Så till mina funderingar kring leken hittills:ArneWeise
Hittat hit, förvirrad, ska lusläsa rollistan sedan.
Blacksmithfarm
Det är jag!
Cirkus
Har fått sin roll
Undrar om en spelare kan få fler rader vid samma tillfälle. Det kan de.
Ferrari
Är förvirrad, speciellt angående den neutrala rollen.
Gör en sammanställning om vad som gäller för Cimorene och Therandil i olika scenarier.
fio
Hittar leken.
Läser leken och ångrar sitt deltagande.
Tackar GO för hennes frågor och genomgång.
Gabby_Ossi
Hittat hit. Vill läsa om alla frågor och svar.
Gör en mastodontsammanställning av vad som kan ske, vilken info som finns mm med frågor till LL där ngt är oklart.
Habina
Undrar vad hon gett sig in på, undrar om drakar är goda i leken.
Funderar över spioninfon, rent teoretiskt kan en spelare få alla rader en natt, men det är minimal chans.
Tycker att det är som vanligt, hon läser rollistan och känner sig lugn, sedan läser hon våra frågor och känner att hon inte hänger med.
Svarar Hedinns undran med att hon tar en ulv i taget men tycker att det var bra att vinstvillkoren diskuterades och klargjordes. Funderar över vad det kan säga om GO’s roll.
Hedinn
Hittar leken och tror hon förstår någorlunda, tänker att det annars klarnar efterhand.
Tycker att det är bra att saker reds ut men undrar om det kan vara onödigt att ge alla tips på precis alla möjliga scenarier.
Hemlig
Känner sig förvirrad, men tror att det kommer ge sig eftersom.
Illiana
Känner sig lost efter ett långt uppehåll men ska göra vad hon kan för att hänga med.
LenaH
Efterfrågar Jesus…
Vill att vi använder rollnamn istället för temanamn.
Vill att LLs använder avvikande färg.
Tänker lira på känsla.
Niyama
Gillar inte riktigt den neutrala rollen, tycker det är en omvandling i lightmodell.
Reder ut min missuppfattning av Q’s fundering kring den neutrale och spioninfon.
Påpekar att det inte står som Q menar ang. att spionrader skulle skickas vidare.
quarter4ever
Hittar leken först, ska läsa igenom den med.
Ställer ett gäng frågor om olika roller, när siorna startar, om den välsignade lynchas, hur röstfifflaren fungerar…
Undrar om inte alla goda roller i rollistan är drakar, det är de inte.
Funderar kring hur den neutrale kan ställa till det i spioninfon, jag hängde inte helt med på hur hon menade till en början, men Niyama rätade ut frågetecknen åt mig. + att Q utvecklar sina tankar i frågan.
Undrar om en spelare får en rad som den sedan måste skicka vidare – så är det inte.
Menar att ulven i fårakläder inte är helt utanför lyan från start då den känner till en som ingår i den.
Snurrfian
Hittar leken.
Läser igenom och känner som Habina, fattade rollistan men blev förvirrad av allas frågor.
Hajjade till lite på Hedinns kommentar med tanke på förra leken där det var Q som ville stoppa "info" och Q var ond då. Min fråga är alltså - finns det något i denna info som framkommit som kan skada goda? Om inte - varför skulle det vara dåligt?
Q har jag diskuterat lite med redan, hon ställer frågor och funderar över rollfunktioner och scenarier på sitt vanliga sätt. Säger i detta läget inget om hennes roll.
I övrigt verkar de flesta mer eller mindre förvirrade av rollistan, vilket inte säger mycket om deras roller.