En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
O där kom min mens...
Har ju bara vart utan p-piller 2 månader men visst hoppas man ändå.. Nåja verkar ju iaf än så länge som kroppen är hyfsat regelbunden..

Nytt blodprov på måndag.

Sommaren kommer närmare och närmare... Förra året hade de stängt i juli. Får se vad det blir i år.

:crazy:

Okej Beklagar verkligen!
Men tack för svaret :)

Kan någon förklara en sak för mig:
Flera ggr i denna tråden har jag läst att ÄL stickor ger utslag dagen FÖRE ägglossning, så om jag har 2 streck på tisdag, svagt streck knappt synligt på ons, har jag då ändå ägglossning på onsdag? Hoppas nån fattar o orkar svara.. :o

Sjunkit och garanterat inte gravid.

Okej Beklagar verkligen!
Men tack för svaret :)

Kan någon förklara en sak för mig:
Flera ggr i denna tråden har jag läst att ÄL stickor ger utslag dagen FÖRE ägglossning, så om jag har 2 streck på tisdag, svagt streck knappt synligt på ons, har jag då ändå ägglossning på onsdag? Hoppas nån fattar o orkar svara.. :o
Ja så är det.

Själv fick jag samtal med chefen idag. Testar ju nytt jobb och det är enormt roligt och utvecklande men även helt galna arbetstider med dygnspass minst en gång i veckan. DYGN. Helt galet. Jag har ändå velat kämpa men fick ju kasta in handduken igår när biverkningarna var för jäkliga. Det räckte. Totalt 2 frånvarotillfällen och så var det samtal med chefen idag, som skulle varit en formalitet, men nej nu var det förhör om ifall jag ska gå på mycket kontroller och om hur sjuk jag egentligen är och dessutom en uppmaning att berätta för kollegorna om "vad för sjuk" jag är för att om andra måste täcka upp för en är hans teori att det blir skitsnack om de inte får veta varför men att om jag berättar exakt vad det är för fel på mig, då kan de känna sig motiverade att täcka upp.. Till saken hör att det är EN person som blivit drabbad och hon brydde sig int alls. Känns visset. Kan ju inte berätta att jag gör IVF för då åker jag ut med huvudet före.. Så blir att avsluta vikariatet nu. Kan inte ha sån press o fixa IVFen, jobbigt nog ändå.. :( känner mig värdelös.

@Halali - vad tråkig attityd. Visste chefen om IVF-behandlingarna. Tänkte om det är värt att ta med facket för att det räknas som diskriminering?
Du är inte värdelös!

Första IVF sprutan igår, så nu är vi äntligen igång!
För mig som har långt till sjukhuset där jag är blir det att ta mycket ledigt från jobbet ( ett ultraljud gör att jag blir borta halva arbetsdagen). Men som tur är kommer inye min arbetsgivarecatt reagera knappt. Det är ju en tråkig attityd @Halali har från sin arbetsplats. Jag vet inte om jag skulle palla det nu... Jag har istället jättemycket som bara jag kan göra på jobb som stressar mig. Jag måste dagligen nu tänka att deta är viktigare!

Jätteglad, men nervös på samma gång! Jag vet att våra odds är bra eftersom vi vet vad som är fel (äggledarna igentäppta) vilket nästan gör mig mer nervös...

Vad många vi är som håller på med IVF nu, när jag började vara aktiv i denna grupp för lite mer än ett år sedan var det ingen... Dubbla känslor här: på samma gång som jag så önskar att det skulle gå bra för er är jag glad över att kunna ventilera med andra som går igenom samma sak :heart

Första IVF sprutan igår, så nu är vi äntligen igång!
För mig som har långt till sjukhuset där jag är blir det att ta mycket ledigt från jobbet ( ett ultraljud gör att jag blir borta halva arbetsdagen). Men som tur är kommer inye min arbetsgivarecatt reagera knappt. Det är ju en tråkig attityd @Halali har från sin arbetsplats. Jag vet inte om jag skulle palla det nu... Jag har istället jättemycket som bara jag kan göra på jobb som stressar mig. Jag måste dagligen nu tänka att deta är viktigare!

Jätteglad, men nervös på samma gång! Jag vet att våra odds är bra eftersom vi vet vad som är fel (äggledarna igentäppta) vilket nästan gör mig mer nervös...

Vad många vi är som håller på med IVF nu, när jag började vara aktiv i denna grupp för lite mer än ett år sedan var det ingen... Dubbla känslor här: på samma gång som jag så önskar att det skulle gå bra för er är jag glad över att kunna ventilera med andra som går igenom samma sak :heart

Mjae både jag och @em-pirre var i startgroparna för längesedan vad gäller IVF. Haft min remiss sedan våren 2014.

En transfer som tar 10-15 minuter gör att jag måste vara ledig utan lön en hel arbetsdag p.g.a. att sjukhuset ligger drygt 2 timmar tågresa bort.

@MEJ84

Jag har 10min promenad till sjukhuset från jobbet men brukar ta hel- eller halvdag för jag är så less men på måndag hinner jag på lunchen.

Beställt nya stickor. Den här gången inte lika billiga sådana, stavar, som jag nog kommer kunna få till bättre även på arbetstid.

Vad tar ni ut för ledighet när ni ska iväg på läkarbesök? Än så länge har chefen låtit mig gå på besöken på betald arbetstid, har tagit runt 2 timmar per gång. Men framöver funkar nog inte det på hur många besök som helst. Jag hoppas det är okej att ta ut obetald ledighet då, jag har ingen lust att lägga semester på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 992
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.