En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tar ni ut för ledighet när ni ska iväg på läkarbesök? Än så länge har chefen låtit mig gå på besöken på betald arbetstid, har tagit runt 2 timmar per gång. Men framöver funkar nog inte det på hur många besök som helst. Jag hoppas det är okej att ta ut obetald ledighet då, jag har ingen lust att lägga semester på det.
Obetald ledighet och semester. Nu fick jag tre dagar betald sjukledigt efter äp eftersom läkaren skrev "buksmärtor" som diagnos...

Vad tar ni ut för ledighet när ni ska iväg på läkarbesök? Än så länge har chefen låtit mig gå på besöken på betald arbetstid, har tagit runt 2 timmar per gång. Men framöver funkar nog inte det på hur många besök som helst. Jag hoppas det är okej att ta ut obetald ledighet då, jag har ingen lust att lägga semester på det.

Timpermission.

Jag orkar inte klydda med ersättning annat än vid äggplock för jag kan inte jobba de närmsta dagarna efter så då är jag sjukskriven.

Obetald ledighet och semester. Nu fick jag tre dagar betald sjukledigt efter äp eftersom läkaren skrev "buksmärtor" som diagnos...

Timpermission.

Jag orkar inte klydda med ersättning annat än vid äggplock för jag kan inte jobba de närmsta dagarna efter så då är jag sjukskriven.

Får de flesta så ont efter äggplock att man måste vara hemma flera dagar? Låter ju inget vidare. Hade trott att det räckte med samma dag, men när ni båda behövt vara hemma så länge blir man ju fundersam på om det jag läst om att vara hemma bara samma dag är en lite väl förskönad bild av verkligheten.

Får de flesta så ont efter äggplock att man måste vara hemma flera dagar? Låter ju inget vidare. Hade trott att det räckte med samma dag, men när ni båda behövt vara hemma så länge blir man ju fundersam på om det jag läst om att vara hemma bara samma dag är en lite väl förskönad bild av verkligheten.

Det är olika men jag hade rejält ont efter.

Nej det är ingen förskönad bild. Det är olika helt enkelt hur ont det gör. Jag har varken ont under ingreppet eller efteråt. Får bara en obehagskänsla. Så för mig har det inte varit ngt problem ens att arbeta samma dag (stillasittande kontorsjobb).

Nä, nu får mensen komma igång ordentligt! Det måste ta slut tills vi åker på semester nästa vecka. Hålla på och småfjutta så här...

Första gbven var jag ju överstimulerad och få hade jag riktigt ont i flera veckor. Sjukledig hela tiden. Andra gången var norm. Jag hade ont ungefär fem dagar efteråt. Svårt att sitta ner och sånt.

Ingreppet i sig var helt smärtfritt för mig, men hon som var före mig i kön gallskrek så det ekade i korridorerna. Men det hör nog till ovanligheterna.

Är fortfarande mycket inaktiv i tråden, för här händer absolut ingenting. Ingen vet var remissen är, om den ens är skickad och remisskrav är det dessutom till den avdelning vi ska...
På måndag ska vi ta ork och mod till oss att kontakta någon som kan ta alla inblandade instanser i örat. Hade remissen varit skickad när den påstås vara skickad hade vårdgarantin trätt in för ett par veckor sedan...

Är fortfarande mycket inaktiv i tråden, för här händer absolut ingenting. Ingen vet var remissen är, om den ens är skickad och remisskrav är det dessutom till den avdelning vi ska...
På måndag ska vi ta ork och mod till oss att kontakta någon som kan ta alla inblandade instanser i örat. Hade remissen varit skickad när den påstås vara skickad hade vårdgarantin trätt in för ett par veckor sedan...

Jag hade blivit vansinnig.

Jag är nog inte världens bästa på det här med forum! Små läste lite (eller jag skumade igenom) dom senaste inläggen sen sist jag läste!
Ja, jag kämpar på.. Haft två mens sen sist jag skrev (tror jag, har iaf haft två mens sen missfallet iaf) men väldigt korta så jag vet inte... Något som jag glad och orolig över på samma gång är att jag har sen mf inte haft mensvärk under mensen för fem öre. Jag brukar ha väldig mensvärk, när jag gick i skolan så stannade jag hemma, när jag jobbade hände det oxå att jag var hemma och jag knapprat piller till förbanelse och sovit med värmekudde. Någon som varit med om liknande??
Planen är att försöka komma ihåg att ringa gyn på måndag. Jag hade ju en cysta på ena äggledaren, som skulle blöda ut och sen skulle jag på koll tre månader efter att dom hittade den. Har inte fått någon kallelse så är lika bra att jag ringer och kollar med dom, för att förhoppningsvis kunna kolla upp det innan jag börjar på nya jobbet!

Nu mår jag iaf väldigt bra psykiskt (jag vet inte om någon såg min lilla notis jag gjorde i Hay day tråden), nytt jobb och livet rullar på bra. Nya mediciner som är tillagda, gamla mediciner är borttagna eller utbytta så nu känns det faktiskt väldigt väldigt bra! (Äter anti-depp, adhd medicin och en del olika vitamin tillskott då jag har brist på bla d-vitamin). Så nu är planen att börja hänga här väldigt mycket mera! :)

Styrkekrammar till alla er som kämpar på! :heart:)

Jag vet hur det är... Inte just i graviditets sammanhang men i andra ärenden. Man sa att man skcikade remisser och att det skulle göras uppföljningar ect. Noll hände. Fick kriga mig till att bli sjukskriven när jag lovat att bli sjukskriven och sen ställer dom in mötet och flyttar det en vecka och sen tyckte inte att dom kunde skriva en sjukskrivning den veckan som dom skulle ha skrivit...
Slutade med att jag byte vårdcentral, eller ja jag byte tom landsting. På nya VC är dom helt fantastiska och gör så mycket så jag hinner inte ens med. Kommer till en ny läkaren och dom frågar alltid "Vet du varför du är här?" "Nä" brukar mitt svar bli, för jag har fått så mycket remisser så jag vet inte vad jag ska göra hos alla :o:p

Så för att sammanfatta detta långa svammel: Byt mottagning och om du har möjlighet, byt landsting!

Tack för era svar ni som skrev. Känns ändå lite befriande nu att ha tagit beslutet att sluta (blev erbjuden fortsatt vikariat istället för fast anställning, mkt sämre villkor va gäller utbildning osv). Nu kommer jag ju fortfarande inte tycka det känns ok om/när jag behöver vara ledig innan uppsägningstiden är över men betydligt mindre pressande! Så fan heller att jag tänker upplysa kollegorna om att jag kör ivf o har endometrios osv.. finnas några riktigt okänsliga typer där som inte har med mitt underliv att göra för allt i världen :wtf:

Och on topic; på tisdag har jag ul. Mycket mer nervöst än jag trott faktiskt. Vill ju verkligen börja med sprutorna nu!

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 3/3, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - IVF2 innan sommaren? 35 år, inga barn. Två utomkveds/tre missfall sedan 2013.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter

hemlig - kommer inte ha tillgång till sambon vid nästa ÄL :(

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 3/3, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - IVF2 innan sommaren? 35 år, inga barn. Två utomkveds/tre missfall sedan 2013.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...

hemlig - kommer inte ha tillgång till sambon vid nästa ÄL :(

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

hemlig - ÄL 16-19/5 (beroende på när mensen kommer), BIM ca 31/5

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller.

hemlig - ÄL 16-19/5 (beroende på när mensen kommer), BIM ca 31/5

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök
nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år,
två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1
efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov
denna cykel heller.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån,31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6
mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år,
inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-
försöket, långt protokoll. 31, aldrig
varit gravid.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo
som är steriliserad. Inga barn, sambon
har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett
MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4,
BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - IVF2 innan sommaren? 35 år, inga barn. Två utomkveds/tre missfall
sedan 2013.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart
gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4
månader utan skydd. En tidigare
graviditet, abort. Just nu cysta på
äggstocken...

hemlig - ÄL 16-19/5 (beroende på när
mensen kommer), BIM ca 31/5

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 åringa barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 840
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025