Ett mycket känsligt och svårt beslut

Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Nej, om du känner något seriöst för "Lisa" och har den minsta respekt för henne som person finns det bara en sak att göra. Lägg korten på bordet och ta emot responsen som säkert blir ganska hård till att börja med. För fy tusan att ha blivit förd bakom ljuset så. Men hon kanske kan förlåta dig med tiden och ni kan hitta en lösning som bygger på verkligheten, inte på lögner.
:(. Jo jag ska lägga korten på bordet. Vill verkligen inte tappa henne. Ska träffa henne igen på fredag

Får mig att tänka på filmen jag såg på tv för ett tag sedan, Kyss mig heter den, just saying. Är detta på riktigt så tycker jag synd om både "Lisa" och killen.

Den har jag missat. Vad handlar den om

Sen är jag lite nyfiken. Frågar din sambo något? Vad ni gör osv?

Sambo nja han är nog mer en pojkvän fast vi bor ihop. Men som jag sa förut så vet han om att jag även har Lisa

Vad är det som är så känsligt?

Menar du att den här tjejen tycker att homosexualitet är så känsligt att hon i ett år har accepterat att endast ses på offentliga platser samt att samtalsämnen som vänner, släkt och familj inte kan beröras?
Ja något åt det hållet. Jag vill liksom inte pressa på Lisa utan hon får själv så att säga sätta sina gränser för vad hon vill göra, prata om, avslöja osv. Det är alla gånger inte så lätt i en omgivning som inte är van vid homo och bi

kl

Jag undrar mest hur man bygger en kärleksrelation genom att bara ses på offentliga platser?

Ngn gång vill man väl mysa och vakna ihop också?
Jodå vi har myst. Man får vara lite kreativ ibland ;). Finns ju hotel bla :)

Sambo nja han är nog mer en pojkvän fast vi bor ihop. Men som jag sa förut så vet han om att jag även har Lisa

Vad skiljer en pojkvän från en sambo? Vad måste hända för att mannen du bor ihop med och har ett förhållande med ska kvalificera sig för "sambo"?

Har jag fattat det rätt om Lisa inte kommit ut ur garderoben än, men ändå vill flytta ihop med dig?

Sannolikast är ju ändå att Lisa lämnar dej när sanningen kommer fram?
Menade bara att du kanske skulle välja medans du fortfarande kan?

Vad skulle din kille säga om att ni separerade för att du o Lisa ska bli sambo men att ni fortfarande var ihop?

Jag vill verkligen inte välja
Det är ju det som är ditt problem. DU säger att DU behöver bägge för dom får DIG att må bra.
Med andra ord så sätter DU DIG SJÄLV först och tänker inte alls på hur DOM mår av det. För DIG är det huvudsaken att DU mår bra och i det här fallet sker på bekostnad av andra.

Om du verkligen brydde dig om dom skulle och inte DIG, skulle släppa bägge två och låta dom få chansen till träffa någon som bryr sig om dom.

Vad skiljer en pojkvän från en sambo? Vad måste hända för att mannen du bor ihop med och har ett förhållande med ska kvalificera sig för "sambo"?

Undar jag också. Man blir väl sambo när man flyttar ihop med sin pojkvän :confused:

Ja något åt det hållet. Jag vill liksom inte pressa på Lisa utan hon får själv så att säga sätta sina gränser för vad hon vill göra, prata om, avslöja osv. Det är alla gånger inte så lätt i en omgivning som inte är van vid homo och bi

Nu tillhör jag väl dem som inte känner mig särskilt övertygad av den här historiens verklighetsförankring, men som en mer generell kommentar till det citerade skulle jag väl säga att om två personer är som fulla av internaliserad homofobi som det du ger uttryck för här, så är det det som är problemet.

Innan någon av de två kan ta varandra på större känslomässigt allvar än så, är det väldigt svårt att hålla ihop ett förhållande. Internaliserad homofobi funkar som en splittring i förhållandena, vanligtvis. När båda har tagit itu med den saken, finns det åtminstone en chans för parterna att mötas på riktigt. Tills vidare är det kört på den punkten. Två personer som båda undanhåller sina liv för varandra, kan inte leva tillsammans. Knappt ens parallellt.

Jodå vi har myst. Man får vara lite kreativ ibland ;). Finns ju hotel bla :)

Aha, jag trodde mer ni bara träffats bland folk.
Kommer hotellvistelser med i bilden så blir det ju annorlunda.

Vilken märklig situation du hamnat i, har Lisa också pojkvän vid sidan alt en flickvän till?

Som man bäddar får man ligga, antar jag...eller om man är oärlig får man ta konsekvenserna av det.
Vad annat kan du göra än att berätta för din flickvän att du också har en pojkvän/sambo? ...och se hur det går...

Förlåt min frispråkighet, men hade du velat leva med dig själv, om du hade varit Lisa? Du lever dubbelliv, ljuger och bedrar. Det ger ju ingen underbar bild av dig som person, och jag har full förståelse för att det bär dig emot att avslöja detta för någon du är mån om att framstå fördelaktigt inför.

Men tyvärr tror jag inte du har något val. Bubblan kommer att spricka, ta tillfället i akt och gör "det rätta" innan det kommer fram på annan väg. Genom den handlingen tror jag problemet löser sig själv, d v s när du slutar fatta beslut åt de du månar om, kommer de med rätt fakta att fatta beslut som påverkar dina valmöjligheter.

Utifrån ditt första inlägg verkar du vara en ganska vidrig partner som inte tänker särskilt mycket på andra och som inte värdesätter förtroende och ärlighet i dina relationer - så länge du bara får det du vill ha.

Hur orkar du med och hur motiverar du att du har rätt att leva ett sånt dubbelliv?
I flera månader levde du ett "dubbelt dubbelliv" när ingen av dina partners visste om varandra och du medvetet bedrog båda. Du har TVÅ kakor och vill äta båda, men ändå ha kvar båda.

Och alltså... Hur trodde eller önskade du att det skulle sluta?
Att du fick ha båda tills du själv tröttnade?
Att Lisa aldrig fick reda på något och levde lycklig ovetande?
Att Lisa ska tycka att det är okej att du hela tiden har varit otrogen mot henne med din pojkvän som du har "glömt" att berätta om från första början?

Du verkar vara en väldigt självisk och omogen person, och jag hoppas nästan att det här är en trolltråd.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 606
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
22 134
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka