Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Puh! 3 stackars embryon skärpte till sig och förvaras nu nedfrysta! En jäkla tur!
Jag mådde verkligen skitbra igår, och var knappt svullen alls. Vikten var typ normal, så jag tänkte att jag nog har typ noll vätska kvar i buken.
Tog sista sprutan igår enligt instruktion (motsvarar pregnylen, ges i engångsdos för att hjälpa embryot att fastna). Idag är jag svullen och har ont, vikten har gått upp och jag kräktes idag.
Antagligen reagerar jag alltså på hormonet i kombination med att jag inte tog det tillräckligt lugnt igår. Nu får jag betala genom att ligga på soffan hela dagen... Jag hoppas innerligt att jag inte sväller mer än såhär, för då måste jag nog lägga in mig på sjukhuset. Det är ett gränsfall just nu.
Detta är skit man får ta för att ha lyckats producera 30 äggblåsor.
Samtidigt tänker jag att det är fan värt det. Oavsett om vi lyckas eller ej.
Men äsch dåDet är så spännande att följa dig @em-pirre
Själv tror jag att jag har mens? Tror min cykel jävlas med mig.
Igår när jag fick en liten blödning på ÄL+7 tänkte jag ju direkt "aha, tänk om det är en nidblödning! " Igår var det liksom en ganska liten blödning, funkade med trosskydd bara. Men nu idag är det lika kraftigt flöde som mens. Så jag fick nog bara en väldigt tidig mens.
Åh vad jag håller tummarna för dej!Puh! 3 stackars embryon skärpte till sig och förvaras nu nedfrysta! En jäkla tur!
Jag mådde verkligen skitbra igår, och var knappt svullen alls. Vikten var typ normal, så jag tänkte att jag nog har typ noll vätska kvar i buken.
Tog sista sprutan igår enligt instruktion (motsvarar pregnylen, ges i engångsdos för att hjälpa embryot att fastna). Idag är jag svullen och har ont, vikten har gått upp och jag kräktes idag.
Antagligen reagerar jag alltså på hormonet i kombination med att jag inte tog det tillräckligt lugnt igår. Nu får jag betala genom att ligga på soffan hela dagen... Jag hoppas innerligt att jag inte sväller mer än såhär, för då måste jag nog lägga in mig på sjukhuset. Det är ett gränsfall just nu.
Detta är skit man får ta för att ha lyckats producera 30 äggblåsor.
Samtidigt tänker jag att det är fan värt det. Oavsett om vi lyckas eller ej.
Nja, det är väldigt vanligt att man samlar lite vätska och är svullen och öm. Allt hänger egentligen på hur mycket stryk äggledarna tar. Så i tisdags var det fortfarande inte hyperstimulering, men det kan lätt bli.Åh vad jag håller tummarna för dej!
Är det överstimulering som händer eller varför mår du som du gör?
Mvh Miks
Det som verkade så lovande.Det är så spännande att följa dig @em-pirre
Själv tror jag att jag har mens? Tror min cykel jävlas med mig.
Igår när jag fick en liten blödning på ÄL+7 tänkte jag ju direkt "aha, tänk om det är en nidblödning! " Igår var det liksom en ganska liten blödning, funkade med trosskydd bara. Men nu idag är det lika kraftigt flöde som mens. Så jag fick nog bara en väldigt tidig mens.
Vad skönt ändå! Då mår du ju liksom som du "ska". Även om det är piss att kräkas och må kymigt och samla vätska!Nja, det är väldigt vanligt att man samlar lite vätska och är svullen och öm. Allt hänger egentligen på hur mycket stryk äggledarna tar. Så i tisdags var det fortfarande inte hyperstimulering, men det kan lätt bli.
Det brukar bli värre några dagar efter transfer, och speciellt efter sprutan. Sen kan det bli värre igen ifall embryot fäster.
Jag hade ju så väldigt många blåsor, som nu fylls med vätska igen (vilket är normalt). Så att jag sväller är inget konstigt egentligen. Jag har knappt ont i äggstockarna alls nu, det är själva buken som spänner. Därför är jag inte så jätteorolig ännu. Hinkar vatten och kissar om vartannat. Så länge kisseriet funkar är det bra.
Nja, jag mår lite sämre än vad jag borde, men vården på sjukhuset är samma som här hemma så...Vad skönt ändå! Då mår du ju liksom som du "ska". Även om det är piss att kräkas och må kymigt och samla vätska!
Och vad skönt att det var några som klarade sig till frysen! Det betyder ju att iaf några fortsätter att utvecklas som de ska! Nu håller vi tummarna för att den där lilla i magen gör som den bör
Mvh Miks
Ah typiskt då! Hoppas du slipper läggas in i varje fall!Nja, jag mår lite sämre än vad jag borde, men vården på sjukhuset är samma som här hemma så...
Vi håller tummarna
Grattis till alla som fått plus!
KL
Den här tråden är så informativ! Jag har själv vätska i brösten och har alltid haft, sen jag var 15 eller så iaf, kanske borde kollas upp egentligen... Har försökt googla lite men hittar ingen info om detta, har någon här mer koll?
Jag har en kompis som det är på samma sätt med, och hon har en "liten hormonrubbning" och någon slags lurgrej med hypofysen (?). (Hon är dessutom superfertil, vilket har varit till en hel del besvär, främst när hon var yngre och innan hon blev utredd.)
Mer ont (fast inte full mensvärk där man behöver tablett) på dagen idag. Och efter lite illamående idag (kan bero på vätskebrist) försvann molvärken nu. Gissa om nojjan slagit till.
Jo, har läst att symtomen kan komma och gå. Men jag hoppas ju så att det ska gå vägen hela vägenPrecis som det ska vara då, med andra ord är det normalt