En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lägger till mig själv i listan, eftersom vi trots allt börjar förstå att vi inte skyddar oss mot graviditet längre.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - IVF1, återföring 2-dagarsembryo 26/5, testdag 14/6. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL ca 12/6, BIM ca 25/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

amk- BIM 5/6. 29 år.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - IVF1, återföring 2-dagarsembryo 26/5, testdag 14/6. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL ca 12/6, BIM ca 25/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

amk- BIM 5/6. 29 år.

Jag tar bort mig. Dels är jag kass på att uppdatera och dels orkar jag inte hoppas varje månad.

Kommer kanske snart med på listan igen. Missfall idag :(. Om kroppen och knoppen orkar försöka igen så lägger jag till mig...

Det ville sig inte alls med pergotimen den här gången. :( Ingen ÄL än så det är nog kört, inne på CD 31. Mensen gick bananas den med, 28 dagars sparsam blödning... :mad: Nu har jag i alla fall mailat Gun och frågat om jag ska ta sista omgången pergotime samt bett att hon skickar remiss om IVF. Med lite tur får vi börja efter semestern om det inte är milslång kö vill säga.

Hade ju en tid hos privatgyn för mig och gubben i slutet av april för att kolla varför det inte tar sig.. Hade övertalat mig själv länge innan jag bestämde mig för att boka tiden.. Det är lite sån jag är när det gäller något som gör mig dönervös och som har med läkare att göra... Både jag och gubben lyckades bli rejält sjuka just det datumet så fick avboka och har ännu en gång inte tagit mig för att ringa om ny tid.. Har haft mycket runt mig, vantrivts på jobbet och är allmänt nere. Vi bestämde oss för att avvakta över sommaren och verkligen strunta i hela barntillverkningsgrejen och ta det som det kommer. Men insåg ganska snart att det går inte... Jag går likförbannat runt och räknar dagar, oroar mig och deppar halvt ihjäl mig varje gång jag ser/hör bekanta som har fått barn eller får klumpiga kommentarer om att "är det inte dags för er snart?". Så nu har jag ringt till gyn och lämnat namn och nummer och väntar på att bli uppringd.

Jag var och tog nya prover idag. Tsh från förra veckan var 11!! Det är väl ganska jättehögt.. referens ligger mellan 0,3 och 4,2. Undrar hur det blir med Levaxin, jag tror ju att jag mår ganska bra nu men kommer kanske bli världens energiknippe med medicinering! Eller vad som nu händer i kroppen :D

Hade ju en tid hos privatgyn för mig och gubben i slutet av april för att kolla varför det inte tar sig.. Hade övertalat mig själv länge innan jag bestämde mig för att boka tiden.. Det är lite sån jag är när det gäller något som gör mig dönervös och som har med läkare att göra... Både jag och gubben lyckades bli rejält sjuka just det datumet så fick avboka och har ännu en gång inte tagit mig för att ringa om ny tid.. Har haft mycket runt mig, vantrivts på jobbet och är allmänt nere. Vi bestämde oss för att avvakta över sommaren och verkligen strunta i hela barntillverkningsgrejen och ta det som det kommer. Men insåg ganska snart att det går inte... Jag går likförbannat runt och räknar dagar, oroar mig och deppar halvt ihjäl mig varje gång jag ser/hör bekanta som har fått barn eller får klumpiga kommentarer om att "är det inte dags för er snart?". Så nu har jag ringt till gyn och lämnat namn och nummer och väntar på att bli uppringd.

Håller alla tummar å tår i världen för er ❤️

Jag skickade iväg ett mail med förfrågan till vår närmaste ivf-klinik vad som krävs för en missfallsutredning, de svarar inom 1-2 dagar stod det. Tror ju inte de kommer säga att vi är välkomna efter "bara" två, men med tanke på att jag varit utan preventilmedel i snart 1,5 år och det resulterat i ett MA och ett MF så kände jag att det inte skadar att fråga. Mina mediciner är ju inte de bästa heller, men ett nödvändigt ont.

I söndags tog min mens slut, köpte nu äl test igår som jag ska börja med i helgen! Men redan igår började vi ha sex, tänker att det är lika bra att börja med en gång ;)

Någon som vet? Det värker, ilar, nyper och drar fortfarande i livmodrrtrakten. Jag kan förstå att det gör det om det är något som växer där i. Men om embryot inte längre lever, kan det ta så lång tid för kroppen att fatta det? Jag vet inte när det skulle ha stannat av, om det är nyss eller för flera veckor sedan. Det har fortfarande inte kommit en droppe blod och ingen särskilt kraftig värk som jag inbillar mig att det borde göra när kroppen kommer på att den borde göra sig av med någonting. Det kanske är dumt att spekulera, jag ska tillbaka för nytt VUL på fredag.

Någon som vet? Det värker, ilar, nyper och drar fortfarande i livmodrrtrakten. Jag kan förstå att det gör det om det är något som växer där i. Men om embryot inte längre lever, kan det ta så lång tid för kroppen att fatta det? Jag vet inte när det skulle ha stannat av, om det är nyss eller för flera veckor sedan. Det har fortfarande inte kommit en droppe blod och ingen särskilt kraftig värk som jag inbillar mig att det borde göra när kroppen kommer på att den borde göra sig av med någonting. Det kanske är dumt att spekulera, jag ska tillbaka för nytt VUL på fredag.
Jag var i v.12 när det upptäcktes att liten varit död sen v.5-6. Och jag fick komma på nytt VUL en vecka senare och då hade jag precis dagen innan fått en liten brun flytning, det var allt. Så ja, det kan ta lång tid för kroppen att förstå, tyvärr.

Jaha, nya grejer på gång :confused: Ljusrött blod som droppade cykeldag 23. Inte alls som de spottings jag haft innan. Fyra dagar till beräknad mens. Vad tusan kan detta vara för något? Symptom på att jag har nån cysta eller nåt? Tog cellprov i höstas u a!

Jag skickade iväg ett mail med förfrågan till vår närmaste ivf-klinik vad som krävs för en missfallsutredning, de svarar inom 1-2 dagar stod det. Tror ju inte de kommer säga att vi är välkomna efter "bara" två, men med tanke på att jag varit utan preventilmedel i snart 1,5 år och det resulterat i ett MA och ett MF så kände jag att det inte skadar att fråga. Mina mediciner är ju inte de bästa heller, men ett nödvändigt ont.
De ringde upp och sa att de inte utför såna utredningar. Ska vända mig till landstinget sa hon. Så tillbaka till ruta ett.

Jag har fått för mig att nidblödning är ganska ovanligt och borde ske lite tidigare än elva dagar efter ÄL? Jag tänker farliga cystor, polyper, myom :nailbiting:

Nu har vi fått en tid 21/6, inte så lång väntetid alltså. Och informationen att vi ska till en som är helt ny på det här stället, hennes första dag och första patient. Är det bra eller dåligt?? :nailbiting:

Så tråkigt! Beklagar :(

Ja, det känns ännu hemskare än jag trodde att det skulle göra :(.

Någon som fått ett bra svar av läkare gällande när man kan börja försöka igen? Står så olika när man googlar. Vissa säger ju att man ska vänta 1-2 mens, medan andra säger att det är helt ok att försöka direkt (ja när man slutat blöda såklart).

Jag har inte kontaktat ngn gyn eller liknande. Antar att man inte behöver det sålänge det inte är ngt som verkar galet (ja mer galet än själva missfallet såklart). Men tänker nog kolla upp så allt ser bra ut sen när jag slutat blöda.

Ja, det känns ännu hemskare än jag trodde att det skulle göra :(.

Någon som fått ett bra svar av läkare gällande när man kan börja försöka igen? Står så olika när man googlar. Vissa säger ju att man ska vänta 1-2 mens, medan andra säger att det är helt ok att försöka direkt (ja när man slutat blöda såklart).

Jag har inte kontaktat ngn gyn eller liknande. Antar att man inte behöver det sålänge det inte är ngt som verkar galet (ja mer galet än själva missfallet såklart). Men tänker nog kolla upp så allt ser bra ut sen när jag slutat blöda.

Vi började direkt, läkaren sa att (i mitt fall) så kunde vi börja direkt om vi ville, men att tänka på, om det skulle bli MF direkt igen, att det kan bli jobbigt. Så mer åt det psykiska hållet snarare än det fysiska. Det tog ca 6 månader innan jag blev gravid igen, och har BF om två månader :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 653
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka