Era mål under 2008?

Sv: Era mål under 2008?

Är det reining som du vill satsa på?

Jag tycker ju de är jätte kul med reining och kogrenar. Men som vi sa vi ska kolla lite vad han tycker denna quarter passar till då han är en mkt stor och rejäl kille av den gamla goda ranchtypen.
Så vi får se helt enkelt dom var jätte nyfikena på honom men ännumer nyfiken på criollon då dom såg gauchos rida några på Appassionata och dom sa de att Guva va häftigt!
Ta med dom och kom hit. ( självklart vill dom ju ha nya kunder att få in lite pengar oxå men otroligt gulliga och trevliga iallafall.)
Så nu ska vi bara planera in de en vardag. :love::love:

Eftersom jag precis fått barn så har ju stackars pållen fått vila i ett halvår. Nu är det dags att sätta igång honom lite smått. Mina mål är att få tillbaka både hästens och min egen kondition och styrka. Vi ska få tillbaka den smidighet han hade innan jag lade ridningen på hyllan och sen ska vi komma ut på lite tävlingar och göra bra resultat. Men viktigast av allt är att vi ska ha kul ihop och njuta av ridningen.

Jag har flera mål inför 2008! Det försa svider redan i hjärtat, vi har en underbar ponny som vi bestämt att någon yngre ryttare ska få njuta av :cry:. Döttrarna fyller snart 18, har fullt upp med skolarbete så 3 hästar är en för mycket. Jobbigt mål!!!!

Nästa mål är madame som blir tre vid årsskiftet, vi hoppas kunna få ut henne på lite D-tävlingar och andra små trevligheter för att ge henne social träning inför sin kommande tävlingskarriär :love:

Och för "gammelstot" är det tänkt High Chaparall och Hjo-ko.

Mål under 2008 är att börja träna/tävla western.
W. Horesmanship, trail och w. pleasur. E- och D- tävlingar.

Vi är ju båda nya inom grenen och har mycke att lära.

Satsar på RHC 2009 :banana:. Kanske ett högt mål, men satsar man inte kommmer man inte dit. Kanske blir det 2010 i stället :rofl:

Nästa mål är madame som blir tre vid årsskiftet, vi hoppas kunna få ut henne på lite D-tävlingar och andra små trevligheter för att ge henne social träning inför sin kommande tävlingskarriär :love:

Även jag har en unghäst som fyller 3 nästa år. Inridning kommer att ske i vinter/vår. Men om det går bra med inridningen och så är det dumt att testa på någon E/D tävling typ walko and trott bara för miljöträning eller är det för tidigt och bättre att vänta tills den är 4 år?

Det är jättebra att miljöträna unga hästar på mindre tävlingar, och Walk&trot är ju perfekt, klasser med lägre svårighetsgrad.

Mitt mål är nog mycket svårt att uppnå det är ju helt upp till Colour Your Dash, man kan ju hoppas att han kan springa ut av bara :devil:
Eller vad tycker wild Rein och wrangler vist blir han en bra galopp häst:):idea:;)

Det ser jag fram emot....:)

Trodelot. kolla tråden : vilka e vi o va har vi för pållar. kolla Bewildereds inlägg. Där e 3 pållen med Djurtorps Fridolf, Fjording/ Haflinger/ Russ. Brunblack. han ska sättas igång på redit:bump:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 954
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Diabetikern
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar