En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick mens den 25:e mars, ägglossning 6:e april enligt sticka.
Tog ägglossningstest idag den 15:e april, visade inget.
Om jag hade blivit gravid runt den 6:e borde det ha visats på Stickan idag väl?
Läste mig till att dem reagerar även på graviditets hormoner..
Eller är det för tidigt?
Borde väl ha mens nästa v nån gång..

Jag vet att man kan vara otålig och vilja veta så snabbt det går. Men räkna med 14 dagar efter äl

Mens imorgon. Övertygad om att den är på ingång. I augusti har vi försökt aktivt ett år och stickor sedan november. Har det inte tagit sig innan augusti (inställd på att det inte gör det) kommer det bli utredning. Inte bollat det med sambon men även om han skulle känna att han inte vill utreda sig själv än (han har dessutom barn sedan innan) så vill jag kolla mig redan då även om jag får vända mig till privat klinik.

Det enda "positiva" med att det sket sig med högskoleprovet och jag inte kommer komma in - ekonomin tillåter utredning...

Jag fick mens den 25:e mars, ägglossning 6:e april enligt sticka.
Tog ägglossningstest idag den 15:e april, visade inget.
Om jag hade blivit gravid runt den 6:e borde det ha visats på Stickan idag väl?
Läste mig till att dem reagerar även på graviditets hormoner..
Eller är det för tidigt?
Borde väl ha mens nästa v nån gång..
Testet visar ju positivt kring ett dygn innan ägglossning. Sen tar det ju ungefär en vecka innan eventuellt embryo fäster. Så negativt test nu säger egentligen ingenting.

RD18, officiell testdag.

Köpte nya digitala test igår för att kunna följda hCG på sin väg nedåt.

Istället har det ökat mellan fredag och lördag så nu måste jag boka ultraljud och vänta i två veckor. Kommer bli ett vrak. Tur att man inte super sina sorger utan dränker de i choklad :crazy:

(Det är första gången jag fått 3+).

RD18, officiell testdag.

Istället har det ökat mellan fredag och lördag så nu måste jag boka ultraljud och vänta i två veckor. Kommer bli ett vrak. Tur att man inte super sina sorger utan dränker de i choklad :crazy:

:nailbiting: :nailbiting:

Choklad i stora mängder botar allt!!!!! :up:

Den här mensen är verkligen inte rolig. Blivit bortskämd de två tidigare gångerna, med smidiga och små blödningar. Den här gången blöder jag så det rinner igen och mycket slemhinna. Dessutom ont i ryggen på ett sätt jag inte känt sen tonåren. De här minnesresorna tillbaka till tonåren har verkligen varit omtumlande.

Men det som gör mig mest ledsen är att Prun inte svarat på mitt mail. Jag hade ju velat börja med Pergotime idag.

Den här mensen är verkligen inte rolig. Blivit bortskämd de två tidigare gångerna, med smidiga och små blödningar. Den här gången blöder jag så det rinner igen och mycket slemhinna. Dessutom ont i ryggen på ett sätt jag inte känt sen tonåren. De här minnesresorna tillbaka till tonåren har verkligen varit omtumlande.

Men det som gör mig mest ledsen är att Prun inte svarat på mitt mail. Jag hade ju velat börja med Pergotime idag.

Dum prun. Vågar du börja ändå?

Håller helt med @lil-sis. Dumt att inte svara snabbt på så viktiga grejer.
Har du Pergo hemma? Var det planen att börja med Pergo om/när mensen kom?

RD18, officiell testdag.

Jag håller verkligen, verkligen tummarna!

Dum prun. Vågar du börja ändå?
Håller helt med @lil-sis. Dumt att inte svara snabbt på så viktiga grejer.
Har du Pergo hemma? Var det planen att börja med Pergo om/när mensen kom?

Jag tror att jag har ett uttag kvar på apoteket, men jag hade velat få en ny plan av Prun. Just nu har vi ingen uttalad plan.
Hon som verkade så himla bra och som verkligen fick mig att känna mig omhändertagen. Nu blir jag mest bara ledsen. Och den här deppigheten gör det ju inte lättare.

Insåg igår att det gått 5 år nu sedan vi började prata mer frekvent om barn. 5 års längtan, planerande, väntan och försök. 5 år med små hoppfulla stunder som kraschat totalt. De där längre cyklerna har skadat mig på flera plan.

Och egentligen har pratet funnits där så mycket längre. Både innan jag träffade min man och under alla våra 10 år ihop. Min mans mediciner har liksom dragit fram barnsnacket tidigt.

Känner mig bara så urlakad och trött. Och ledsen.

Jag tror att jag har ett uttag kvar på apoteket, men jag hade velat få en ny plan av Prun. Just nu har vi ingen uttalad plan.
Hon som verkade så himla bra och som verkligen fick mig att känna mig omhändertagen. Nu blir jag mest bara ledsen. Och den här deppigheten gör det ju inte lättare.
Förstår att du är besviken. Hur svårt kan det egentligen vara att ha en plan för några olika scenarion som sträcker sig några månader fram i tiden :rage:

Fördelen med det är att du hade sluppit bli hängande i luften så här om du vetat vad du skall göra. Nu är ju risken att tiden bara går och du missar ett tillfälle.

Insåg igår att det gått 5 år nu sedan vi började prata mer frekvent om barn. 5 års längtan, planerande, väntan och försök. 5 år med små hoppfulla stunder som kraschat totalt. De där längre cyklerna har skadat mig på flera plan.

Och egentligen har pratet funnits där så mycket längre. Både innan jag träffade min man och under alla våra 10 år ihop. Min mans mediciner har liksom dragit fram barnsnacket tidigt.

Känner mig bara så urlakad och trött. Och ledsen.
:heart :heart :heart

Här kilas det på med spray. Hormonerna har total tonårsfest i kroppen och ena dagen är jag uppblåst som en ballong, andra är magen hyfsat platt. Ena dagen rejäla finnar i hela pannan.. oooooh tyvärr är de kvar nu med :meh: Illamående i vågor och lever på smoothies på jobbet. Men jag är jäkligt glad ändå, är ju igång :banana: Är mest nervös över att jag inte ska vara tillräckligt nedreglerad när jag går på koll den 26e.

Btw, @lil-sis - håller tummarna stenhårt!!! Var det blodbad eller var det bara lite? Kanske lite väl detaljerat för att vilja svara på förstås, men läser om många som haft blödningar o sedan deras oro och man undrar ju nånstans hur "mycket" som kan vara ok fast det är plus..

Hen kanske är på semester/kompledig/sjuk/vabbar/på kurs? Kan ju finnas många anledningar att inte vevara på mail. Tycker mail är en väldigt osäker kontaktväg så, man vet inte om det blivit läst, kommit fram, om vederbörande är där.. Min gynekolog som var ansvarig för utredning o remiss visade det sig endast jobbade en halvdag i veckan. Då är de ju lagom hopplösa att få tag på! Har du inget nummer du kan ringa o fråga, kanske finns nån kollega som kan svara? Dåligt o inte ha nån långsiktig plan, förstår att det är sjukt jobbigt :(

Här kilas det på med spray. Hormonerna har total tonårsfest i kroppen och ena dagen är jag uppblåst som en ballong, andra är magen hyfsat platt. Ena dagen rejäla finnar i hela pannan.. oooooh tyvärr är de kvar nu med :meh: Illamående i vågor och lever på smoothies på jobbet. Men jag är jäkligt glad ändå, är ju igång :banana: Är mest nervös över att jag inte ska vara tillräckligt nedreglerad när jag går på koll den 26e.

Btw, @lil-sis - håller tummarna stenhårt!!! Var det blodbad eller var det bara lite? Kanske lite väl detaljerat för att vilja svara på förstås, men läser om många som haft blödningar o sedan deras oro och man undrar ju nånstans hur "mycket" som kan vara ok fast det är plus..

Blodbad. Men bara ett par timmar. Färskt med slemhinna.

Blodbad. Men bara ett par timmar. Färskt med slemhinna.

Jag vet att det är olika för alla såklart. Men jag hade ju ett mindre blodbad i början av den här graviditeten. Såpass alltså att det rann igenom en jättebinda och ner längs benen på mindre än 10 min. Kom ett par rejäla klumpar också i toan. Slutade efter typ 10-12 timmar. Jag var väl något längre än du är nu, typ v. 7-8 om jag minns rätt. En vecka senare var jag på koll för att se så allt hade kommit ut, men då visade det sig att liten var kvar och mådde hur bra som helst.
Har haft 3 missfall innan så jag trodde knappt på läkaren när han visade skärmen.
Vet inte om det hjälper men tänkte i varje fall dela med mig. Färskt blod är ju oftast inte bra, men det behöver inte alltid vara fel har jag fått erfara denna gång.
Håller tummarna för dig! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka