulle jag ju kunna skjuta upp det hela genom att säga "kan vi inte vänta ett tag med detta". Men det håller ju inte för alltid. Nån gång måste man ju ge ett svar. Så hur hanterar jag detta?
Jag kan inte se någon annan rimlig utväg än att du berättar och sedan ligger bollen hos Lisa. Att du även har en pojkvän kanske inte är det värsta utan det faktum att du inte har berättat något på ett år är nog ett större svek.
.
Har inte lisa undrat?