En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det måste det ju va eller? :)
Tack! :D

Är det nån som vet när man kan se att man är gravid på UL?
Gun gjorde ett på mig förra veckan..

Jag gjorde VUL i vecka 6 och då gick det att se att det fanns en liten prick där. Det var för tidigt att se hjärtat, men man såg att det fanns en liten alien där. :)

@robl alltså man ser ju t.o.m. ett embryo på ul, så man borde ju se något. Dock ser man ju inte om det sitter fast eller ej. Men en prick borde ju absolut synas.

@robl alltså man ser ju t.o.m. ett embryo på ul, så man borde ju se något. Dock ser man ju inte om det sitter fast eller ej. Men en prick borde ju absolut synas.

Jag prata med kliniken nyss, o om jag följer min vanliga cykel som är jag i v4+1 och hon mena att då är det nästan omöjligt att se.

Jag prata med kliniken nyss, o om jag följer min vanliga cykel som är jag i v4+1 och hon mena att då är det nästan omöjligt att se.

De sa samma till mig när jag igår var för att kolla att inget fäst fel. Att de nog inte kunde se ngt så här tidigt, 5 v. Men de tittade ändå, det händer kanske att det syns ändå och ibland kan det ju vara längre gånget än man tror.

Var och kollade mig igår och det verkar inte finnas ngt utomkveds. Urintestet visade ingen graviditet och blodprovet visade 4, det ska vara 5 om man är gravid eller ngt ligger och jäser. En tjock slemhinna om 16mm som jag kommer blöda ut.

Så nu vet jag iaf att ägg och spermie KAN mötas och att slemhinnan kan bygga på fint!

Detta är helt sjukt!
Gun sa till oss att en spontangraviditet i vårt fall kunde ske, men dock inte så troligt efter pergokurer & allt.
Därför skulle hon skicka en remiss till IVF. (men vi skulle givetvis fortsätta under tiden)
O jag som inte haft koll på varken ÄL eller när vi nuppat senaste 2 månaderna visste inte när mensen skulle komma så tog ett gravtest för skojs skull idag!
2 superstarka streck! Jag är för f*n GRAVID!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D
Grattis!! Underbart!!! :banana:

Så går det när man slaaaaaaapnar aaaaav :p

Grattis!! Underbart!!! :banana:

Så går det när man slaaaaaaapnar aaaaav :p

Haha!
Berätta för en kompis att jag skulle skita i det då när jag fick tiden till nya Gun, alltså 2 månader sen, o hon säger då "Jag lovar! Du kommer att bli gravid under den tiden för att du slappnar aaaaaav"

Nu får hon vatten på sin kran ;)

Haha!
Berätta för en kompis att jag skulle skita i det då när jag fick tiden till nya Gun, alltså 2 månader sen, o hon säger då "Jag lovar! Du kommer att bli gravid under den tiden för att du slappnar aaaaaav"

Nu får hon vatten på sin kran ;)
:D:D

Vi får bjuda på det vattnet ;)

Åh vad jag håller alla tummar och tår för er @hemlig , @fia-lisa @robl . Om statistiken stämmer så borde det gå fin-fint för er. Det är väl var 4:e graviditet som slutar i missfall, och den kvoten är ju fylld för oss denna månad ;) .

Och jag känner att jag kan glädjas med er för det finns ju inte ett begränsat antal graviditeter i världen. Det är ju inte så att mina chanser minskar för att det går bra för er. Snarare så att det inger hopp.

Fick gosa med världens goaste och gladaste ettåring igår också, vilket kändes jättemysigt! På ngt konstigt sätt lyckas det ju bli barn här i världen, trots knepiga bussbolag. Så det är väl bara att ställa sig i kö för ny biljett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar