En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingenting på stickorna än. Måste ju ha missat ägglossning den här gången. Eller om jag inte hade någon. Tänkte om det kunde varit en ägglossning blödning jag hade här om dagen, har förstått att vissa får sånt ibland. Men då borde det väl synts på stickorna.

Alltså var står ni nu? Vad är det ni måste vänta på?

Vi hade jubett års kötid till ivf, men gjorde en privat under tiden.

Min mens som inte kommer och som de skjuter upp datumet för att försöka få igång. Måste ha mens för att få börja IVF och har ju inte haft blödningar sen april -15 och kroppen verkar gilla att ha det så. MEN iofs endometriosen håller sig ju lugn så det är ju bra på så sätt, men IVF-mässigt händer ju inte ett skvatt..

Vi har alltså hämtat ut spray o allt o ska börja nedreglera på tredje dagen med blödning men då måste man ju blöda först :crazy:

Min mens som inte kommer och som de skjuter upp datumet för att försöka få igång. Måste ha mens för att få börja IVF och har ju inte haft blödningar sen april -15 och kroppen verkar gilla att ha det så. MEN iofs endometriosen håller sig ju lugn så det är ju bra på så sätt, men IVF-mässigt händer ju inte ett skvatt..

Vi har alltså hämtat ut spray o allt o ska börja nedreglera på tredje dagen med blödning men då måste man ju blöda först :crazy:

Men varför skriver de inte ut provera?

Men åååhhhhhh så frustrerande och faktiskt bortkastad tid för er del :crazy:

Men varför skriver de inte ut provera?

Ja du. Jag undrar det med. Får inte prata med läkare utan det är nån person i telefon som medlar (stör mig på att de inte presenterar sig med titel, hur ska jag veta om det är en sekreterare eller sjuksköterska eller vad jag talar med?) och det verkar ju vara lite olika läkare de frågar. Jag ska vänta lite till tydligen.

Kliar i fingrarna att prova själv för jag har ju gamla (inte utgångna utan det är från tidigare behandling) hemma men vet ju inte hur jag ska ta dem när det är för att få igång mens, jag fick dem ju för att skjuta upp..

Ja du. Jag undrar det med. Får inte prata med läkare utan det är nån person i telefon som medlar (stör mig på att de inte presenterar sig med titel, hur ska jag veta om det är en sekreterare eller sjuksköterska eller vad jag talar med?) och det verkar ju vara lite olika läkare de frågar. Jag ska vänta lite till tydligen.

Kliar i fingrarna att prova själv för jag har ju gamla (inte utgångna utan det är från tidigare behandling) hemma men vet ju inte hur jag ska ta dem när det är för att få igång mens, jag fick dem ju för att skjuta upp..

http://www.fass.se/LIF/product?3&userType=2&nplId=19890630000031&docType=6

Tack! Ja vad sjutton. Jag stod ju på 20 mg som endomteriosbehandling, då är det ju no biggie att ta 10 under en vecka. Vet ju redan exakt hur jag funkar på provera, käkat dem både under lång tid samt för att skjuta upp mens inför semester på den tiden det begav sig. Brukar inte tycka att man ska hålla på o gissa själv men det står ju tydligt och jag har ju tagit tabletterna i mängder tidigare! Äsch jag testar om det inte hänt nåt i slutet på veckan. Nu jäklar.

Idag blir det inget test, men ägglossning är nog körd för denna gång. Jaja, ringa till vårdcentralen imorgon då. Eller, vi har ju gynekolog hos oss så vi får se hur det blir.

Känns lite i brösten idag, kanske är det ägglossning på gång trots allt.

Jag har iaf bokat tid hos gynekolog. kom inte fram på telefon så jag bokade tid via mina vårdkontakter. Det blev inte förrän 12 maj, det var svårt att hitta tid som inte krockade med jobbet. Det kanske är bra om man inte har mens samtidigt heller. Bör sambo följa med eller ska jag gå själv första gången?

Jag har iaf bokat tid hos gynekolog. kom inte fram på telefon så jag bokade tid via mina vårdkontakter. Det blev inte förrän 12 maj, det var svårt att hitta tid som inte krockade med jobbet. Det kanske är bra om man inte har mens samtidigt heller. Bör sambo följa med eller ska jag gå själv första gången?

Jag hade nog bett sambon att följa med. Han har varit med mig alla gånger jag velat, och alltid frågat om han ska med, och det har varit ett bra stöd :)

Vid bebistillverkning sista veckan, typ sedan dag 14 i cykeln (nu dag 19), att min livmodertapp/hals sitter ovanligt långt ner. Så långt ner att det gör ont! Jag vet inte riktigt hur långt ner den brukar sitta i och för sig, men det brukar absolut inte göra ont vid liggande. Det är lite en sån där kroppsdel som man vet att man har men inte tänker på i vanliga fall, men nu har det känts rejält!

Nån annan här som haft det så och vad kan det tänkas bero på? Nån särskild period i cykeln eller symptom på ägglossning, graviditet, snart dags för mens?

Nyfiken, vad kollar de vid första besöket där? Jag ringde ju för ett par månader sedan och pratade med en sekreterare på privatgyn, hon lät väldigt frågande och menade att man väl inte kan ta ultraljud bara sådär vilket jag tyckte lät lite konstigt. Det bör man väl kunna göra som rutin för att se så att allt är okej? Men hormonprover kunde man ta sa hon. Fast det behöver man väl inte ens lägga sig i gynstolen för att göra ? Och om man inte kollar med ultraljud, kan man egentligen se så mycket för visst är det väl själva äggstockarna och livmodern som är intressant? Sorry för frågbomb :D

Nyfiken, vad kollar de vid första besöket där? Jag ringde ju för ett par månader sedan och pratade med en sekreterare på privatgyn, hon lät väldigt frågande och menade att man väl inte kan ta ultraljud bara sådär vilket jag tyckte lät lite konstigt. Det bör man väl kunna göra som rutin för att se så att allt är okej? Men hormonprover kunde man ta sa hon. Fast det behöver man väl inte ens lägga sig i gynstolen för att göra ? Och om man inte kollar med ultraljud, kan man egentligen se så mycket för visst är det väl själva äggstockarna och livmodern som är intressant? Sorry för frågbomb :D

När vi gick på första utredningsmötet så fick vi båda lämna blod, på mig gjorde läkaren ett VUL och på min man så kollade hon på hans könsdelar, tror det var pungen typ hon kollade på. Så det var väldigt grundligt, men det tar jag för givet eftersom det var första gången. Efter det fram tills jag blev gravid (eller ja, ett till för att se om det fanns ett hjärta) så gjorde hon ett VUL vid varje tillfälle. Så det blev ett gäng stycken.

Jag har ingen aning. Jag får försöka få tag på dem på telefon i nästa vecka och fråga. Steg 1 var iaf att få en bokad tid. Och det var ju faktiskt lättare att gör själv på nätet så jag kunde jämföra schemat samtidigt.

Nu skulle det vara så typiskt om det fungerade, om jag nu ägglossar nu, min medryttare som skulle ta min häst på foder när jag blev gravid (pratade vi om redan i höstas ) har gått och köpt egen häst. Det förstår jag iofs och det är kul för henne, jättefin häst. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra om jag äntligen skulle bli gravid. Orka börja leta ny medryttare /delfodervärd som jag kommer ha lika bra samarbete med liksom..

Vid bebistillverkning sista veckan, typ sedan dag 14 i cykeln (nu dag 19), att min livmodertapp/hals sitter ovanligt långt ner. Så långt ner att det gör ont! Jag vet inte riktigt hur långt ner den brukar sitta i och för sig, men det brukar absolut inte göra ont vid liggande. Det är lite en sån där kroppsdel som man vet att man har men inte tänker på i vanliga fall, men nu har det känts rejält!

Nån annan här som haft det så och vad kan det tänkas bero på? Nån särskild period i cykeln eller symptom på ägglossning, graviditet, snart dags för mens?
Tappen ändras hela tiden. Närmare mens ska den dock vara längre ner , men det växlar så mycket att det är svårt att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 143
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 155
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka