En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog skengravid haha! Fick ju aldrig nån glad gubbe på äl testet denna omgång, men har massa gravidsymptom nu när jag googlat haha! Men ja, att jag har uppsvälld mage kan ju bero på onyttig mat lika gärna, eller förhöjd temp kan ju faktiskt komma av andra saker också :p

Om man gör ul i vecka 6-7 - är det VUL som gäller eller ser man något med UL? På fredag får vi veta om det verkligen finns något där.

Har fått provsvar idag och en eventuell orsak till barnlösheten. Jag har taskig sköldkörtel och måste äta Levaxin. Gynekologen skickar remiss till min husläkare så hoppas vi på en kallelse så snart som möjligt. Tänk om det bara är detta som strulat och att lite tabletter är allt som krävs?
Trist, men hoppas att ev fel är hittat!
Jag har tjatat om sköldkörtelprover, men bara tsh taget på 1,84. Tog de t3 och t4 på dig direkt?

Har tagit två sköldkörtelprover men va längesen, många i släkten har problem. Men bör jag kanske ta ett nytt nu när vi börjat försöka?

Har tagit två sköldkörtelprover men va längesen, många i släkten har problem. Men bör jag kanske ta ett nytt nu när vi börjat försöka?
Det kan väl inte skada? Du kanske bara kan boka tid hos husläkare för att kolla med tanke på ärftlighet. Även om det inte är dags för utredning än menar jag.

Det kan väl inte skada? Du kanske bara kan boka tid hos husläkare för att kolla med tanke på ärftlighet. Även om det inte är dags för utredning än menar jag.

Ja, då ska jag nog ringa och kolla! Både mamma, mormor och gammelmormor har haft problem! Men min moster har sluppit! Men känns ändå som att ärftligheten är ganska så stor!

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL 15/5, BIM ca 28/5. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - IVF1, återföring 2-dagarsembryo 26/5, testdag 14/6. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL 15/5, BIM ca 28/5. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Då var det fixat :) 8 av 16 hade blivit befruktade- jättebra total-antal såklart även om hälften kändes lite lågt, man hoppas ju alltid på maximalt. Nu odlar de i 6 dagar på de 7 som inte är återförda och det känns ju lite nervöst, hoppas verkligen att någon eller gärna flera klarar sig. De lät inte jättepositiva på den punkten men alla såg fina ut o var av bra kvalitet så det måste ju finnas hopp ändå tycker jag.

Testdag 3 veckor efter ÄP, är det inte lite sent? 21 dagar liksom, hört om många som haft dag 14 typ..? Tror iaf inte att det är någon chans/risk eller vad man ska säga att ett eventuellt minus kommer dröja så länge, min vanliga ostörda cykel är på ca 21-max 24 dagar så vill mensen komma lär den göra det innan testdagen om jag inte tänker helfel.

(Udda känsla btw efter återföring, ville inte alls hoppa ner från stolen och gå och att gå på toaletten kändes inte alls bra, som att man skulle tappa ut embryot.. sen tänkte jag att jag är nog inte den första tjejen som känt så på den toaletten så jag fick skärpa mig o pinka som jag skulle :o)

Då var det fixat :) 8 av 16 hade blivit befruktade- jättebra total-antal såklart även om hälften kändes lite lågt, man hoppas ju alltid på maximalt. Nu odlar de i 6 dagar på de 7 som inte är återförda och det känns ju lite nervöst, hoppas verkligen att någon eller gärna flera klarar sig. De lät inte jättepositiva på den punkten men alla såg fina ut o var av bra kvalitet så det måste ju finnas hopp ändå tycker jag.

Testdag 3 veckor efter ÄP, är det inte lite sent? 21 dagar liksom, hört om många som haft dag 14 typ..? Tror iaf inte att det är någon chans/risk eller vad man ska säga att ett eventuellt minus kommer dröja så länge, min vanliga ostörda cykel är på ca 21-max 24 dagar så vill mensen komma lär den göra det innan testdagen om jag inte tänker helfel.

(Udda känsla btw efter återföring, ville inte alls hoppa ner från stolen och gå och att gå på toaletten kändes inte alls bra, som att man skulle tappa ut embryot.. sen tänkte jag att jag är nog inte den första tjejen som känt så på den toaletten så jag fick skärpa mig o pinka som jag skulle :o)

Blir man kissnödig eller måste man gå på toa? Dum fråga kanske men :p

Min kropp leker med mig... Idag har jag fått mens, mitt snitt är ju 29 dagar, idag är dag 27. Men har haft på dag 27 nån gång förut. Dock brukar jag ha jätteont i ryggen, va dålig i magen och få mkt mens dag ett. Inget av det stämmer... Dessutom är det ljusare än vanligt. Suck! Bara för att man börjat med barnförsök så ska det inte bete sig som vanligt!!!

Min klinik har 18 dagar efter återföring oavsett ålder på ägget. Med en 5-dagars blir det rätt så sent...

Här händer det absolut ingenting i vanlig ordning.. patientnämnden har pratat med avdelningen som inget gör. Avdelningen har gjort en anteckning i makens journal att dom är kontaktade och ska vidtala berörd läkare. Det var 10/5.
Sen är det tyst.
Ingenting händer och hela jävla bekantskapskretsen är gravida... Jag missunnar självklart ingen, men jag vill ju också !! :cry:
Jag har gett upp.. Vi kommer inte få några barn. :(
Har det inte blivit barn på snart fem år av oskyddat samlag så lär det inte hända..
Känner mest för att avregistrera alla sociala medier och sluta gå ut. Då slipper jag påminnas om vad alla andra har som vi aldrig kommer få uppleva..

Aha så man ska hålla sig typ tills ägget är infört?

Yep sen fick man gå på toa. Jag blev tillsagd att vila liggande i 10 min efter införande men jag fick pinka innan eller efter, vilket jag ville. (Jag kastade mig på britsen och låg blickstill i en kvart tills mannen körde upp mig så jag gick på toa.. Annars hade jag nog legat kvar än :o:D)

Min klinik har 18 dagar efter återföring oavsett ålder på ägget. Med en 5-dagars blir det rätt så sent...

Ja det blir det ju verkligen. Visst hade du kollat lite hur snabbt det "injektionsorsakade" plusset slutade för dig? Jag kommer definitivt tjuvtesta av den enkla anledningen att jag inte tänker testa den dagen jag ska jobba dygn, även om jag tror mensen skulle hinna före om det är neg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 654
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur