Har du PCOS så är oftast chansen störst till regelbunden ägglossning direkt efter du slutat med p-pillrena.Jag tror det kanske äntligen är dags att jag ger mig in i denna tråd... Det känns helt surrealistiskt men nu har nog jag och sambon bestämt att jag från och med nu ska sluta med p-piller. Förmodligen tar det ett tag för hormonerna att försvinna ur kroppen, och eftersom jag med största sannolikt har PCOS så sätter det också käppar i hjulet. Har följt vissa av er i tråden och märkt att det kan orsaka ganska ordentliga problem.
Tanken är att jag och sambon försöker ungefär till slutet av sommaren, har det inte tagit sig då så gör vi ett uppehåll på något år igen. Detta för att det så bra som möjligt ska tajma med min utbildning och framtida jobb...
Men hörni. ÄL-stickor - var beställer jag dessa så billigt som möjligt? Hur använder jag dem?
Och om tanken på att skaffa barn samtidigt skrämmer skiten ur mig... betyder det att jag egentligen inte är redo ännu?! Slungas mellan olika emotionella lägen just för tillfället.
Googla på älstickor. Kommer upp hur mycket som helst.