Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittat hit, fått min roll och känner .... Men det ska nog ge sig, tids nog.
Jag frågade @Derring-Do om detta inte var en omvandling, men hon påstod att det inte räknades, och hon borde väl veta?Jag är också här. Inte förtjust i den neutrala. Med lite otur kan den ju vinna dag 2 .
Så särskilt neutral är den ju inte egentligen. Den är ju en tredje sida tills/om den bli god eller ond. Omvandling i lightmodell.
Får nog återkomma om den saken när lilla ondingen är tillbaka, hon kanske blir sur om jag lovar för mycket.
ägnar denna raden en kort uppmärksamhet då jag faktiskt själv inte såg den*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda. Om Cimorene lynchas efter Kazuls död så kammar Therandil ensam hem hela segern.
No take-backsLäst igenom leken! Jag ångrar mig.. jag vill nog inte vara med längre! Oh min Gud så svårt
efter läst igenom igen för typ elfte gången så hittade jag detta med vilket jag tolkar som att ulven i fårakläder vet om en i lyan så helt utanför är den INTE från startWoraug vet vem Zemenar är men inte övriga trollkarlar, trollkarlarna känner inte till Woraugs identitet.
Jag har numera lärt mig använda giraffspråk här hemma för att försöka reda ut var krisen har sin botten, jag har lärt mig att den fullständiga sammanbrytningen över att tandborsten inte var där hen trodde egentligen handlar om något helt annat, men att ta sig dit utan att själva bryta ihop, skratta på fel ställe eller bli osams om fel sak, ja det är en balansgång. Nu blev det lugnt tillslut och tonåringen kunde somna lugn och redo för morgondagen.Mitt medlidande !
( avd har också en tonåring här hemma )
Eventuella extraröster påverkas inte av förhäxningen. Men om Woraug skulle förhäxas så är det hans riktiga röst, inte fejkrösten i tråden, som påverkas.*Vad händer om någon med dold extraröst förhäxas, t.ex. borgmästaren. Försvinner båda dennes röster då eller endast den som ligger i tråden? Och på andra hållet också, om det blir dubbelt, blir både rösten i tråden och den dolda rösten dubblade då?
Om båda förhäxar samma och Antorells förhäxning "misslyckas" så blir resultatet en enkelröst.*Kan de onda häxorna ta samma person, och vad händer då om det lottas att räknas dubbelt? Räknas den inte alls, räknas som en enkelröst, eller räknas som en dubbelröst?
Ja, trollkarlar är lömska.*Kan de förhäxa sig själv?
Therandil kan välja att skydda sig själv, han är egentligen inte så ädel och självuppoffrande som han vill låta påskina.*Kan Therandil välja att skydda sig själv? Jag antar att ängeln kan det eftersom den brukar kunna det.
Det kommer framgå när drakörten används.*Om käket misslyckas men Ulven i fårakläder gissar rätt samma natt, kommer det då att framgå om det var trollkarlarna eller drakörten som hade död på den som dör?
Nej, katterna kan bara se sådant som händer, inte sådant som inte händer.*Kommer det skickas ut en rad för siarlärlingen även när den inte får sia, eftersom det inte framgår i tråden vilka nätter detta är? (ex. Siarlärlingen får ej sia inatt)
Som ovan.*Kommer onda häxornas rader vara med även om de väljer att inte förhäxa? (ex. Onda häxan förhäxar ingen)
Ingen mer än jag och min onda hjälpare kommer veta om Antorell lyckas med sin förhäxning.*Kommer resultatet av lottningen på Osäkra onda häxans förhäxning att framgå i spioninfon och kommer det då vara i samma rad som vem som blir förhäxad eller en separat rad som kan hamna hos någon annan?
Både ulven i fårakläder och lyan räknas med i begreppet "ulvar" i vinstvillkoret, dvs. alla som är onda från lekstart. Om Therandil börjar hjälpa trollkarlarna så räknas han ändå inte med i antalet i vinstvillkoret.Det står "ulvarna" i både onda och godas vinstvillkor. Räknas hela onda sidan som "ulvar"? Eller endast de som sitter i lyan? Räknas "häxorna" som ulvar?
Men alltså på riktigt
Såg att @Derring-Do missat detta. Det är rätt att Zemenar inte måste förhäxa någon. Det samma gäller t.ex. Alianora, vill hon inte lägga en extra röst så behöver hon inte.Onda häxan kan (men måste inte?) varje lynch förhäxa en spelare så att dennes röst inte räknas
Det är väl jättebra att saker reds ut ordentligt, egentligen, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att det kanske kan vara onödigt att ge alla "tips" på precis alla möjliga scenarion, eller är jag lite löjlig då?
efter läst igenom igen för typ elfte gången så hittade jag detta med vilket jag tolkar som att ulven i fårakläder vet om en i lyan så helt utanför är den INTE från start