Mitt bästa råd är att inte ha en lång relation med en man om du är lesbisk. Been there, done that.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Oj! Det låter lite problematiskt!Mitt bästa råd är att inte ha en lång relation med en man om du är lesbisk. Been there, done that.
Det kräver terapi efteråt.Haha! Oj! Det låter lite problematiskt!
Haha! Oj! Det låter lite problematiskt!
Va? Nä, vi blir nog osams nån gång i veckan i alla fall, minst. Mer vissa perioder, mindre andra. Det blir ju så när man har temperament och bor ihop. Och osams kan man ju bli när som helst på dygnet, inklusive strax innan man tänkte gå och lägga sig.Förhoppningsvis är ju gräl väldigt sällsynt i en kärleksrelation och antalet som då pågår under kvällen/natten lär ju inte vara särskilt många, får man hoppas? Men ja jag kan nog också säga att jag inte gärna gått och lagt mig osams med min partner eller mina barn heller för den delen. Det hade nog varit värt att vara lite sliten dagen efter, skulle jag säga.
Det kan jag tänka mig!Det kräver terapi efteråt.
Oj, jag hade nog aldrig grejat en sådan relation. Antagligen inte min partner heller så det var väl tur att vi fann varandra då För mig låter det som slöseri med energi.Va? Nä, vi blir nog osams nån gång i veckan i alla fall, minst. Mer vissa perioder, mindre andra. Det blir ju så när man har temperament och bor ihop. Och osams kan man ju bli när som helst på dygnet, inklusive strax innan man tänkte gå och lägga sig.
Bli lite osams är som jag ser det ingen katastrof. Man är osams en stund, och sen är man inte det. Det går över. Det vanliga när vi går och lägger oss osams att vi vaknar sams och knappt minns varför vi var arga på varandra.
Jag tar det inte heller så himla allvarligt. Ibland är jag på dåligt humör i största allmänhet, ibland är jag allmänt irriterad på min sambo. Och vice versa.Oj, jag hade nog aldrig grejat en sådan relation. Antagligen inte min partner heller så det var väl tur att vi fann varandra då För mig låter det som slöseri med energi.
Men att vara irriterad för att man är trött känns ju inte ens värt att räkna med? Jag är personen som givit Hangry ett ansikte. Säger jag till min partner att jag börjar bli hungrig vet han att jag är lättretad. Samtidigt håller jag minen i väntan på att det jag ätit stillar mitt lättretliga jag. Är jag trött kan jag ju säga det med och vi hjälps åt för att försöka göra livet lite lättare. Vissa dagar har jag vaknat helt slutkörd. Har jag då sagt till familjen att idag är det tungt. Kan vi inte bara göra allt så enkelt som möjligt idag så kanske det blir bättre sen/i morgon? Inget av det där behöver ju bli ett gräl om man kan prata med varandra. Minst en av de här sakerna är ju något som händer åtminstone någon gång i veckan skulle jag tro men det behöver inte landa i någon irritation och än mindre ett gräl om man lyfter det innan det kör ihop sig.Jag tar det inte heller så himla allvarligt. Ibland är jag på dåligt humör i största allmänhet, ibland är jag allmänt irriterad på min sambo. Och vice versa.
För mig/oss brukar det inte ens bli gräl av det. Vi konstaterar att vi är irriterade och räknar med att det rinner av oss. Att vara irriterad tex pga trötthet och tvingas stanna uppe tills det går över känns feltänkt.
Jag tycker det tar väldigt mycket mer energi att ständigt bita ihop och aldrig få visa några negativa känslor.Oj, jag hade nog aldrig grejat en sådan relation. Antagligen inte min partner heller så det var väl tur att vi fann varandra då För mig låter det som slöseri med energi.
Jag tycker det tar väldigt mycket mer energi att ständigt bita ihop och aldrig få visa några negativa känslor.
Varför är det slöseri med energi att ha känslor?
Jag tänker att om man har känslor, så är det ibland också negativa känslor. Inte bara positiva.Jag tror mer det handlar om att människor är olika.
Jag blir typ aldrig arg och väldigt sällan irriterad. Det betyder inte att jag inte har känslor.
Jag tänker att om man har känslor, så är det ibland också negativa känslor. Inte bara positiva.
Jag skulle nog inte stå ut med att leva med nån som var som en jämn smet, aldrig glad och aldrig arg, och som dessutom mer eller mindre krävde att jag skulle vara likadan.
Uh, det vore inget för mig. För mig låter det rejält hämmat att aldrig kunna bli arg, ledsen eller irriterad, bara oavbrutet glad från morgon till kväll, vad som än händer. Och veta att om man blir arg och höjer rösten en enda gång, då blir det skilsmässa. Tala om att gå på äggskal!Jag är verkligen inte någon jämn smet, jag skrattar, pratar och för ett jävla liv
Ilska är dock inte min grej. Är jag trött blir jag tyst, thats it.
Annars är jag glad större delen av min vakna tid
Sen kan jag såklart ha negativa känslor men de leder inte till bråk och tjafs. Folk som dessutom skriker på varandra kommer jag aldrig förstå mig på. Höj rösten mot mig en gång och det är tack och hej
Det är ingen som sagt att man inte får bli ledsen, arg eller irriterad.. men hur man hanterar det kan ju vara olika. För mig skulle det vara otroligt jobbigt att veta att min partner/rumskamrat/whatever skulle börja gorma/skrika på mig om hen tappade humöret istället.Uh, det vore inget för mig. För mig låter det rejält hämmat att aldrig kunna bli arg, ledsen eller irriterad, bara oavbrutet glad från morgon till kväll, vad som än händer. Och veta att om man blir arg och höjer rösten en enda gång, då blir det skilsmässa. Tala om att gå på äggskal!
Ptjau, det är väl det där jag nämnde tidigare. Att man kan ta upp saker som blir snett så fort det blir snett så behöver det inte bli bråk. Jag räknar ju knappast med att min partner säger/gör något olämpligt för att jävlas. Då behöver det ju inte bli ett gräl och höjda röster om partner inte svarar med att det gör denne för att jävlas med mig. Om partner istället har bra argument för varför det sägs/görs x eller y får man ju ta ställning till och bemöta det. Behöver man höja rösten? Nä.Uh, det vore inget för mig. För mig låter det rejält hämmat att aldrig kunna bli arg, ledsen eller irriterad, bara oavbrutet glad från morgon till kväll, vad som än händer. Och veta att om man blir arg och höjer rösten en enda gång, då blir det skilsmässa. Tala om att gå på äggskal!