Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle det hjälpa menar du? Har aldrig hört talas om, på vilket sätt skulle det fungera?Hur är det med det här med diabetesmedicin vid PCOS - några erfarenheter i tråden?
Är inte så jätteinsatt i det men det råder väl lite delade meningar om det. I vissa studier har man fått positivt resultat och i andra inget resultat.Hur är det med det här med diabetesmedicin vid PCOS - några erfarenheter i tråden?
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5
em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)
malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller.
Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn
Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.
Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.
Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.
TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)
lil-sis - IVF2 innan sommaren? 35 år, inga barn. Två utomkveds/tre missfall sedan 2013.
Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter
hemlig - ÄL 16-19/5 (beroende på när mensen kommer), BIM ca 31/5
Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn
Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.
*gotlandsrusset* - ÄL 29/4. 28 år i sommar, en son född -13. Missfall december -15. Första försöket blir i maj.
MEJ84 - IVF 1. ÄP 29/4, ET 2/5, BIM 16/5. 32 år, inga barn
Lazy Lady- Väntar på att avslag ska sluta och kroppen ska komma igång efter att ha fött en ängladotter i v41 18/4 -16
heartheartheartLägger till mej i listan igen efter att ha förlorat vår fina änglatös v41
Har du fått det som förslag på behandling?
Stor kramLägger till mej i listan igen efter att ha förlorat vår fina änglatös v41
cry:Lägger till mej i listan igen efter att ha förlorat vår fina änglatös v41
Hur är det med det här med diabetesmedicin vid PCOS - några erfarenheter i tråden?
Jag köpte 100 stickor och började testa ca en vecka efter mens, två gånger om dagen, just för att inte missa. Sen hade jag oregelbunden mens, det jag kunde lita på var att mensen kom ca 14 dagar efter ÄL. Men fram till ÄL kunde det vara allt från 2 veckor till 6 veckor.Har precis avslutat min 6:e mens sedan vi började försöka. Den här månaden ska jag börja med ägglossningstest, det blir spännande!
En grej jag funderar på kring detta, min mens har varit något lite oregelbunden, det kan skilja på 1 vecka.
När ska jag börja med ägglossningstesten då, tar det oftast lika lång tid från ägglossningen till att mensen kommer, så att det är ägglossningen som varierar för mig, eller kan det ta 1 vecka längre tid för mensen att komma efter ägglossningen? Hoppas ni förstår hur jag menar
Jag tycker det är rätt dyrt med teststickorna, så jag slösar gärna inte på dem i 1 vecka i onödan
Har precis avslutat min 6:e mens sedan vi började försöka. Den här månaden ska jag börja med ägglossningstest, det blir spännande!
En grej jag funderar på kring detta, min mens har varit något lite oregelbunden, det kan skilja på 1 vecka.
När ska jag börja med ägglossningstesten då, tar det oftast lika lång tid från ägglossningen till att mensen kommer, så att det är ägglossningen som varierar för mig, eller kan det ta 1 vecka längre tid för mensen att komma efter ägglossningen? Hoppas ni förstår hur jag menar
Jag tycker det är rätt dyrt med teststickorna, så jag slösar gärna inte på dem i 1 vecka i onödan
Jag skulle börja testa redan ett par dagar efter mensen börjat första perioden. Bortslösade är stickor man använder efter ägglossning...
Det är tiden före ägglossning som är den som varierar när man är oregelbunden.
Jag har haft ägglossning allt från dag 12-17 i en cykel. 17 är vanligare för mig dock. Tiden från ÄL till mens är för mig 13-14 dagar.Har precis avslutat min 6:e mens sedan vi började försöka. Den här månaden ska jag börja med ägglossningstest, det blir spännande!
Blir vansinnig här. Skulle fått svar i tisdags eftermiddag om hur vi skulle gå vidare med behandling osv. Jag frågade i vanlig ordning varför vi nu måste köra långt protokoll om det ändå inte funkar för mig, det känns ju så himla godtyckligt om man får kort eller långt. Fick bara höra att långt protokoll ska vara bäst och standard. Nu VET jag ju att andra kliniker lika gärna börjar med kort så det svaret ger jag inte mycket för, hade långt varit bäst hade ju ingen kört med kort.
Hur eller hur, inget har jag hört. Ringde igår eftermiddag och efterlyste svaret- vad ska jag göra? Fortsätta spraya? Sluta? Hoppa från en bro? Nu har de lovat att ringa idag så hoppas verkligen det blir av
Har en känslomässig berg- och dalbana idag så jag hoppas att läkaren ringer imorgon.
Första veckan i maj har jag avlivat mina två drömponnyer så den är alltid jobbig, alla år sedan dess (2005 resp 2008). Idag grinar jag när min vovve sover på mina kläder (det gör han alltid), tårarna sprutar när jag råkar se ett "gulligt klipp" på fejjan osv.
Sen lägger vi till lite allmän panik över att jag sagt upp mig ( 12 pass kvar) och så bli-gravid-strulet/vill jag verkligen ha barn?!/tänk om det inte blir barn osv.
Puh!