Era mål under 2008?

Sv: Era mål under 2008?

*kl*

Vad härligt att ni har så många mål, western Sverige är på framfart :D.

Lycka till alla med era mål...
Ska vi ta en tråd i slutet på 2008 och se hur det gick ;)

Hallå där!! Avslutar du tråden??!! Jag har ju inte fått tala om vad jag har för mål.. Ha ha skoja bara:)
Mitt mål har jag börjat att förbereda.. Min Q-märr SKALL ut på tävlingsbanan nästa år om jag så ska jobba natt och dag, sälja min kropp eller vad som nu krävs:D

Tidigare hade jag tänkt att min "lilla" kosse/reiningavlade märr skulle gå trail och pleasure.. MEN hon tycker att det är så dödens tråkigt!
Så nu har jag lagt om träningen totalt. Hon behöver en uppgift.

Nu 1-2 dec så kommer min nya tränare upp ifrån Danmark och ska lära mig och kusen allt om kossor:) Så förhoppningsvis så blir det kossegrenar nästa år för vår del.

Kruxet är bara att jag har min butik med mej på varenda jäkla tävling.. Så jag vet inte var jag ska göra av hästen på väg till tävlingarna, men allt löser sig sa han som sket i vasken:idea:

Bosse har varit till salu från det att han föddes :)

Kan inte ha hur många som helst, särskilt inte av hankönet o i samma ålder...har för närvarande tre ettårshingstar... alla är bra (på olika sätt) och jag skulle vilja satsa på dom men det går ju inte tyvärr. Max en i varje ras (paint o quarter).

Bosses mamma är för övrigt dräktig med Emil nu :)
...kanske tur att jag inte är gjord av pengar i dagsläget:angel:... Jag har fallit för Bosse, nämligen:o

hehe...ja men jag säljer honom inte till vem som helst heller, så om du skulle springa på en bra trisslott eller så kan du ju höra av dig :D

Hade inte haft några problem att sälja honom till dig om du lovade att tävla honom nångång o skicka nåt kort då o då... :angel:

Tur man inte är hästhandlare, med de kraven man har på sina köpare.... :angel:

Nej, nej...det är klart jag inte avslutar tråden här.
Ni är så välkommna att fortsätta skriva om era mål. Det är ju inte alltid så att det blir som man tänkt sig så det vore kul och följa målen under året som går.

Mina mål för 2008...

-Att gör färdig min bok..."1001 Excuses why not to ride today!":smirk:
-angegera mer tid åt mina egna hästar.
-Att får fart mer på anläggningen, för mig själv och med andra/olika trännare och aktiviteter
-att ta ut min "tävlings" häst på turné
-att förbredda min unghäst för inridning till hösten
-gör färdig Level 3 i PNH
-att åker ut mer till tävlingar (även om jag själv inte tävla) som jag gjorde för. Att vara igen mer involverad.
-att sy kläder igen

Sen ett som jag stulet från Wrangler:o (great minds think alike?:))
-att vidareutbilda mig och utbilda mig inom ridning och kroppskännedom för ryttare samt hälsa och friskvård för häst

Jag tävlar...siktar högt nationellt men har inga planer på internationell karriär...än:angel:. Kort skickar jag gärna och internet är ju underbart...:D Snubblar jag över en givmild trisslott hör jag av mig så får vi väl se om han är kvar då;)

Seså, spring nu genast o handla trisslotter! Jag har platsbrist i stallet! :angel:

Men faktum är att han är verkligen så ljuvlig att jobba med, o jag har inte tid! Jag vill verkligen att han ska få en egen matte eller husse snart som vill och kan jobba med honom! :love:

Fortsätta rida in nu när slutet på detta året bev väldigt krångligt, och få honom underbar att rida:) Träna en massa och tävla en massa!

Börja träna för nån tränare och kanske delta in nån klubbtävling.. Lugna tag blir det då mitt mod för tävlingar är lite krassligt:crazy:..

Är rätt ny här (läser väldigt mkt mer än jag skriver) och ingen vet vem jag är så det kanske inte är så intressant, men jag skriver ändå :D

Mina mål med 2008 är att
1. Lära känna min häst ordentligt och hitta fler bra former för kommunikation både av och på hästryggen.
2. Utveckla oss som ekipage, dels för instruktör en gång/vecka och dels för tränare någon gång/månad (står i ett toppenstall och har tillgång till denna lyx!). Janne ska upp i kondis och vi ska jobba på samspel och testa nya saker. Gå trailkurs bland annat.
3. Utveckla min egen ridning och kunnande inom western där jag fortfarande är nybörjare och kanske, kanske ska vi våga oss på en liten klubbtävling.

:rofl:
I'll even give you a autograghed copy!:angel:

Försökte att använda "excuse #26" igår...det blåser för mycket! men jag drog min tjocka backen up i sadeln ändå.

Men då kom jag på vad jag skrev här i tråden:o. Men hmmmm (tänkar), samtidet det var för 2008 eller hur?:angel: Dåååå(Writen i my best Homer Simpson imoression)!

Ut o tävla i kosse klasser till sommarn,om d går bra med träningen i vinter vill säga. Vi eller hästen blir hos tränare hela vintern o jag ett par ggr/mån. Som nybörjare på tävling vill man ha en ganska stabil häst d underlättar nog lite iallafall.:crazy:

OJ det var svårt, tyvärr var jag tvungen att sälja mitt äldre appaloosa sto så det blir inte så mycket westernridning för mig nästa år.
men jag har mitt appaloosa årsföl som jag ska åka med på alla halter klasser som kommer i sverige och danmark och går det bra ja då tömmer jag spargrisen och åker till EM med henne. :crazy:
först ska vi träna på att visa upp oss i halter så jag får nog fullt upp ändå och det kanske blir trail at hand med vi får se.
annars ska jag ut med mitt islandssto på träningar och lite tävlingar i höst.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 954
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Diabetikern
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar