En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nu sjunker det. Och blöder ordentligt igen.

Ska se om de fattar att det nu är tre missfall på raken vid 5+0 och 5+1.

Kanske behöver utredas...

Har du fått prova med prednisolon? När jag var i svängen var det en tjej som fick upprepade misstag som efter mkt tjat fick prova. Resultat, en bebis hon skrev här om sina erfarenheter:

http://lillaunderbarn.blogg.se/category/missfall.html

Så ledsen för er kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste kännas. Att fortsätta på samma sätt utan ngn förändring kan inte kännas lönt? Tre missfall i rad vid samma tidpunkt borde ge skäl för en annan procedur nästa gång.

Många kramar Javan

Det är lite tidigt att "ha fått prova något" ;) Jag har ju inte ens hunnit meddela det här missfallet som är det andra i deras regi.

Jag är lite tveksam till att det skulle vara immunförsvaret som är problemet IOM att jag gått till V8 två gånger som sedan avbrutits (abort för snart 20 år sedan och första utomkvedshavandedkapet).

Men vi får se vad de säger, för fråga tänker jag.

Det är lite tidigt att "ha fått prova något" ;) Jag har ju inte ens hunnit meddela det här missfallet som är det andra i deras regi.

Jag är lite tveksam till att det skulle vara immunförsvaret som är problemet IOM att jag gått till V8 två gånger som sedan avbrutits (abort för snart 20 år sedan och första utomkvedshavandedkapet).

Men vi får se vad de säger, för fråga tänker jag.
Har blödningarna dessa gånger kommit i samband med att du slutat med progestoronet?

Trodde alltid man fick utredning innan man började med ivf...man lär sig nåt nytt varje dag.
Himla trist @lil-sis , som så många andra fick jag upp hoppet häromdagen när hcg hade stigit för dig.

Jag vet att det är olika för alla såklart. Men jag hade ju ett mindre blodbad i början av den här graviditeten. Såpass alltså att det rann igenom en jättebinda och ner längs benen på mindre än 10 min. Kom ett par rejäla klumpar också i toan. Slutade efter typ 10-12 timmar. Jag var väl något längre än du är nu, typ v. 7-8 om jag minns rätt. En vecka senare var jag på koll för att se så allt hade kommit ut, men då visade det sig att liten var kvar och mådde hur bra som helst.
Har haft 3 missfall innan så jag trodde knappt på läkaren när han visade skärmen.
Vet inte om det hjälper men tänkte i varje fall dela med mig. Färskt blod är ju oftast inte bra, men det behöver inte alltid vara fel har jag fått erfara denna gång.
Håller tummarna för dig! :heart
Alltså jag vet att det är något fel på mig men jag blir så gråtfärdig när jag läser sådana här fantastiska underbara historier :love:
Man tror att allt är kört och så är det ett litet friskt hjärta som slår på skärmen. Den känslan alltså :) :love:

(Mycket är nog för att jag identifierar mig så mycket själv med sånt här men ändå.....:o)

Hon (för annars hade jag skrivit Prunnar ;) ) har telefontid bara vissa tider i veckan och har själv bett mig att maila, så att hon kan läsa när hon har tid. Och hon skulle ha jobbat i torsdags enligt ordinarie öppettider, men ja, hon kan mycket väl ha haft förhinder. Så nu riktar jag in mig på att överleva denna cykel och hoppas på en plan för nästa. Mår nog bättre bara denna j-vla mens är över.

Jag tycker det är j-vligt tydligt att min kropp fortfarande inte funkar som den ska. Och mina äl-stickor är slut, men jag vetefan om jag orkar med fler. (Borde dock vara lättare att få till regelbunda test nu när jag bytt jobb och mestadels jobbar kväll.)
Och inte blir det bättre när familjemedlemmar (svärmor med bästa vänninan vid ett tillfälle denna vecka, svägerskan vid ett annat) ältar på om att allt kommer att lösa sig och att det kommer bli ett plus så fort man slappnar av, så fort man fokuserar på annat, tids nog... :turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd: ...och svägerskans tjat om progesteronkrämen, som ju hjälpt henne så bra. MEN BRA FÖR HENNE DÅ. Jag vet inte hur jag ska säga att jag inte vågar eller vill använda krämen utan guidning. Jag är skiträdd för hur min kropp reagerar, med tanke på hur den reagerat under hösten och vintern på andra behandlingar. Det verkar svägerskan inte fatta. Och det är jävligt jobbigt, för egentligen är hon en av de få i min familj som verkligen förstår vad vi går igenom...men just nu är hon den jag vill prata minst med om detta.
Du kan ju påpeka att det är ytterst tveksamt att den krämen får igång din ägglossning snarare är det en risk att pkrämen strular till med de medicinerna du tar (vilket inte är sant men det vet säkert inte hon ;))

Nu har det hänt igen i vårtråden -16....en liten har dött i magen.
Jag känner hur rädslorna väller upp. Det har varit så jävla jobbigt med missfall tidigt, sen ska man vara livrädd för sånt också.
Livet är så himla orättvist!

Nu har det hänt igen i vårtråden -16....en liten har dött i magen.
Jag känner hur rädslorna väller upp. Det har varit så jävla jobbigt med missfall tidigt, sen ska man vara livrädd för sånt också.
Livet är så himla orättvist!
Inte igen :cry:

Jag.....Hur......Varför.........Jag finner inga ord. :cry::cry:

Vet ni om det är jättevanligt med överstimulering vid ivf? Läkaren sa att det fanns en liten risk, men på medicinen står det att hela en av tio drabbas...

Vet ni om det är jättevanligt med överstimulering vid ivf? Läkaren sa att det fanns en liten risk, men på medicinen står det att hela en av tio drabbas...
Beror på. Vissa grupper har högre risk än andra. Tex de som har pco har högre risk att bli överstimulerade.

De med lågt AMH har extremt liten risk.

Ok, vad bra. Vissa kliniker har att man ska sluta vid testdagen så det var därför jag undrade.

Även vid FET? Det låter ju dumt.

Men oavsett så börjar jag blöda före testdagen, det har jag gjort tre gånger av tre möjliga. Dvs både vid ET (bara progesteron) och FET (progesteron och östrogen).

Tuffare blödning den här gången. Längre och rikligare. Men det är väl lika bra det.

Ser inte fram emot samtalet med rpc idag, fattar inte varför de ska vara så krångliga.

Men igår sade faktiskt sambon att jag kunde skicka honom på rpc om de är dumma. Så han tycks ju ha fattat lite iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 028
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka