En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det blir det ju verkligen. Visst hade du kollat lite hur snabbt det "injektionsorsakade" plusset slutade för dig? Jag kommer definitivt tjuvtesta av den enkla anledningen att jag inte tänker testa den dagen jag ska jobba dygn, även om jag tror mensen skulle hinna före om det är neg.

Ja men nu minns jag inte hur många dagar det tog. Den blev inget plus alls.

De två sista var ju frys så ingen spruta och då plus på RD 6 och 7.

Här händer det absolut ingenting i vanlig ordning.. patientnämnden har pratat med avdelningen som inget gör. Avdelningen har gjort en anteckning i makens journal att dom är kontaktade och ska vidtala berörd läkare. Det var 10/5.
Sen är det tyst.
Ingenting händer och hela jävla bekantskapskretsen är gravida... Jag missunnar självklart ingen, men jag vill ju också !! :cry:
Jag har gett upp.. Vi kommer inte få några barn. :(
Har det inte blivit barn på snart fem år av oskyddat samlag så lär det inte hända..
Känner mest för att avregistrera alla sociala medier och sluta gå ut. Då slipper jag påminnas om vad alla andra har som vi aldrig kommer få uppleva..
Usch vad jobbigt. Inte nog med att det verkar strula med barntillverkningen utan det skall strula med själva hjälpen också. Förstår att det verkligen suger.

Jag fattar verkligen inte att det kan gå till så här. Det är ju fruktansvärt hur ni har blivit hängandes mellan stolarna. Och ingen gör något för att reda ut det utan bara hänvisar till läkaren som av någon anledning inte gör sitt jobb.

Finns det absolut ingen annanstans ni kan vända er?

:heart :heart :heart

Usch vad jobbigt. Inte nog med att det verkar strula med barntillverkningen utan det skall strula med själva hjälpen också. Förstår att det verkligen suger.

Jag fattar verkligen inte att det kan gå till så här. Det är ju fruktansvärt hur ni har blivit hängandes mellan stolarna. Och ingen gör något för att reda ut det utan bara hänvisar till läkaren som av någon anledning inte gör sitt jobb.

Finns det absolut ingen annanstans ni kan vända er?

:heart :heart :heart
Ja alltså vi har alternativet att vända oss direkt till fertilitetskliniken. Men dom kommer troligtvis ändå vilja ha information som läkarensomintegörnågot har.. och det blir en jädra rundgång av allt ändå..
Nästa steg är att vända oss utanför Norrland. Var vettesjutton men det måste finnas fler experter inom makens handikapp, så ovanligt är det inte..
Men vi inväntar posten imorgon och har inget av värde dykt upp då så kontaktar vi patientnämnden igen..
Vi vill liksom ha en sportslig chans att hinna med en adoptionsprocess innan vi faller för åldersstrecket om det visar sig vara helt omöjligt med biologiska barn...

Ja alltså vi har alternativet att vända oss direkt till fertilitetskliniken. Men dom kommer troligtvis ändå vilja ha information som läkarensomintegörnågot har.. och det blir en jädra rundgång av allt ändå..
Nästa steg är att vända oss utanför Norrland. Var vettesjutton men det måste finnas fler experter inom makens handikapp, så ovanligt är det inte..
Men vi inväntar posten imorgon och har inget av värde dykt upp då så kontaktar vi patientnämnden igen..
Vi vill liksom ha en sportslig chans att hinna med en adoptionsprocess innan vi faller för åldersstrecket om det visar sig vara helt omöjligt med biologiska barn...
Blir så arg på att dom bara slösar bort värdefull tid för er :rage: :rage:

Då var det fixat :) 8 av 16 hade blivit befruktade- jättebra total-antal såklart även om hälften kändes lite lågt, man hoppas ju alltid på maximalt. Nu odlar de i 6 dagar på de 7 som inte är återförda och det känns ju lite nervöst, hoppas verkligen att någon eller gärna flera klarar sig. De lät inte jättepositiva på den punkten men alla såg fina ut o var av bra kvalitet så det måste ju finnas hopp ändå tycker jag.

Testdag 3 veckor efter ÄP, är det inte lite sent? 21 dagar liksom, hört om många som haft dag 14 typ..? Tror iaf inte att det är någon chans/risk eller vad man ska säga att ett eventuellt minus kommer dröja så länge, min vanliga ostörda cykel är på ca 21-max 24 dagar så vill mensen komma lär den göra det innan testdagen om jag inte tänker helfel.

(Udda känsla btw efter återföring, ville inte alls hoppa ner från stolen och gå och att gå på toaletten kändes inte alls bra, som att man skulle tappa ut embryot.. sen tänkte jag att jag är nog inte den första tjejen som känt så på den toaletten så jag fick skärpa mig o pinka som jag skulle :o)

Jag hade testdag efter 14 dagar. Det vart positivt redan på dag 10 (fast jag hade lovat mig själv att inte tjuvtesta)
Dom kanske vill minska känslan av tidigt missfall genom att ge testdag efter 21 dagar?

Blir så arg på att dom bara slösar bort värdefull tid för er :rage: :rage:
Ja alltså jag kan ta väntetid och kö osv till fertilitetskliniken, men att vi inte ens "får" komma dit för att en läkare inte gör sitt jobb och alla andra bara tittar på och väntar och inget händer...det är mer än vad jag kan hantera. Det är snart ett halvår sedan han skulle skriva remissen

Ja alltså jag kan ta väntetid och kö osv till fertilitetskliniken, men att vi inte ens "får" komma dit för att en läkare inte gör sitt jobb och alla andra bara tittar på och väntar och inget händer...det är mer än vad jag kan hantera. Det är snart ett halvår sedan han skulle skriva remissen
Helt sanslöst att det kan bli så. Och så frustrerande det måste vara för er :crazy:

Har varit inne och kikat lite i den här tråden lite till och från sen jag blev medlem här, bara för att det är en så himla trevlig ton (:love:) och väldigt lärorikt, men för ett par veckor sedan så bestämde jag och mannen oss för att nu är det allt dags för oss att börja försöka också :nailbiting: (Tror att jag är tillräckligt anonym här för att våga skriva det, har knappt vant mig vid tanken själv :o) Så, hej! :p

Har alltid sagt att när vi väl börjar försöka så hoppas jag att det tar några försök så att jag hinner vänja mig vid tanken... Men jag tar tillbaka det! Trodde att vi prickat ÄL precis vid första försöket (bara använt app, inga test) men när mensen kom idag insåg jag att jag låg helt off i cykeln (inte riktigt stabil än, slutade med hormonella preventivmedel för något år sedan och det har tagit ett tag att få ordning på kroppen efter det) och att vi började försöka typ en vecka för sent. Och jag blev själv förvånad över hur besviken jag blev O_o Så mycket för att bara försöka lite anspråkslöst ett tag och se om det tar sig innan vi går in för det helt, just nu vill jag typ bara beställa hem alla test som går och anpassa sexlivet helt efter detta :o

Och jisses vad långt det känns till nästa månad helt plötsligt, jag får genast en större förståelse för er som försökt ett tag :heart

Tycker ändå ni kan prova det, för om begäran om info kommer från en annan klinik har det (tyvärr att det ska vara så men men) ett helt annat tryck än när det kommer från patienter o andra vanliga dödliga. När min gynekolog (idiot) tyckte att han kunde skicka brev med cancerbesked och sedan gå på semester (:rage::rage::rage:) ringde jag Karolinska och fick tid samma vecka och prata med överläkare samma dag. (Jag hade ringt idiotens egna privata klinik direkt, halvt hysterisk, och de var helt värdelösa och iskalla.) De begärde att få min journal faxas och sedär sedan ringde den där ointresserade läkaren minsann mig tre gånger på kort tid.. Då passade det, när KS redan tagit över vården. Visst det gäller en helt annan sak, men som sagt, när andra kliniker bli inblandade verkar en del rätt inställda på att rädda sitt eget skinn. Kämpa!!!! Ge inte upp!!! Har ni begärt att få tala med chefen på kliniken där den frånvarande läkaren håller till? Är det nåt vården lärt mig så är det att vara trevlig mot de som kan hjälpa en men att sätta jäkligt hårt mot hårt när de inte sköter sig.

Tycker ändå ni kan prova det, för om begäran om info kommer från en annan klinik har det (tyvärr att det ska vara så men men) ett helt annat tryck än när det kommer från patienter o andra vanliga dödliga. När min gynekolog (idiot) tyckte att han kunde skicka brev med cancerbesked och sedan gå på semester (:rage::rage::rage:) ringde jag Karolinska och fick tid samma vecka och prata med överläkare samma dag. (Jag hade ringt idiotens egna privata klinik direkt, halvt hysterisk, och de var helt värdelösa och iskalla.) De begärde att få min journal faxas och sedär sedan ringde den där ointresserade läkaren minsann mig tre gånger på kort tid.. Då passade det, när KS redan tagit över vården. Visst det gäller en helt annan sak, men som sagt, när andra kliniker bli inblandade verkar en del rätt inställda på att rädda sitt eget skinn. Kämpa!!!! Ge inte upp!!! Har ni begärt att få tala med chefen på kliniken där den frånvarande läkaren håller till? Är det nåt vården lärt mig så är det att vara trevlig mot de som kan hjälpa en men att sätta jäkligt hårt mot hårt när de inte sköter sig.
Japp, vi har pratat med chefen flera gånger och ingenting händer. Vi har även hjälp av stöd och habilitering (tack vare att maken ingår i LSS) som har gjort en avvikelseanmälan.. det brukar tas på allvar när dom hör av sig. Men när gubbjvln inte ens lyssnar på sin chef så hjälper nog tyvärr inget.
Imorgon lägger jag dagen på att leta någon annan som är kunnig om makens handikapp. Spela roll om vi så får åka till Skåne för att träffa en vettig läkare

Har varit inne och kikat lite i den här tråden lite till och från sen jag blev medlem här, bara för att det är en så himla trevlig ton (:love:) och väldigt lärorikt, men för ett par veckor sedan så bestämde jag och mannen oss för att nu är det allt dags för oss att börja försöka också :nailbiting: (Tror att jag är tillräckligt anonym här för att våga skriva det, har knappt vant mig vid tanken själv :o) Så, hej! :p

Har alltid sagt att när vi väl börjar försöka så hoppas jag att det tar några försök så att jag hinner vänja mig vid tanken... Men jag tar tillbaka det! Trodde att vi prickat ÄL precis vid första försöket (bara använt app, inga test) men när mensen kom idag insåg jag att jag låg helt off i cykeln (inte riktigt stabil än, slutade med hormonella preventivmedel för något år sedan och det har tagit ett tag att få ordning på kroppen efter det) och att vi började försöka typ en vecka för sent. Och jag blev själv förvånad över hur besviken jag blev O_o Så mycket för att bara försöka lite anspråkslöst ett tag och se om det tar sig innan vi går in för det helt, just nu vill jag typ bara beställa hem alla test som går och anpassa sexlivet helt efter detta :o

Och jisses vad långt det känns till nästa månad helt plötsligt, jag får genast en större förståelse för er som försökt ett tag :heart

Det går i perioder.

Här är det snabba ryck, ringde vc imorse, fick träffa läkare direkt! Va ingen tvekan om att ta blodprov för sköldkörteln, vi passade på att testa även blodvärde och glukos, glukos för att pappa har diabetes och blodvärde för att jag nästan alltid är trött! Han skulle skicka brev med provsvar!

Japp, vi har pratat med chefen flera gånger och ingenting händer. Vi har även hjälp av stöd och habilitering (tack vare att maken ingår i LSS) som har gjort en avvikelseanmälan.. det brukar tas på allvar när dom hör av sig. Men när gubbjvln inte ens lyssnar på sin chef så hjälper nog tyvärr inget.
Imorgon lägger jag dagen på att leta någon annan som är kunnig om makens handikapp. Spela roll om vi så får åka till Skåne för att träffa en vettig läkare
Maken ringde till avdelningen där inget görs och frågade varför inget händer. Chefen som han pratade med var uppenbart irriterad över att ärendet var anmält till patientnämnden och tyckte att hon hade minsann pratat med berörd läkare och det skulle räcka. Tyckte inte vi att det räcker så tyckte hon att vi kunde ju prata med patientnämnden igen.
Så, sagt och gjort..eller försökt iallafall.. fick inte tag på någon hos patientnämnden idag.
I samma veva gick jag in och kikade på barnlöshetsmottagningens websida. Anmälan till utredning är stängd för sommaren. Välkommen tillbaka i mitten på augusti.Tiden bara går och vi blir inte yngre och vi kan inte ens göra en utredning så vi får veta om det ens är någon idé att hoppas..

Nu har luften gått ur mig helt. Jag har tagit bort facebookappen, instagram osv.. jag kommer inte kika i den här tråden mer. Jag orkar inte.
Jag håller tummarna för er andra här i tråden ändå.

Maken ringde till avdelningen där inget görs och frågade varför inget händer. Chefen som han pratade med var uppenbart irriterad över att ärendet var anmält till patientnämnden och tyckte att hon hade minsann pratat med berörd läkare och det skulle räcka. Tyckte inte vi att det räcker så tyckte hon att vi kunde ju prata med patientnämnden igen.
Så, sagt och gjort..eller försökt iallafall.. fick inte tag på någon hos patientnämnden idag.
I samma veva gick jag in och kikade på barnlöshetsmottagningens websida. Anmälan till utredning är stängd för sommaren. Välkommen tillbaka i mitten på augusti.Tiden bara går och vi blir inte yngre och vi kan inte ens göra en utredning så vi får veta om det ens är någon idé att hoppas..

Nu har luften gått ur mig helt. Jag har tagit bort facebookappen, instagram osv.. jag kommer inte kika i den här tråden mer. Jag orkar inte.
Jag håller tummarna för er andra här i tråden ändå.
:heart

Måste säga att jag är riktigt imponerad av hur snabba och bra de är på min vårdcentral. På måndag ska jag ta nya och kompletterande prover och på onsdag läkarbesök. Och de ringer själva och meddelar, vilken service! Hade förväntat mig att få kämpa och jaga för att komma någonstans. Nu kan det ju förvisso låta annorlunda på onsdag, jag har träffat läkaren en gång för måånga år sedan (är aldrig sjuk) och fick väl ett ganska dåligt intryck av honom. Men so far so good!

VUL på kliniken idag. Det visade en hinnsäck men inget hjärta. Mest troligt har det stannat av. Nytt VUL om en vecka för att se hur det ser ut då. Det finns en mikroskopisk chans att den lever och bara är lite trög i starten. Men vi räknar med att det blir FET i augusti igen. Jag tror inte vi hinner innan de stänger för sommaren.

Frågan är vad som är bäst. Att vänta på att kroppen fattar och blöder ut det själv, att sätta igång det med tabletter eller skrapas.

Jag verkar bli kvar i den här tråden ett tag till...

VUL på kliniken idag. Det visade en hinnsäck men inget hjärta. Mest troligt har det stannat av. Nytt VUL om en vecka för att se hur det ser ut då. Det finns en mikroskopisk chans att den lever och bara är lite trög i starten. Men vi räknar med att det blir FET i augusti igen. Jag tror inte vi hinner innan de stänger för sommaren.

Frågan är vad som är bäst. Att vänta på att kroppen fattar och blöder ut det själv, att sätta igång det med tabletter eller skrapas.

Om det är en tom säck skulle jag välja skrapning alla dagar. Då är det (nästan alltid) färdigt och klart.

Jag fick inte välja, men hade jag fått det hade jag valt skrapning.

Mens :( Uppdaterar datumen igen....fan fan fan vad jag tycker livet är orättvist :mad:

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - IVF1, återföring 2-dagarsembryo 26/5, testdag 14/6. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL ca 12/6, BIM ca 25/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 653
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka