En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tar nästan emot o säga men det tog endast en månad för mig o fatta varför ni använder stickor :D
Sicken bra grej! :D
Testade för skoj skull häromdagen, visste inte alls var i cykeln jag låg då min mens oftast vart oregelbunden men på första Stickan så visade det full pott med 2 starka streck så det var bara o ligga ;)

Har varit sugen på att skriva i tråden ett tag, tog och gjorde mig ett anonymt nick. Känner för många här och vill vara lite hemlig i alla fall ;)
Jag och min sambo planerar att börja barntillverkning i mitten på maj, jag har ätit folsyra sen januari, har regelbunden mens med ca 29 dagars cykel. Har köpt CB's ägglossningstest, ska testa i nästa vecka hur ägglossningen "ser ut", har noll koll... Köpte två test så jag har till i maj också! Går sakta men säkert neråt i vikt (har ganska hög övervikt), allt för att underlätta. Vad kan jag mer göra? Har ni några tips?

Jag har fått jobb :banana:
Det betyder att steg ett till syskontillverkning är avklarad. Nu återstår "bara" att lista ut hur lång tid tillbyggnaden av huset kommer ta och sedan räkna bakåt från det datumet för att hitta startdatum för när vi kan sätta igång :bump:
:banana:

Själv vill jag inte tillbaka till mitt jobb men ska försöka stå ut till i höst iaf. Sedan blir det annat.

Har varit sugen på att skriva i tråden ett tag, tog och gjorde mig ett anonymt nick. Känner för många här och vill vara lite hemlig i alla fall ;)
Jag och min sambo planerar att börja barntillverkning i mitten på maj, jag har ätit folsyra sen januari, har regelbunden mens med ca 29 dagars cykel. Har köpt CB's ägglossningstest, ska testa i nästa vecka hur ägglossningen "ser ut", har noll koll... Köpte två test så jag har till i maj också! Går sakta men säkert neråt i vikt (har ganska hög övervikt), allt för att underlätta. Vad kan jag mer göra? Har ni några tips?

Ligg!

:D

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 3/3, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Återföring nr 3. Testdag 16/4. 35 år, inga barn. Två utomkveds/två missfall sedan 2013.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...
Inga bio barn, dock en bonusdotter

hemlig - kommer inte ha tillgång till sambon vid nästa ÄL :(

Puttar med den här :)

em-pirre - planerar IVF2

malumbub - PCOS. Cykelstart 3/3, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Halali - Förbereder för första IVF-försöket, långt protokoll. 31, aldrig varit gravid.

Ms_Antrop - ÄP 3/2. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Tredje omgången pergotime from 1/3, trippel dos, VUL 9/3, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Återföring nr 3. Testdag 16/4. 35 år, inga barn. Två utomkveds/två missfall sedan 2013.

Michaelsdotter - Väntar på att kroppen ska komma igång igen efter missfall med tvillingar runt v. 6. Vart gravid halvt "oplanerat" efter cirka 3-4 månader utan skydd. En tidigare graviditet, abort. Just nu cysta på äggstocken...

Bella02-ska testa om ÄL funkar som det ska v15, förhoppningsvis försök 1 i mitten av maj. 26 år, inga barn

em-pirre - planerar IVF2

MEJ84 - IVF1, äggplock 2.5. 32 år, inga barn.

Bella02-ska testa om ÄL funkar som det ska v15, förhoppningsvis försök 1 i mitten av maj. 26 år, inga barn

Negativt test idag, så jag siktar in mig på att påbörja en omgång Provera den 14:e...
Är rätt så ledsen över att min kropp lagt av igen.

em-pirre - planerar IVF2

Halali - IVF 1, börjar nedreglera 12/4. Långt protokoll. 32, aldrig varit gravid.

MEJ84 - IVF1, äggplock 2.5. 32 år, inga barn.

Tant röd kom inatt, lagom till att jag bestämt mig för att det vore bra att klara av de närmaste grisveckorna på nya jobbet först. Men vad tusan, IVF, here I come! :banana:

Nu har jag börjat testa för ÄL för att ha koll inför nästa månads första försök! Men ja, det är ju dumt att läsa beskrivningen!! Haha! Har nu förbrukat tre av tio stickor (har clearblues med glad gubbe) bara för att jag inte läste ordentligt... Men men har ju sju stickor kvar ;) men tredje stickan blev rätt men inte ÄL än, ska dock inte komma förrän lör enligt min app :)

Jag hittade aldrig någon solklart positiv sticka denna gång. Tror jag inte höll mig tillräckligt i söndags och sen kanske gjorde om det för sent på kvällen. Igår var det iaf blankt igen så det är hur som helst över för denna gång.

Jag hittade aldrig någon solklart positiv sticka denna gång. Tror jag inte höll mig tillräckligt i söndags och sen kanske gjorde om det för sent på kvällen. Igår var det iaf blankt igen så det är hur som helst över för denna gång.
Med denna grav blev aldrig Stickan positivt, Alltså teststräck lika starkt som kontrollstreck, men uppenbarligen blev det äl ändå :)! Bara lite hopp till er som inte tycker stickorna är klart positiva.

Mensvärk idag, så jag gissar på att det inte blir nån Provera-kur på torsdag.

Den här mensen sörjer jag verkligen. Cykeln förlängd igen, trots riktigt ordentligt tydlig ägglossning (utan stickor)...trodde jag...

Med denna grav blev aldrig Stickan positivt, Alltså teststräck lika starkt som kontrollstreck, men uppenbarligen blev det äl ändå :)! Bara lite hopp till er som inte tycker stickorna är klart positiva.
Så har jag också haft. Det var så nära positivt som det gick, men ska man vara petig så skulle det räknas som negativt. Men det var det uppenbarligen inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 088
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix