Era mål under 2008?

Sv: Era mål under 2008?

*kl*

Mina mål?
Nja...
- betäckning
- träna någon gång för SJ...
- gå clinic del 2 för Charlie
- våga mig på en tävling
- RHC

Förhoppningsvis kommer Lilly att vara ridbar och att vi kommer igång med träningen under våren. Planerat några tävlingar på D och kanske vi kommer upp i C till hösten i några klasser. Tar det lugnt och hoppas mest att hästen kommer att bli frisk och hålla för träningen...:cool:

Kommer också att stötta syrran med hennes häst (mor till min hingstunge) samt även rida inackorderingen hemma hos syrran några gånger i veckan. Dock inga tävlingsplaner med någon av dom utan det blir enbart grundträning/utbildning och motion av både mig och hästarna;)

Inser plötsligt att lämpliga grenar för fröken numer räknas till WP, WR och WH...Jag och blingbling:eek:

vore kul att tävla min quarter. sen vill jag ju vara med på chappen igen och alla andra tävlingar.Men tänkte framför allt få min quarter tränad ordentligt på kor. Fasen att de är så dyrt att lämna dom på träning. :o:bump::banana::bow:

mina mål:
# Komma ut på en D-tävling iallafall.
# Kunna galoppera lugnt
# göra galoppombyten när jag ber om det.
# Rida med stångbett.

Ååååh ursäkta, det blev visst en bokstav fel här...:crazy:
SL skall det vara....då vet du;)

joo visst kostar d pengar men d e inga överpriser tycker jag, d e jobb me d.vi kostar på hästarna varenda krona som blir "över".Haft ett par i träning ett år ,ena blir hemma o lufsar runt 1 ny till träning i vinter o en fortsätter tränas till tävlingssesongen. Men jag klarar inte o fixa allt själv så man måste om d ska bli nåt(om man har möjlighet). Sen kanske d bara blir hälften så bra med mig (oss) på som med tränare ,men man känner sig lite tryggare ändå. Speciellt om man e färsking på tävlingar:p,har bara vart läktar ryttare men vi ska försöka smyga ut i vår o tävla.
Så målet e o träna för att kunna genomföra tävlingar så d ser någolunda bra ut ;)

Senast ändrad:

*kl*

Har ju varit borta ett tag härifrån... iomed gårdsköp har hästarna fått ledighet i överflöd...

Mina mål för nästa år blir inte så stora. Märren väntar föl så henne blir det inte mycket jobbat med.

2-åringen som till 2008 är treåring. Ptja ridbar ensam eller i sällskap i naturens ridhus. Enklare skolning som öppna, sluta, sidförande åtminstone i skritt och trav.

mvh Eva

Välkommen tillbaka Eva. Har kikat i din tråd på senior.
Du har lite att ta igen nu med all läsning ;)

Mitt mål.... hmm... *grubblar*....

Få upp Funny i skick och kondition igen efter "mammaledigheten" :D
Komma ut på lite träningar..
OM det går bra så kanske, kanske jag ställer upp på någon tävling på lågnivå...
Heja heja, vi groomar. :banana:
Mina mål . Höja ribban , nu ska vi inte bara balla oss , nu ska vi visa att vi kan nået. Jobba så vi kan tävla på stång bett. Träningen o tävlingarna blir förberedelser till RHC, nu e de blodigt allvar:cool:.
He men jag tror mer på tur än skicklighet o jag har alltid skrattarna på min sida:o:rofl:

Oj glömde. jag ska sätta igång pålle nr 3. Trail till höst tävlingen. Han e jätte trevlig, fjording haflinger russ, de ni. Brunblack med stjärn, 1.45 mkh

Mitt mål under 2008 är att komma väg med Phigalle på träningstävlingar och d-tävingar i showmanship at halter och trail at halter nu när jag fått blodad tand.Ska försöka mej på tömkörning och inridning. Miljöträning och många långa promenader.

Det låter som bra mål tycker jag.
Håll utkik på Sjuhärad-Borås, Ulricehamn och Swr s hemsidor fram till våren. De brukar ordna sådana tävlingar...och det är bra ställen att åka till.

*kl*

Ett nytt mål har dykit upp.....April Open.
Men frågan är om vi är klara tills dess.

I går var jag hos A.L och P.L i hökerum med ett gäng hästfolk, de var såå roligt....
Dom är super trevliga och mysiga så nu har vi bestämt att ja ska lasta på min quarter och criollo och komma bort till dom så ska vi träna lite.
Och fint hade dom. Var inte hemma förrens kl 23 vi hade så mkt att prata om.
SÅ de är mitt nya mål att åka dit och träna förhoppningsvis kan jag lämna hästen där ett tag oxå i träning.:banana::banana::banana::bump::love:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 954
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Diabetikern
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar