En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det kanske äntligen är dags att jag ger mig in i denna tråd... :eek: Det känns helt surrealistiskt men nu har nog jag och sambon bestämt att jag från och med nu ska sluta med p-piller. Förmodligen tar det ett tag för hormonerna att försvinna ur kroppen, och eftersom jag med största sannolikt har PCOS så sätter det också käppar i hjulet. Har följt vissa av er i tråden och märkt att det kan orsaka ganska ordentliga problem.

Tanken är att jag och sambon försöker ungefär till slutet av sommaren, har det inte tagit sig då så gör vi ett uppehåll på något år igen. Detta för att det så bra som möjligt ska tajma med min utbildning och framtida jobb...

Men hörni. ÄL-stickor - var beställer jag dessa så billigt som möjligt? Hur använder jag dem?

Och om tanken på att skaffa barn samtidigt skrämmer skiten ur mig... betyder det att jag egentligen inte är redo ännu?! Slungas mellan olika emotionella lägen just för tillfället.
Har du PCOS så är oftast chansen störst till regelbunden ägglossning direkt efter du slutat med p-pillrena.

Googla på älstickor. Kommer upp hur mycket som helst.

Mailsvar från Prun idag. Avvakta med Pergotime, behandla med Provera om mensen inte kommit igång i tid efter bekräftat negativt gravtest, höra av sig om jag tror mig ha ägglossning.
(Dööh, är ju för sent för Pergotime, så det fattade jag ju redan i helgen att det inte blir nåt i den här cykeln. Och visst, jag kan skicka henne mina anteckningar, där jag skriver olika symtom varje dag och där stickorna inte visar ägglossning. Då kanske hon ÄNTLIGEN fattar att jag inte har en aning.)

Vad fan! Jag fick p-piller för att vi skulle träffa mensens första dag inför ivf 1. För många år sen när jag senast tog ppiller var det inga problem. Nu har jag haft lite bruna flytningar under denna korta mensperiod, men gunnar sa att det såg bra ut. Men nu fortsätter det bara komma bruna flytningar (dock i ökande mängd) istället för mens... Vad fan, det skulle ju komma mens idag :( tji fick jag för att jag var glad för att vi skulle få sätta igång nu...

Läkaren fick inte tag på mig igår men lämnade faktiskt ett meddelande och ringde idag på den tid jag sade att jag har rast.

"Vi vet inte om hCG stiger eller sjunker".

Njae jag vet...

Nytt prov imorgon, bör hinna på första rasten för bussen jag ska ha efter passerar sjukhuset :p

Vad fan! Jag fick p-piller för att vi skulle träffa mensens första dag inför ivf 1. För många år sen när jag senast tog ppiller var det inga problem. Nu har jag haft lite bruna flytningar under denna korta mensperiod, men gunnar sa att det såg bra ut. Men nu fortsätter det bara komma bruna flytningar (dock i ökande mängd) istället för mens... Vad fan, det skulle ju komma mens idag :( tji fick jag för att jag var glad för att vi skulle få sätta igång nu...

Har du bara ätit en karta? Det kan ju ta tid för kroppen att ställa in sig :(

Jag tror det kanske äntligen är dags att jag ger mig in i denna tråd... :eek: Det känns helt surrealistiskt men nu har nog jag och sambon bestämt att jag från och med nu ska sluta med p-piller. Förmodligen tar det ett tag för hormonerna att försvinna ur kroppen, och eftersom jag med största sannolikt har PCOS så sätter det också käppar i hjulet. Har följt vissa av er i tråden och märkt att det kan orsaka ganska ordentliga problem.

Hoppar in från Vårtråden bara för att säga att det inte alltid behöver vara svårt bara för att man har PCO-S. Jag har konstaterad PCO-S sen många år tillbaka, slutade med p-piller i april och blev gravid i juli. :) Kroppen är ofta snäll och kör igång med ägglossning som den ska de första månaderna efter p-piller.

(Angående när man är redo: jag ska föda om ganska precis två veckor och är fortfarande smått livrädd inför hela skaffa barn-grejen. ;))

:love: Hallå, sååå nära att vi kanske hade varit föräldralediga samtidigt då ju , i samma stad och allt! Synd att jag var lite sen ;) Men då vet jag vem jag ska vända mig till när jag behöver bebisråd :D

Hehe, jag ska dela med mig av all min visdom (nåja, det går nog ganska fort) ;). Du kanske vill öva på att skjuta barnvagn innan din egen kommer? Och klart vi ska ses och ta en bebisfika framöver. :)

Vilka appar eller vilken app tycker ni är bäst? Har Womens log nu men där verkar man ju inte kunna ändra Äl-dag och så?
Hur räknar ni att ni har ÄL? Är det från glad gubbe/två sträck på stickan eller gör ni på nåt annat sätt? Tror jag känner mig ÄL men lite osäker :p

Vilka appar eller vilken app tycker ni är bäst? Har Womens log nu men där verkar man ju inte kunna ändra Äl-dag och så?
Hur räknar ni att ni har ÄL? Är det från glad gubbe/två sträck på stickan eller gör ni på nåt annat sätt? Tror jag känner mig ÄL men lite osäker :p
Ovuview. Solklart bäst.

Jag känner ägglossningen. Den dan det slutar gör jätteantikt har ägget lossnat. Den dagen får jag sjukt ömma bröstvårtorna. Dagen före brukar jag ha positivt test. Ägglossning sker alltså 12-24h efter positivt test.

Ovuview. Solklart bäst.

Jag känner ägglossningen. Den dan det slutar gör jätteantikt har ägget lossnat. Den dagen får jag sjukt ömma bröstvårtorna. Dagen före brukar jag ha positivt test. Ägglossning sker alltså 12-24h efter positivt test.
Finns den appen till iphone? Hittar inte... Eller heter den nåt mer?

Okey :)

Jag kan väl uppdatera. Gjorde ivf2. Menopur 100ie. Hade ju Puregon 125ie förra gången och hade enligt epkmikrisrn 35 äggblåsorna, 23 folliklar och 21 befruktade ägg. Endast 4 fortsatte utvecklas. Där tänkte vi att mängden drog ner på kvaliteten.

Nu fick man ut tre ägg. Två befruktades (hade tiotalet folliklar).

Färsktransfer gjordes av tvådagars klass 2 embryo 6.4. Laboratoriet ville sätta in båda, gyn ville bara sätta in en. Negativt test.

Jag har en i frysen, men det känns helt löjligt att bara göra transfer efter transfer med embryon som verkar stanna av efter några dagar.

Leker med tanken på att prova menopur nästa gång. Det sägs ge bättre äggkvalitet. Fast det blir till hösten för på kommunala sidan gör man MINSANN INGA TRANSFER PÅ FÖRSTA MENSEN och vi stänger på sommaren. Och absolut inte stimulerad cykel för det går absolut inte.

Ååååh. Vill tillbaka till privat sidan tack.

Slemhinnan var 14mm i tisdags. Jag hoppas verkligen inte att det här blir ett sådant långdraget missfall som det första, det är ju snart sommar :(

Idag iaf bara ett stick för att få ut ett rör med blod.

Jag är för övrigt också less. Och rädd, både för att det ska bli barn och att det inte ska bli barn.

@lil-sis ja precis. Jag orkar liksom inte. Behandlingar och sånt är ju inte tungt, men det tär på både plånbok och psyke. Det är så jävla orättvist att tvingas hoppas och aldrig lyckas. Det är tungt att hoppas. Det är nog värst. Det vore lättare att bara acceptera och släppa faktiskt.

Jag är beredd att ge upp just nu, men (som tur är) tycker min man att vi inte behöver ge upp ännu. Vi funderade på äggdonation där jag tänkte sätta stopp, men han tycker att vi kan prova om det blir aktuellt.

@lil-sis ja precis. Jag orkar liksom inte. Behandlingar och sånt är ju inte tungt, men det tär på både plånbok och psyke. Det är så jävla orättvist att tvingas hoppas och aldrig lyckas. Det är tungt att hoppas. Det är nog värst. Det vore lättare att bara acceptera och släppa faktiskt.

Jag är beredd att ge upp just nu, men (som tur är) tycker min man att vi inte behöver ge upp ännu. Vi funderade på äggdonation där jag tänkte sätta stopp, men han tycker att vi kan prova om det blir aktuellt.

Min tycker också att vi ska köra ända in i kaklet. Så länge landstinget betalar alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 992
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.