Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
Jag vet att jag läst nånstans i tråden om hur man billigast går till väga när det gäller att ta prov, men jag kommer inte ihåg och det är så många sidor att leta i.
Vilket prov är billigast? Har för mig nån sa att dem lämnade på djursjukhuset, nån som vet om Slöinge Halmstad göt prover? Eller nån annanstans i närheten?
Vilka olika sorter finns det annars att inhandla? Kolla Masken? Fler?
Åh gör dem? Va bra!
Vet inte riktigt vad som är närmast, men det spelar ju ingen roll då.
Är det för en häst bara? Eller är det en "omgång"? Vi har ju tre st, så om vi lämnat alla samtidigt blir det samma pris då?
Det bästa är att avmaska och låta hästen stå inne 1 dag.. Alltså man avmaskar vid 15 tiden tar in hästen som vanligt påkvällen och låter hästen stå inne hela dagen efter och sedan släpperman ut dag 3.
Då har avmaskningsmedlet hunnit verkat och har hästenmask har den bajsat ut det.Bajset skall brännas och inte skyfflas ut bland de andra..
För då sprider man bara ut de på åkern.
Man kan också göra som så att de får gå i en sjukhage ist för att ha deinne så mockar man hagen noga efteråt.
Men som de flesta gör är att de avmaskar å sedan släpper ut i samma hage..då är den avmaskningen rätt onödig eftersom de få skiter ut maskien och skitar ner hagen ännu mer med mask.
Och hästen får ny mask påen gång när den sedan betar gräset..
Jag ska avmaska här i dagarna, det står att man ska byta hage, när ska man göra det?
Direkt efter att hästen har fått medlet eller vänta några dagar och sedan flytta dem till ny hage?
När kan man flytta tillbaka dem till den gamla hagen igen?
Det bästa är att avmaska och låta hästen stå inne 1 dag.. Alltså man avmaskar vid 15 tiden tar in hästen som vanligt påkvällen och låter hästen stå inne hela dagen efter och sedan släpperman ut dag 3.
Då har avmaskningsmedlet hunnit verkat och har hästenmask har den bajsat ut det.Bajset skall brännas och inte skyfflas ut bland de andra..
För då sprider man bara ut de på åkern.
Man kan också göra som så att de får gå i en sjukhage ist för att ha deinne så mockar man hagen noga efteråt.
Men som de flesta gör är att de avmaskar å sedan släpper ut i samma hage..då är den avmaskningen rätt onödig eftersom de få skiter ut maskien och skitar ner hagen ännu mer med mask.
Och hästen får ny mask påen gång när den sedan betar gräset..