En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen. Men jag har ju ingen sådan eftersom jag inte ägglossar längre.

Men oavsett så måste de göra en plan.
Det är så sorgligt att du och jag fortfarande ska tvingas vänta och allt det här. Så tröttsamt. Mitt FET blir nog i maj nångång. Men jag tror inte på det embryot alls. Och det var bara 50% chans att det klarar att tinas.

Det är så sorgligt att du och jag fortfarande ska tvingas vänta och allt det här. Så tröttsamt. Mitt FET blir nog i maj nångång. Men jag tror inte på det embryot alls. Och det var bara 50% chans att det klarar att tinas.

Jag hoppas att de iaf bara har stängt i juli som förra året. Men det beror väl på tillgången på personal.

Men va faaaan...
Beställde STAVAR, av en stark anledning.
Fick STICKOR, som jag inte vill ha och utan ursäkt eller förklaring.
:banghead:

Men va faaaan...
Beställde STAVAR, av en stark anledning.
Fick STICKOR, som jag inte vill ha och utan ursäkt eller förklaring.
:banghead:

Mailade och fick svar efter typ en kvart! De skickar rätt varor imorn! Funderar på att behålla stickorna. Lär ju gå åt ändå, med tanke på att jag inte släpper några ägg.

Men stickor brukar ju dessutom vara betydligt billigare än stavar.

Ja, de är lite billigare, men efter alla dessa månader med stickor där jag inte fått det att funka bra vill jag testa med stavar för att se om jag på så sätt kan kolla varje dag, utan att missa någon dag p g a att jag jobbar.

Ja, de är lite billigare, men efter alla dessa månader med stickor där jag inte fått det att funka bra vill jag testa med stavar för att se om jag på så sätt kan kolla varje dag, utan att missa någon dag p g a att jag jobbar.

Ja det förstår jag.
Tänkte mest att dom inte kunde skylla på något. Betalar man för stav och det är det man vill ha är det de man ska få.
Får du behålla stickorna gratis?
Då hade jag behållt dom så kan du använda dom dina hemmadagar och spara på stavarna.

Depp. Var på gyn precis och verkar bli avbrutet försök. Skit när man tvingas byta jobb o allt o tyckt det varit värt det men inte ens kommer till ÄP :cry: De lyckas inte trycka ner ägglossningen trots högdos spray.. Och mannen är i väg så vi kan inte ens göra ett tusende tröstlöst eget försök.

Depp. Var på gyn precis och verkar bli avbrutet försök. Skit när man tvingas byta jobb o allt o tyckt det varit värt det men inte ens kommer till ÄP :cry: De lyckas inte trycka ner ägglossningen trots högdos spray.. Och mannen är i väg så vi kan inte ens göra ett tusende tröstlöst eget försök.

Du kan få lite utebliven ägglossning av mig.

Du kan få lite utebliven ägglossning av mig.

Ja det är ödets förbannade ironi. Här har jag tagit de flesta hormonella läkemedel som finns- samtliga kategorier faktiskt- och endometriosen går bananas varje ägglossning, som kroppen vägrar stoppa (superkort cykel åxå för att jävlas lite till). Och med barn blir jag ju inte ändå efter endometriosens härjningar där allt sitter ihopväxt på den äggstock som envisas med att stå för ägglossandet (det där med varannan gång stämmer inte på mig alls).

Jag är så uppgiven att jag bara vill gå hem och lipa. Jag har förberett mig mentalt på att IVFen inte ska ta och att försöka hoppas på nåt till frysen åtminstone. Men att inte ens få göra ÄP, det känns som att bli diskad innan loppet ens startat.

Ja det är ödets förbannade ironi. Här har jag tagit de flesta hormonella läkemedel som finns- samtliga kategorier faktiskt- och endometriosen går bananas varje ägglossning, som kroppen vägrar stoppa (superkort cykel åxå för att jävlas lite till). Och med barn blir jag ju inte ändå efter endometriosens härjningar där allt sitter ihopväxt på den äggstock som envisas med att stå för ägglossandet (det där med varannan gång stämmer inte på mig alls).

Jag är så uppgiven att jag bara vill gå hem och lipa. Jag har förberett mig mentalt på att IVFen inte ska ta och att försöka hoppas på nåt till frysen åtminstone. Men att inte ens få göra ÄP, det känns som att bli diskad innan loppet ens startat.

Ingen äp eller tomt äp är onekligen en skräck :crazy:

Idag orkar jag bara inte.. får inte tag på rätt person för att fråga vad sjutton som pågår med remissen och lögner och runtskickande av oss.. Jag tror att vi blivit skickade till varenda avdelning på sjukhuset snart. "Ring det här numret istället och hör om remissen hamnat där" har jag hört till leda nu..

Det verkar ju inte bli några barn på naturlig väg här, men det verkar ju inte som att vi kommer få någon hjälp heller. :cry:
Idag orkar jag bara inte.. Det är bebisar och gravidmagar tamejfan överallt.. vissa dagar drar jag mig för att gå ut för jag orkar inte se.. :cry:
Idag gick ytterligare en bekant ut med att hon är gravid..
Idag orkar jag inte :cry::cry:

Idag orkar jag bara inte.. får inte tag på rätt person för att fråga vad sjutton som pågår med remissen och lögner och runtskickande av oss.. Jag tror att vi blivit skickade till varenda avdelning på sjukhuset snart. "Ring det här numret istället och hör om remissen hamnat där" har jag hört till leda nu..

Det verkar ju inte bli några barn på naturlig väg här, men det verkar ju inte som att vi kommer få någon hjälp heller. :cry:
Idag orkar jag bara inte.. Det är bebisar och gravidmagar tamejfan överallt.. vissa dagar drar jag mig för att gå ut för jag orkar inte se.. :cry:

Kan du gå en annan väg?

Kram :heart

Och till läkaren :turd: :turd: :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 731
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 133
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur