En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men bah!! Efter att ha rotat runt rejält och bara hittat tjock slemhinna så skickade läkaren mig på blodprov :mad:

Ska ringa i em med ev plan.

HCG är 191. Det är visserligen positivt men inte i närheten av vad det skulle vara om det vore en växande graviditet.

:mad:

Läkaren noterar att jag uppger "liten blödning" förra veckan fastän jag beskriver störtblödning (två nattbindor på två timmar).

Tycker 191 kan vara tidig graviditet (...) så nu måste jag lämna blodprov varannan dag...

Fast han har inte ringt ännu.

Jag tror det kanske äntligen är dags att jag ger mig in i denna tråd... :eek: Det känns helt surrealistiskt men nu har nog jag och sambon bestämt att jag från och med nu ska sluta med p-piller. Förmodligen tar det ett tag för hormonerna att försvinna ur kroppen, och eftersom jag med största sannolikt har PCOS så sätter det också käppar i hjulet. Har följt vissa av er i tråden och märkt att det kan orsaka ganska ordentliga problem.

Tanken är att jag och sambon försöker ungefär till slutet av sommaren, har det inte tagit sig då så gör vi ett uppehåll på något år igen. Detta för att det så bra som möjligt ska tajma med min utbildning och framtida jobb...

Men hörni. ÄL-stickor - var beställer jag dessa så billigt som möjligt? Hur använder jag dem?

Och om tanken på att skaffa barn samtidigt skrämmer skiten ur mig... betyder det att jag egentligen inte är redo ännu?! Slungas mellan olika emotionella lägen just för tillfället.

Läkaren noterar att jag uppger "liten blödning" förra veckan fastän jag beskriver störtblödning (två nattbindor på två timmar).

Tycker 191 kan vara tidig graviditet (...) så nu måste jag lämna blodprov varannan dag...

Vad märkligt! Speciellt eftersom hcg verkade ha sjunkit med tanke på dina tester. Då borde de ju inte tro/hoppas på en graviditet kan man tycka. Har du tagit eget test igen?

Vad märkligt! Speciellt eftersom hcg verkade ha sjunkit med tanke på dina tester. Då borde de ju inte tro/hoppas på en graviditet kan man tycka. Har du tagit eget test igen?

Nej orkar inte slösa pengar. Det bör vara minst över 1000 när det är sex veckor sedan senaste mensen.

Suck! Tröttsamt!!!!! :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 009
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka