En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar jag kunde säga att det ordnar sig, men då ljuger jag ju. Men det vore så skönt att säga till dig efter alla dina motgångar att det kommer att gå vägen, typ nu.
Kram!:heart:heart:heart

Fast ordnar sig gör det ju, på det ena eller andra viset. Men vägen dit är onekligen tuff.

Har en känslomässig berg- och dalbana idag så jag hoppas att läkaren ringer imorgon.

Första veckan i maj har jag avlivat mina två drömponnyer så den är alltid jobbig, alla år sedan dess (2005 resp 2008). Idag grinar jag när min vovve sover på mina kläder (det gör han alltid), tårarna sprutar när jag råkar se ett "gulligt klipp" på fejjan osv.

Sen lägger vi till lite allmän panik över att jag sagt upp mig ( :eek: 12 pass kvar) och så bli-gravid-strulet/vill jag verkligen ha barn?!/tänk om det inte blir barn osv.

Puh!

I hear ya. Jobbpanik här med, och måste avgöra om jag ska tacka ja till ett nytt jobb jag blivit erbjuden (senast imorgon) eller chansa och söka ett annat som jag verkligen verkligen vill ha men där konkurrensen är mördande. Och så är jag hormonell som en kossa och blir pipfärdig av riktigt värdelösa klipp folk länkar till på fb..Men ska man vara hormonell o ha nerverna på utsidan nån gång i livet är det väl nu. Allt med barnalstrandet blir ju så jäkla existentiellt på nåt vis. Och stort.

Nu ringde kliniken. Ska börja ta hormoner var 6e timme dygnet runt.. det kan låta fjantigt men utöver alla andra biverkningar jag har (med kass sömn bland annat) kommer det bli jäkligt tungt. Jag tar lång tid på mig att somna när det ens går och måste använda sömntabletter rätt ofta just nu. Måste jag ställa klockan två timmar innan jag ska gå upp kommer det inte bli mer än max 6 timmars sömn per dygn, snarare mycket mindre eftersom jag sannolikt inte kommer somna direkt efter jag tagit min kvällsdos.

Hon på kliniken var väldigt rar men hon verkade inte alls förstå att det kan bli struligt att ta hormoner även nattetid. Jag jobbar ju dessutom skift.. Önskar verkligen jag bara kunde fått gjort kort protokoll istället. Nu två veckor minst (!) till av doser dygnet om. Blääääää.

Nu ringde kliniken. Ska börja ta hormoner var 6e timme dygnet runt.. det kan låta fjantigt men utöver alla andra biverkningar jag har (med kass sömn bland annat) kommer det bli jäkligt tungt. Jag tar lång tid på mig att somna när det ens går och måste använda sömntabletter rätt ofta just nu. Måste jag ställa klockan två timmar innan jag ska gå upp kommer det inte bli mer än max 6 timmars sömn per dygn, snarare mycket mindre eftersom jag sannolikt inte kommer somna direkt efter jag tagit min kvällsdos.

Hon på kliniken var väldigt rar men hon verkade inte alls förstå att det kan bli struligt att ta hormoner även nattetid. Jag jobbar ju dessutom skift.. Önskar verkligen jag bara kunde fått gjort kort protokoll istället. Nu två veckor minst (!) till av doser dygnet om. Blääääää.

Var sjätte timme? Jisses!
Jag lider med dig :crazy:

Bara för att jag vill att min mens ska komma så kommer den inte haha! Den är hyffsat regelbunden men brukar inte komma på minuten jämt, dock kommer den oftast på fm men ja, nu har den ännu inte dykt upp :p vill ju att det ska gå snabbt till nästa äl!

<3
Usch ja. Min kompis fick sin andra för drygt en månad sen. Två veckor innan vår första var beräknad :(

Känns så fruktansvärt fel att känna som jag gör, samtidigt kan jag inte styra det. Jag HAR ändå ett barn, finns de som inte har något (som ni som skriver i tråden) jag borde vara tacksam inget annat :(

Känns så fruktansvärt fel att känna som jag gör, samtidigt kan jag inte styra det. Jag HAR ändå ett barn, finns de som inte har något (som ni som skriver i tråden) jag borde vara tacksam inget annat :(
Fast det är fortfarande en sorg och förlust för dig :heart
Jag tror inte på att jämföra sig med andra. Ja visst finns det alltid de som har det värre, men det är klart man har rätt att sörja det man inte har.

På tal om det så hade jag fått ändrad diagnos från primär till sekundär infertilitet. HAH! Det var inte många dagar jag var gravid efter IVF1.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 720
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka