En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även vid FET? Det låter ju dumt.

Men oavsett så börjar jag blöda före testdagen, det har jag gjort tre gånger av tre möjliga. Dvs både vid ET (bara progesteron) och FET (progesteron och östrogen).
Dubbel ja (är inte ovanligt heller att köra helt preparatfritt vid FET).

"Det är säkert pga hormonerna du äter som du testar positivt".

Jag blev så trött att jag bokade en SKITDYR klippning med slingor.

Och så fick jag en ny läkartid imorgon. Om jag nu ville göra ett försök innan sommaren.

Jaja, hon tjatade iaf inte om att jag skulle vänta och ringa när det inte är positivt igen.

Och så fick jag en ny läkartid imorgon. Om jag nu ville göra ett försök innan sommaren.

Jaja, hon tjatade iaf inte om att jag skulle vänta och ringa när det inte är positivt igen.
Fy vad träligt att dom verkar ta så lätt på det hela... Visst dom jobbar väl med folk med "problem" dagarna i ända men lite medmänsklighet kan man väl ändå visa???

Skulle kunna vara så om inte testerna ökade i styrka. Det gör det bara om man är gravid på riktigt.

Ibland så önskar jag att även personalen var uppdaterad på hur mycket de nya testerna (både LH och Hcg-stickorna) faktiskt talar om (förutsätt att de används på rätt sätt) vad som händer i kroppen.

Skulle kunna vara så om inte testerna ökade i styrka. Det gör det bara om man är gravid på riktigt.

Ibland så önskar jag att även personalen var uppdaterad på hur mycket de nya testerna (både LH och Hcg-stickorna) faktiskt talar om (förutsätt att de används på rätt sätt) vad som händer i kroppen.

Ja eller att jag när jag inte är gravid inte plussar med samma hormoner...

Jaja. Tid snabbt betyder ju iaf att jag bör kunna börja med sprutorna om typ 4 veckor eftersom jag ändå blöder lite nu och då.

Ja eller att jag när jag inte är gravid inte plussar med samma hormoner...

Jaja. Tid snabbt betyder ju iaf att jag bör kunna börja med sprutorna om typ 4 veckor eftersom jag ändå blöder lite nu och då.
Exakt!

Skönt att slippa vänta för länge (fast ibland kan man kanske behöva en mental paus mellan försöken?)

Oförmågan att lyssna är vad som driver mig till vansinne.

Får se vad läkaren säger...
Förstår dig, har en kompis som bara är i början av ev utredning och hon har redan blivit tokig för att dom inte lyssnar... Och då i ditt fall lär det ju vara skitjobbigt om dom inte bryr sig...

Jag tror jag är skendräktig igen. Tycker mig ha haft lite ömma bröst sedan 'ägglossning ' och typ ont i nedre delen av magen. Efter sex i helgen högg det liksom till litegrann. Jaja, någon vecka till av ovisshet.

Ni som har koll på IVF-karusellen. Har lite funderingar.
Enligt Linköping gör de inte äp på helger. Hur går det då med äggen, vet ju de kan styra delvis men så himla ofta springer man ju inte på ultraljud.. Tänk om man prickar in bäst tid när det är helg?
Sedan undrar jag över återförande. Gör de det på helger tros? Tänker att annars kan det ju/måste bli rätt lång tid för de som tex gör äp en torsdag o sen ska vänta ända till måndagen..?

Tiden går så låååångsaaaamt. En vecka till första kollen. Räknar kallt med att inte vara nedreglerad men mår apa på sprayen så hoppas verkligen det funkat!
:wtf::wtf::wtf:

Enligt Linköping gör de inte äp på helger. Hur går det då med äggen, vet ju de kan styra delvis men så himla ofta springer man ju inte på ultraljud.. Tänk om man prickar in bäst tid när det är helg?
Sedan undrar jag över återförande. Gör de det på helger tros? Tänker att annars kan det ju/måste bli rätt lång tid för de som tex gör äp en torsdag o sen ska vänta ända till måndagen..?

Tiden går så låååångsaaaamt. En vecka till första kollen. Räknar kallt med att inte vara nedreglerad men mår apa på sprayen så hoppas verkligen det funkat!

Det är inte jättekinkigt med exakt vilken dag man plockar äggen eftersom de inte släpper förrän man tar ägglossningssprutan.

En del gör återföringar även på lördagar.

Torsdag till måndag är ju bara 4 dagar ;)

Man gör sakerna på fredag eller måndag istället. Med lite tur har man en menscykel som gör att tex fredag är perfekt äp-dag, och då blir måndag bra återföringdag.

Vid ostimulerade fet kn et just gå åt skogen p.g.a. helg . Då får man vänta en månad till.

En till fundering om ÄL, om man nu har ÄL i princip varje månad, brukar då den vara regelbunden? Fick glad gubbe på stickorna, en dag efter vad appen sa. Då borde väl ÄL ungefär komma nån dag efter appen nästa gång också? Eller är det normalt att ÄL hoppar framåt eller bakåt med flera dagar?

En till fundering om ÄL, om man nu har ÄL i princip varje månad, brukar då den vara regelbunden? Fick glad gubbe på stickorna, en dag efter vad appen sa. Då borde väl ÄL ungefär komma nån dag efter appen nästa gång också? Eller är det normalt att ÄL hoppar framåt eller bakåt med flera dagar?
ÄL kan variera. Det är i princip bara lutealfasen som så gott som alltid borde vara lika lång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 009
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka