Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina ägglossningstest har heller inte varit positiva "på riktigt" förutom när jag är gravid Men det blev bättre när jag började med D-vitaminer.
En timme och efter mitt inlägg kom mensen. Jahopp.Mensvärk idag, så jag gissar på att det inte blir nån Provera-kur på torsdag.
Den här mensen sörjer jag verkligen. Cykeln förlängd igen, trots riktigt ordentligt tydlig ägglossning (utan stickor)...trodde jag...
Ursäkta men.. HJÄLP.
Läste nånstans att folk hade sin gonal-f i kylen och där ligger inte mina, apoteket sa inget om det. Panikkollade Fass nu o det står:
"Förvaras i kylskåp (2°C–8°C) i originalförpackningen. Ljuskänsligt. Får ej frysas.
Efter öppnandet kan produkten förvaras i maximalt 28 dagar vid högst 25 °C. Patienten bör anteckna första användningsdatum på den förfyllda injektionspennan.
Innan förpackningen öppnas och inom hållbarhetstiden, kan läkemedlet tas ut från kylskåpet och förvaras i 3 månader vid högst 25 °C utan att förvaras i kylskåp igen. Produkten måste kasseras om den inte har använts inom 3 månader."
Jag tolkar detta som att kylen inte är nödvändig när man öppnat förpackningen (i 25 dagar) eller 3 månader. MEN det beror ju på när apoteket tog ut dem? För de låg då rakt inte i nån kyl nu, de låg i vanliga lådor när de tog ut dem. Hur 17 vet man att det inte är för gammalt?
De sa år mig att jag inte behöver förvara i kyl. Endast gonapeptyl och pregnyl måste vara kylda.Ursäkta men.. HJÄLP.
Läste nånstans att folk hade sin gonal-f i kylen och där ligger inte mina, apoteket sa inget om det. Panikkollade Fass nu o det står:
"Förvaras i kylskåp (2°C–8°C) i originalförpackningen. Ljuskänsligt. Får ej frysas.
Efter öppnandet kan produkten förvaras i maximalt 28 dagar vid högst 25 °C. Patienten bör anteckna första användningsdatum på den förfyllda injektionspennan.
Innan förpackningen öppnas och inom hållbarhetstiden, kan läkemedlet tas ut från kylskåpet och förvaras i 3 månader vid högst 25 °C utan att förvaras i kylskåp igen. Produkten måste kasseras om den inte har använts inom 3 månader."
Jag tolkar detta som att kylen inte är nödvändig när man öppnat förpackningen (i 25 dagar) eller 3 månader. MEN det beror ju på när apoteket tog ut dem? För de låg då rakt inte i nån kyl nu, de låg i vanliga lådor när de tog ut dem. Hur 17 vet man att det inte är för gammalt?
Ursäkta men.. HJÄLP.
@Halali så glad för er skull att det förhoppningsvis äntligen börjar hända något för er
På apoteket är det väl inte öppnade
Alltså hur funkar det där med ägglossning-mens eg..?
Får man alltid mens 2veckor efter ägglossning?
Jag beklagar verkligen lil.sisPlussade även denna gång men nu är det fullt blodbad igen.
Jag orkar inte.
KramPlussade även denna gång men nu är det fullt blodbad igen.
Jag orkar inte.
Plussade även denna gång men nu är det fullt blodbad igen.
Jag orkar inte.
BeklagarPlussade även denna gång men nu är det fullt blodbad igen.
Jag orkar inte.